W dziedzinie zakupów online pojawił się nowy lider. Po raz pierwszy wiodącą platformą nie jest Polska. Allegro zostało wyprzedzone przez Temu, chińską stronę e-commerce znaną z wyjątkowo niskich cen.
Allegro pozostaje w tyle, Temu rośnie
Najnowsze wyniki badań Polish Internet Research, opublikowane przez Mediapanel, które „ustalają kryteria oceny ruchu na stronach internetowych w Polsce”, ujawniają rankingi tematyczne i funkcjonalne na marzec 2025 r. w różnych kategoriach, w tym e-commerce. To właśnie w tym rankingu nastąpiła znacząca zmiana. Allegro zostało wyprzedzone przez znaną platformę sprzedażową Temu , która działa w Polsce od 2023 r.
Temu zapewniło sobie pozycję lidera w sektorze e-commerce dzięki rosnącej bazie użytkowników , czyli osób, które uzyskały dostęp do witryny lub aplikacji azjatyckiego giganta. Chiński rynek odnotował wzrost o prawie 390 tysięcy rzeczywistych użytkowników, co dało łącznie 18 114 516 RU w marcu 2025 r. Zasięg Temu wzrósł również o ponad 1,3% w porównaniu z poprzednim miesiącem.
Inaczej jest w przypadku Allegro. Według badań Mediapanel, polska platforma odnotowała spadek o prawie 120 000 użytkowników od lutego . W rezultacie zajmuje obecnie 2. miejsce w rankingu zakupów online z 17 836 038 rzeczywistymi użytkownikami. Zasięg platformy również wzrósł, ale tylko o 0,02%. Niemniej jednak Allegro może pochwalić się sukcesem, jeśli chodzi o czas, jaki użytkownicy spędzają na stronie lub w aplikacji . Średnio użytkownicy poświęcają tam prawie 2 godziny, czyli prawie godzinę dłużej niż na Temu.
Należy pamiętać, że wyniki Temu nie podlegają audytowi.
Przeczytaj także: Allegro raportuje zyski i akcje platformy rosną
Inni konkurenci z branży e-commerce w marcu 2025 r.
Temu i Allegro pozostawiły swoich konkurentów daleko w tyle. Media Expert zapewniło sobie 3. pozycję z RU 11 781 288, zasięgiem 39,66% i średnim czasem na użytkownika wynoszącym zaledwie 6 minut i 38 sekund . Tuż za nim na 4. miejscu znalazł się Aliexpress z 10 803 132 prawdziwymi użytkownikami i zasięgiem 36,37%.
Kolejne miejsca w rankingu zajęły: Empik , ERLI , Shein , Rossmann , Amazon i Vinted .

Żadnej niespodzianki
Dla tych, którzy śledzą trendy w e-commerce, awans Temu na szczyt nie jest niespodzianką. Chiński marketplace od miesięcy systematycznie wspinał się w rankingach za Allegro , a wraz ze wzrostem popularności, wyprzedzenie polskiej platformy było tylko kwestią czasu. Jak wyglądały wyniki z lutego 2025 r.?
Już wtedy różnica użytkowników była minimalna i wynosiła około 120 tysięcy. Zasięg online był podobny – pod tym względem Allegro prowadziło zaledwie o 0,42%. Co ciekawe, według danych Polish Internet Research, obie platformy odnotowały spadek liczby użytkowników i zasięgu w lutym (w porównaniu do stycznia 2025 r.).
Allegro monitoruje działania konkurencji
Grupa Allegro jest bardzo świadoma rosnącej popularności swojego chińskiego rywala. Nie tylko pilnie obserwuje ruchy konkurenta, ale także odpowiada własnymi strategiami, takimi jak zwiększanie wydatków na marketing . Do końca 2024 r. wydatki te wzrosły o ponad 40%.
„Są wszędzie bardzo agresywni. Bronimy naszej pozycji bardzo mocno, szczególnie w Polsce”.
– zauważa Jon Eastick, cytowany przez portal Wirtualne Media.
Źródło