Europejski internetowy rynek odsprzedaży oferujący imponującą wartość

Europejski rynek odsprzedaży online – wartość. Zdjęcie blondynki stojącej na ulicy, z przechodniami w tle. Kobieta ma włosy związane do tyłu i ubrana jest w luźne dżinsy, pasiastą koszulkę polo i kurtkę koszulową z różowym kołnierzykiem.

Europejski rynek odsprzedaży online dynamicznie rośnie. W 2024 roku jego wartość przekroczyła imponujące 21 miliardów euro i już teraz wiadomo, że w 2025 roku wzrośnie o kolejne miliardy. Produkty używane, odnowione i zwrócone coraz częściej znajdują nowych nabywców, zwłaszcza wśród młodych konsumentów. Rosnące zainteresowanie zakupami z drugiej ręki to nie tylko wynik presji inflacyjnej – tę zmianę w nastawieniu Europejczyków napędzają również obawy związane z ochroną środowiska. Dowiedz się więcej o najnowszym raporcie!

W tym artykule przeczytasz:

  • Jak duży stał się rynek odsprzedaży online w Europie?
  • W których krajach jest najbardziej aktywny?
  • Ile używanych przedmiotów zostało ponownie wprowadzonych do obiegu?
  • Kto najczęściej kupuje produkty używane?
  • Jakie są motywacje konsumentów do zakupu używanych, odnowionych lub zwróconych produktów?

Polecamy: Jak Polacy robią zakupy na Vinted?

Polecane podcasty wideo:

Europejski rynek odsprzedaży online osiągnął wartość 21,6 mld euro

Według najnowszego badania zleconego przez Amazon , rynek odsprzedaży online w Europie osiągnie wartość 21,6 mld euro w 2024 roku. A to dopiero początek, ponieważ przewiduje się, że w 2025 roku wzrośnie on o kolejne 2 mld euro, zbliżając się do 24 mld euro.

W badaniu przeanalizowano 5 krajów:

  • Niemcy (6,5 mln euro),
  • Francja (5,8 mln euro),
  • Wielka Brytania (5,1 mln euro),
  • Włochy (2,4 mln euro),
  • Hiszpania (1,8 mln euro).

Co ważne, rynek odsprzedaży online obejmuje nie tylko produkty używane . CEBR zbadał cały „rynek drugiej szansy”, w tym:

  • produkty używane,
  • produkty „w otwartym opakowaniu” (zwrócone i nieużywane),
  • produkty odnowione (używane, sprawdzone, wyczyszczone i naprawione).

Sprawdź także, co Polacy sądzą o odzieży używanej.

Ponad 740 milionów produktów dostało drugie życie

Badanie ujawnia, że w zeszłym roku ponad 740 milionów produktów otrzymało drugie życie, co oznacza, że znalazły nowych właścicieli . Internetowy rynek odsprzedaży również oferuje realne oszczędności, pozwalając konsumentom w Hiszpanii, Włoszech, Francji, Niemczech i Wielkiej Brytanii zaoszczędzić około 37,7 miliarda euro w ciągu ostatnich pięciu lat .

„Odsprzedaż zwróconych towarów nie tylko przynosi korzyści planecie i firmie – to dokładnie to, czego chcą nasi klienci”.

– mówi Mariangela Marseglia z Amazona.

Marseglia dodał również, że sprzedaż produktów używanych Amazon w Europie i Wielkiej Brytanii przekroczy 2 miliardy euro w 2024 roku.

Odkryj wartość rynku odzieży używanej według platformy ThredUp

Moda króluje na rynku odsprzedaży online

Co łączy wszystkie kraje objęte badaniem? Wydatki na odzież używaną . Odzież dominuje na rynku odsprzedaży online, pozostawiając w tyle inne kategorie: technologię, narzędzia do majsterkowania, sprzęt AGD, wypoczynek i rekreację i inne.

Towary używane i zwrócone cieszą się szczególną popularnością wśród osób poniżej 34. roku życia (85%) . We Francji i Hiszpanii odsetek klientów kupujących za pośrednictwem opcji „Druga szansa” na Amazonie wyniósł odpowiednio 91% i 89% . Wśród osób powyżej 55. roku życia sprzedaż internetowa cieszy się popularnością u 52% respondentów.

34% respondentów decyduje się na zakup przedmiotów używanych, aby zaoszczędzić pieniądze . Tymczasem 30% europejskich kupujących podaje jako powody zrównoważony rozwój i wpływ na środowisko.

Możliwość sprzedaży towarów używanych i zwróconych

Choć wyniki raportu Amazona wyglądają obiecująco, autorzy podkreślają, że „świadomość konsumentów wciąż przewyższa faktyczne zachowania zakupowe”. W praktyce oznacza to, że rynek odsprzedaży – zarówno online, jak i offline – potrzebuje wsparcia sprzedawców detalicznych, aby się rozwijać. Zdaniem autorów, muszą oni „przezwyciężyć uporczywe bariery, takie jak obawy dotyczące stanu produktów i postrzeganie braku gwarancji”.

O badaniu

Badanie, przeprowadzone przez Centrum Badań nad Biznesem Ekonomicznym na zlecenie Amazon, objęło 10 000 dorosłych w całej Europie . Uczestnicy wypełnili ankiety, co pozwoliło gigantowi e-commerce zidentyfikować czynniki napędzające wzrost wartości odsprzedaży: chęć oszczędzania pieniędzy, rosnące koszty utrzymania, korzyści dla środowiska oraz wygodę dokonywania transakcji online.

„Europejscy konsumenci kupują z drugiej ręki jak nigdy dotąd – a to zmienia krajobraz handlu detalicznego. Obserwujemy niesamowity wzrost, a presja finansowa i korzyści środowiskowe wynikające z utrzymywania produktów w obiegu są kluczowymi czynnikami napędzającymi zakupy z drugiej ręki”.

– podsumowuje Sam Littlejohn z Amazon.

Może Cię zainteresować: Najnowsze dane ujawniają, ile nowych ubrań ląduje w koszu. Wyniki są szokujące!

Obraz wyróżniony: Spotlight Launchmetrics

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *