Szwedzka Grupa H&M podjęła decyzję o zredukowaniu swojego modowego portfolio. Decyzją spółki likwidacji ulegnie należący do spółki outlet Afound.
Afound, sieć outletowa należąca do grupy H&M, kończy swoją działalność. Platforma została powołana do życia w 2018 roku miała sprzedawać produty należące do marek należących do spółki, jak i pozyskiwać ofertę od innych detalistów.
Grupa H&M regularnie dokonuje analizy swoich działań, w tym projektów takich jak Afound, z myślą o optymalizacji zasobów i zapewnieniu stabilności finansowej firmy Po wnikliwej ocenie obecnej sytuacji rynkowej doszliśmy do wniosku, że zainteresowanie platformą Afound jest niewystarczające, co jest częściowo spowodowane rosnącą tendencją marek do bezpośredniej sprzedaży do klientów. W związku z powyższym podjęliśmy trudną decyzję o zawieszeniu działalności Afound – poinformowano w oświadczeniu.
Afound zakończy swoją działalność pod koniec jesieni. Bieżące operacje zostaną stopniowo zlikwidowane w nadchodzących miesiącach, a pracownicy otrzymają wsparcie w poszukiwaniu nowych możliwości zarówno wewnątrz Grupy H&M, jak i poza nią – zadeklarowała Spółka.
Przeczytaj również: Popularny sklep internetowy kończy działalność. Był na rynku 27 lat
Grupa H&M zamyka internetowy outlet. Dlaczego?
H&M Group tłumaczy zamknięcie Afound słabym zainteresowaniem klientów. Marki coraz częściej sprzedają swoje produkty bezpośrednio, co osłabia pozycję platform takich jak Afound. „Analizując aktualną sytuację Afound, nie notujemy wystarczająco wysokiego popytu, co w pewnej mierze wynika z tego, iż marki coraz częściej stawiają na swoje własne kanały sprzedaży, aby wzmocnić relacje z klientami. Doprowadziło to nas do podjęcia trudnej, ale koniecznej decyzji o likwidacji Afound” — czytamy w komunikacie na stronie H&M Group. Wyciągniemy cenne lekcje z tego projektu, które wykorzystamy w przyszłości – podkreślono.
Obserwowane od dłuższego czasu spowolnienie w branży dóbr luksusowych zmusiło wiele firm do rewizji swoich strategii sprzedaży. Spadek popytu wśród konsumentów o średnich dochodach spowodował, że marki zaczęły rezygnować z dystrybucji swoich produktów w kanałach outletowych, zarówno własnych, jak i partnerskich. Aby zapewnić sobie stabilność finansową, producenci luksusowych dóbr koncentrują się obecnie na segmencie klientów o najwyższej zdolności płatniczej, promując swoje najdroższe produkty.
Nie tylko H&M zamyka outlet online
H&M nie jest jedyną firmą odzieżową, która zrezygnowała z internetowej sprzedaży produktów outletowych. W maju podobną decyzję podjął HalfPrice, mimo rosnącego zainteresowania klientów tego typu ofertami. Powodem tej decyzji były trudności w utrzymaniu korzystnych relacji z markami. Prezes CCC, Dariusz Miłek, potwierdził, że sprzedaż internetowa produktów outletowych nie była dla tej sieci rentowna. Firma skupi się teraz na rozwoju sieci stacjonarnych sklepów HalfPrice.
Przeczytaj również: Avon złożył wniosek o upadłość. W tle miliardowe długi i skandal