Miniso powraca do Polski po wieloletniej przerwie. Chińska grupa handlowa podąża śladem innych azjatyckich firm, które dynamicznie rozwijają swoją obecność w Polsce. Powrót będzie spektakularny – flagowy sklep Miniso zostanie otwarty w warszawskich Złotych Tarasach. Kolejny sklep pojawi się zaledwie cztery tygodnie później.
W tym artykule dowiesz się:
- Kiedy i gdzie zostanie otwarty pierwszy lokal Miniso w Polsce?
- Jakiego asortymentu mogą spodziewać się klienci od chińskiej marki?
- Jakie jest powiązanie Miniso i UNIQLO i dlaczego jest to celowe.
Azjatyckie marki podbijają Polskę
W ciągu ostatnich kilku sezonów azjatyckie marki zaznaczały swoją obecność w Polsce. Ilustracją tego trendu jest UNIQLO: gigant odzieżowy odnawia swój flagowy sklep Wars Sawa Junior, planując jego relaunch jesienią 2025 roku. W Polsce działają również MUJI, Temu i Shein. Chociaż ten ostatni jest potęgą głównie online, to już w zeszłym roku przetestował rynek, otwierając salon stacjonarny w warszawskiej Galerii Młociny.
Polecane podcasty wideo:
Kolejnym graczem jest Miniso, które po raz pierwszy weszło do Polski w 2018 roku. W ciągu dwóch lat otworzyło sześć lokali, a następnie wycofało się. Branżowi insiderzy nie byli tym zrażeni; magazyn „Sukces” donosił w czerwcu 2024 roku, że powrót jest nieunikniony.
Chiński sprzedawca detaliczny ponownie odwiedza Wisłę
Powrót Miniso rozpoczyna się w Złotych Tarasach w Warszawie . Na półkach znajdą się produkty lifestylowe: japońskie przekąski, zabawki, artykuły gospodarstwa domowego i akcesoria modowe. Poza Polską marka jest dobrze znana – ma ponad 7000 sklepów na całym świecie – w tym oddziały w Stanach Zjednoczonych, Niemczech, Francji i Wielkiej Brytanii.
Błyskawiczne debiuty
Pierwsze przecięcie wstęgi zaplanowano na 1 sierpnia . W piątek i sobotę goście będą mogli liczyć na występy taneczne i upominki.
Więcej w drodze. Zamiast jednorazowego otwarcia, Miniso otworzy kolejny sklep w Warszawie miesiąc później, we wrześniu , również w Złotych Tarasach.
Kluczowe szczegóły dotyczące Miniso
Założona w 2013 roku przez Ye Guofu i Miyake Jyunyę marka dynamicznie się rozwinęła: do 2018 roku jej przychody przekroczyły miliard dolarów i prowadziła 2500 sklepów. W latach 2018-2025 jej globalna sieć niemal potroiła się . Ostatnie dane kwartalne pokazują wzrost przychodów o prawie 19% rok do roku, a liczba sklepów rośnie zarówno w kraju, jak i za granicą.
Czy Miniso goni UNIQLO?
Uważni klienci zauważą, że logo Miniso jest bardzo zbliżone do logo UNIQLO : karmazynowy kwadrat ozdobiony białymi literami. Choć chińskie, Miniso zawiera w sobie japońskie akcenty. To wcale nie przypadek, a świadomy wybór marki .
Jeden z autorów Medium twierdzi, że Miniso stara się porzucić sceptycyzm wobec marki „Made in China”, jednocześnie zapożyczając japońską reputację producenta towarów z najwyższej półki. Wielu uważa tę strategię za kamień węgielny jej światowej dominacji.
Może Cię również zainteresować: UNIQLO pozywa Sheina w nadchodzącym starciu sądowym.
Zdjęcie główne: Unsplash
Źródło