Ted Baker, znana brytyjska marka odzieżowa, ogłosiła zamknięcie wszystkich sklepów stacjonarnych w Wielkiej Brytanii. To kolejny europejski brand, który zmaga się z ogromnymi problemami finansowymi.
Ted Baker już od kilku miesięcy zmaga się z trudnościami finansowymi. W marcu 2024 brytyjski detalista ogłosił zamknięcie 15 sklepów. Nad ponad 200 pracownikami zawisło widmo zwolnień.
Brytyjski producent wpadł w kłopoty finansowe po zakończeniu współpracy z holenderskim partnerem AARC. Obejmowała ona prowadzenie sklepów offline i online w Europie. Zerwanie współpracy poskutkowało szeregiem problemów, które doprowadziły spółkę do bankructwa. W marcu br. No Ordinary Designer – spółka stojąca za marką Ted Baker, trafiła pod zarząd sądowy. Sytuacja firmy stanęła wówczas pod znakiem zapytania.
Przeczytaj również: Znana marka obuwnicza w tarapatach. Zwolnienia grupowe i odejścia z kadry zarządzającej
Bankructwo Ted Baker. Marka zniknie z mapy zakupowej Wielkiej Brytanii
Po ogłoszeniu upadłości brytyjskiego podmiotu w marcu, firma zmaga się z poważnymi problemami na całym świecie. Sklepy w Belgii, Holandii i Hiszpanii zostały zamknięte, a pozostałe europejskie oddziały znalazły się w stanie upadłości.
W Wielkiej Brytanii setki pracowników poinformowano o nadchodzących zwolnieniach. Według doniesień, marka ma zamknąć wszystkie sklepy stacjonarne w przeciągu najbliższych trzech tygodni. Łącznie pracę może stracić niemal 1000 osób.
Czy Ted Baker usunie się z rynku na stałe?
Właściciel marki, firma Authentic Brands, dąży do kontynuowania działalności pod dotychczasowym szyldem,poszukując jednocześnie nowych partnerów operacyjnych. Pomimo zaawansowanych negocjacji w maju, które sugerowały rychłe zakończenie transakcji, pojawiła się możliwość dalszego funkcjonowania marki Ted Baker bez własnej sieci detalicznej. W takim scenariuszu firma skupiłaby się na sprzedaży w innych formatach, takich jak sklepy typu shop-in-shop, sprzedaż hurtowa i handel elektroniczny.
Zamknięcie sklepów stacjonarnych Teda Bakera oznacza, że po raz pierwszy od 1988 roku sieć nie będzie fizycznie obecna pod własnym szyldem. Sprzedać marki ma jednak być kontynuowana w takich sklepach multibrandowych jak John Lewis i House of Fraser – donoszą brytyjskie media.
Ted Baker – co to za marka?
Ted Baker to marka odzieżowa założona w 1988 roku w Glasgow. Tam firma stawiała pierwsze kroki jako producent mody męskiej. Z biegiem lat, asortyment rozszerzono o propozycje dla kobiet, akcesoria i kosmetyki. Najsilniejszą pozycję Ted Baker zbudował na rynkach Wielkiej Brytanii i USA. Marka rozszerzyła swoją działalność również na rynki Azji i Bliskiego Wschodu.
W 2022 roku Ted Baker trafił do portfolio spółki Brand Authentic Group. Transakcja zakupu opierwała na 211 mln funtów. Firma dołączyła wówczas do takich marek jak Reebok czy Hunter.
Przeczytaj również: Zamknięcie fabryki Levi’s było ciosem dla mieszkańców Płocka. Teraz pojawiła się nowa nadzieja