Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the gd-rating-system domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/gibnews/htdocs/gibnews.pl/wp-includes/functions.php on line 6121
Ted Baker na skraju. Marka zamyka sklepy stacjonarne - Gospodarka i Biznes News

Ted Baker na skraju. Marka zamyka sklepy stacjonarne

tabliczka closed zamknięty sklep odzieżowy sieci ted baker

Ted Baker, znana brytyjska marka odzieżowa, ogłosiła zamknięcie wszystkich sklepów stacjonarnych w Wielkiej Brytanii. To kolejny europejski brand, który zmaga się z ogromnymi problemami finansowymi. 

Ted Baker już od kilku miesięcy zmaga się z trudnościami finansowymi. W marcu 2024 brytyjski detalista ogłosił zamknięcie 15 sklepów. Nad ponad 200 pracownikami zawisło widmo zwolnień. 

Brytyjski producent wpadł w kłopoty finansowe po zakończeniu współpracy z holenderskim partnerem AARC. Obejmowała ona prowadzenie sklepów offline i online w Europie. Zerwanie współpracy poskutkowało szeregiem problemów, które doprowadziły spółkę do bankructwa. W marcu br. No Ordinary Designer – spółka stojąca za marką Ted Baker, trafiła pod zarząd sądowy. Sytuacja firmy stanęła wówczas pod znakiem zapytania. 

Przeczytaj również: Znana marka obuwnicza w tarapatach. Zwolnienia grupowe i odejścia z kadry zarządzającej

Bankructwo Ted Baker. Marka zniknie z mapy zakupowej Wielkiej Brytanii

Po ogłoszeniu upadłości brytyjskiego podmiotu w marcu, firma zmaga się z poważnymi problemami na całym świecie. Sklepy w Belgii, Holandii i Hiszpanii zostały zamknięte, a pozostałe europejskie oddziały znalazły się w stanie upadłości.

W Wielkiej Brytanii setki pracowników poinformowano o nadchodzących zwolnieniach. Według doniesień, marka ma zamknąć wszystkie sklepy stacjonarne w przeciągu najbliższych trzech tygodni. Łącznie pracę może stracić niemal 1000 osób.

Ted Baker kampania
Ted Baker to brytyjska marka, której korzenie sięgają 1988 roku.

Czy Ted Baker usunie się z rynku na stałe?

Właściciel marki, firma Authentic Brands, dąży do kontynuowania działalności pod dotychczasowym szyldem,poszukując jednocześnie nowych partnerów operacyjnych. Pomimo zaawansowanych negocjacji w maju, które sugerowały rychłe zakończenie transakcji, pojawiła się możliwość dalszego funkcjonowania marki Ted Baker bez własnej sieci detalicznej. W takim scenariuszu firma skupiłaby się na sprzedaży w innych formatach, takich jak sklepy typu shop-in-shop, sprzedaż hurtowa i handel elektroniczny.

Zamknięcie sklepów stacjonarnych Teda Bakera oznacza, że ​​po raz pierwszy od 1988 roku sieć nie będzie  fizycznie obecna pod własnym szyldem. Sprzedać marki ma jednak być kontynuowana w takich sklepach multibrandowych jak John Lewis i House of Fraser – donoszą brytyjskie media.

Ted Baker kampania
Ted Baker zamknie sklepy stacjonarne. Prawie tysiąc osób straci pracę.

Ted Baker – co to za marka?

Ted Baker to marka odzieżowa założona w 1988 roku w Glasgow. Tam firma stawiała pierwsze kroki jako producent mody męskiej. Z biegiem lat, asortyment rozszerzono o propozycje dla kobiet, akcesoria i kosmetyki. Najsilniejszą pozycję Ted Baker zbudował na rynkach Wielkiej Brytanii i USA. Marka rozszerzyła swoją działalność również na rynki Azji i Bliskiego Wschodu. 

W 2022 roku Ted Baker trafił do portfolio spółki Brand Authentic Group. Transakcja zakupu opierwała na 211 mln funtów. Firma dołączyła wówczas do takich marek jak Reebok czy Hunter. 

Przeczytaj również: Zamknięcie fabryki Levi’s było ciosem dla mieszkańców Płocka. Teraz pojawiła się nowa nadzieja

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *