Najnowsze wyniki finansowe Hermès podkreślają zdolność francuskiej marki luksusowej do radzenia sobie z trudnym klimatem w sektorze dóbr premium. Przychody wzrosły w tym roku we wszystkich regionach geograficznych, nawet po niedawnych korektach cen. Podczas gdy konkurenci zmagają się ze spadkami koniunktury, Hermès – wykorzystując swoje podejście skoncentrowane na rzemiośle i oddaną klientelę – konsekwentnie osiąga rentowność.
Polecane podcasty wideo:
W tym artykule przeczytasz:
- Jakie wyniki finansowe podała firma Hermès za drugi kwartał i pierwszą połowę 2025 roku?
- Które regiony i kategorie produktów przyczyniły się do wzrostu przychodów?
- Jak skonstruowana jest polityka cenowa marki i czy będą miały miejsce kolejne podwyżki?
- Jaka jest obecna wielkość zatrudnienia w tej luksusowej firmie?
- Które elementy pozwalają marce Hermès utrzymać dominującą pozycję na rynku?
- Jak radzą sobie konkurencyjne marki?
Polecamy również: Odkryj dziedzictwo marki modowej Hermès
Hermès: Najważniejsze dane finansowe za II kwartał 2025 r.
Hermès zakończył drugi kwartał 2025 roku wzrostem sprzedaży o 9% , osiągając łączną wartość 3,9 mld euro. Jest to zgodne z prognozami analityków zakładającymi wzrost o 10%. Wszystkie rynki odnotowały kwartalne wzrosty: liderem był Bliski Wschód z 20,4%, następnie Europa (bez Japonii) z 12,6% i Ameryka z 12,3%. Wśród kluczowych rynków znalazły się akcesoria skórzane, biżuteria i artykuły gospodarstwa domowego klasy premium.
Może Cię zainteresować: Sprzedaż kultowych torebek Birkin pobiła rekordy, potwierdzając triumf marki
„Odporność ram Hermès” – solidny okres sześciu miesięcy
Wyniki finansowe firmy za pierwsze półrocze 2025 roku, kończące się 30 czerwca, odzwierciedlają podobną siłę. Dom mody luksusowej odnotował 8 miliardów euro przychodów (+8%) dzięki ekspansji geograficznej . Zysk netto wyniósł 2,2 miliarda euro.
„Nasze solidne wyniki w pierwszej połowie roku we wszystkich regionach podkreślają trwałą siłę modelu Hermès. Jesteśmy wdzięczni klientom za ich lojalność, a zespołom za ich zaangażowanie. Ciągłe inwestycje i pozyskiwanie talentów utrzymają pomyślną trajektorię rozwoju grupy”.
– stwierdził Axel Dumas.
Warto zauważyć, że agencja Reuters zauważyła, iż pomimo rosnących przychodów, wartość akcji Hermès spadła o 3,9% .
Zobacz także: Axel Dumas wyprzedził Bernarda Arnault i stał się najbogatszym człowiekiem we Francji
Wyższe ceny i wzrost zatrudnienia
Globalne koszty produktów Hermès wzrosły o 7% od stycznia. Klienci w USA muszą liczyć się z większymi podwyżkami ze względu na dodatkowe procentowe podwyżki na rynkach amerykańskich , które kompensują cła związane z polityką Donalda Trumpa poprzez przeniesienie wydatków na zamożnych nabywców.
Czy Hermès wprowadzi dalsze podwyżki cen? Dumas sugeruje, że wysoka sprzedaż w USA może zniwelować tę konieczność.
Poznaj szczegóły dotyczące ostatnich zmian cen w butikach Hermès
Marka utrzymuje stały wzrost produkcji (około 6-7% rocznie) , jednocześnie zwiększając zatrudnienie. Od stycznia zatrudniono ponad 500 nowych pracowników, w tym 300 we Francji. Do końca czerwca 2025 roku łączna liczba pracowników osiągnęła 25 700 .
„W obliczu rosnącej niepewności gospodarczej i geopolitycznej grupa pewnie się rozwija dzięki zintegrowanemu podejściu rzemieślniczemu, trwałym kanałom dystrybucji, innowacyjnym ofertom i solidnym relacjom z klientami”.
– podsumowuje firma.
Marka ta plasuje się w czołówce najchętniej wybieranych przez pracodawców w branży. Które firmy dołączyły do nich w tym zestawieniu?
Konkurencja pozostaje w tyle
Podczas gdy Hermès prosperuje, francuscy odpowiednicy LVMH i Kering zmagają się z przeciwnościami. Spółka matka Gucci odnotowała 4% spadek przychodów w pierwszej połowie 2025 roku, do 39,8 mld euro. Kering – właściciel Diora i Bottega Veneta – odnotował 15% spadek przychodów w tym samym okresie .
Zdjęcie główne: Unsplash
Źródło