Zara w Chinach wprowadza nowy format. Kawiarnia i inne innowacje

Fasada nowoczesnego flagowego sklepu Zara w Nankinie, należącego do Inditex, położonego w prestiżowej dzielnicy handlowej Xinjiekou. Konstrukcja prezentuje cyfrowo zintegrowaną koncepcję obejmującą innowacje, takie jak ekskluzywny salon handlowy z prywatnymi przymierzalniami, studio fit check i kawiarnię koncepcyjną Zacaffe.

Zara, hiszpańska marka należąca do konglomeratu odzieżowego Inditex, zainaugurowała nowoczesny flagowy sklep w Nankinie w Chinach. Ta inicjatywa jest częścią globalnej strategii marki polegającej na zamykaniu nierentownych punktów sprzedaży i koncentrowaniu się na większych, cyfrowo zintegrowanych sklepach w ekskluzywnych lokalizacjach. Nowa koncepcja Zara, która kładzie nacisk na postęp technologiczny i wyjątkowe doświadczenia, ma rzucić wyzwanie konkurentom z branży fast fashion.

Zara ulepsza doświadczenia zakupowe w Azji

Nowy sklep o powierzchni 2500 m² znajduje się w centrum biznesowym Xinjiekou – jednym z najbardziej cenionych obszarów handlowych we wschodnich Chinach. Dwupiętrowa przestrzeń handlowa została zaprojektowana tak, aby promować dłuższe wizyty klientów, zwiększając w ten sposób zaangażowanie i średnią wartość transakcji.

Do najważniejszych cech należą:

  • Ekskluzywny salon handlowy z prywatnymi przymierzalniami i strefą wypoczynkową, w której klienci mogą umawiać się na spersonalizowane zakupy za pośrednictwem WeChat.
  • Studio „sprawdzające sprawność fizyczną” wyposażone w profesjonalne oświetlenie i kamery, umożliwiające klientom nagrywanie materiałów wideo i pobieranie ich bezpośrednio na urządzenia mobilne.
  • Zacaffe – pierwsza kawiarnia koncepcyjna Zary poza granicami Hiszpanii, zaprojektowana jako dodatkowa atrakcja dla klientów.

Dowiedz się więcej: Zara poszerza swoje portfolio. Wprowadza pierwszą kawiarnię

Zara eksperymentuje z innowacjami w Chinach

Od kilku lat Zara wykorzystuje rynek chiński jako poligon doświadczalny dla pionierskich innowacji detalicznych przed ich globalnym wdrożeniem. Ilustracją tego jest transmisja strumieniowa na żywo na platformie Douyin (chińskim odpowiedniku TikToka), która odniosła tak duży sukces, że została przyjęta również na rynkach europejskim i amerykańskim.

Zmiana strategii Inditexu – mniej sklepów, większe formaty

Według danych firmy liczba sklepów Zara w Chinach spadła z 570 w 2019 r. do zaledwie 132 na początku 2024 r. Jest to zgodne z szerszym trendem – Inditex, do którego należą takie marki jak Zara, Massimo Dutti, Bershka i Pull&Bear, od lat ogranicza liczbę swoich sklepów, priorytetowo traktując flagowe sklepy w kluczowych obszarach i rozszerzając swoje możliwości handlu elektronicznego.

Rynek chiński w ostatnich czasach stawiał znaczące wyzwania. Nasilająca się konkurencja ze strony lokalnych marek z elastycznymi łańcuchami dostaw i solidną obecnością online, w połączeniu ze spowolnieniem wydatków klasy średniej, zmusiły zagraniczne marki do ponownej oceny swoich strategii i obecności na rynku.

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *