
Siedem instytucji bankowych zaplanowało modernizację systemów na weekend, co spowodowało tymczasowe przerwy w świadczeniu usług, utrudniające dostęp do rachunków. Dotknięte tym problemem podmioty to: PKO PB, Santander Bank Polska, mBank, ING Bank Śląski, Citi Handlowy, BOŚ Bank i Nest Bank.
PKO BP
PKO BP poinformował o zawieszeniu usług w niedzielę 24 sierpnia 2025 r. w godzinach 00:30-05:00. W tym czasie użytkownicy mogą doświadczyć przerw w działaniu usług, takich jak:
– platformy cyfrowe i usługi telefoniczne iPKO i iPKO biznes, – funkcje PKO Junior i jego aplikacja mobilna, – częściowa funkcjonalność aplikacji IKO ograniczona do wypłat z bankomatów i płatności BLIK w sklepach stacjonarnych/internetowych (z wyłączeniem transakcji BLIK powiązanych z kartą kredytową). Pozostałe funkcje będą niedostępne, – aplikacja mobilna iPKO biznes, – opcja płatności cyfrowych „Płacę z iPKO”,
Integracje z Open Bankingiem również nie będą działać.
Transakcje kartami w bankomatach, punktach sprzedaży detalicznej i na platformach internetowych będą kontynuowane, choć transakcje kartami kredytowymi mogą być opóźnione.
W przypadku płatności online 3D-Secure 2 będą działać tylko metody weryfikacji SMS i PIN. „Zalecamy wcześniejsze wykonanie niezbędnych transakcji” – poinformował PKO BP.
Santander Bank Polska
Santander Bank Polska przeprowadzi aktualizacje w okresie od późnej soboty do wczesnego niedzieli. Ograniczenia w świadczeniu usług obejmują:
Przerwa w działaniu aplikacji mobilnej od 23:00 do 00:10
Dodatkowe ograniczenia od godz. 23:00 do 7:00: – Platformy bankowości cyfrowej, – Przelewy zwykłe, – Usługi przelewów natychmiastowych (Express Elixir, BlueCash), – Płatności w sklepach internetowych za pośrednictwem Przelew24, – Funkcjonalność Blik, – Kantor wymiany walut Santander.
Instytucja potwierdziła, że transakcje kartowe nadal są możliwe w sklepach stacjonarnych i online, a także że można korzystać z bankomatów i wpłacać gotówkę.
mBank
W dniach 23-24 sierpnia aktualizacje systemu mBanku spowodują tymczasowe ograniczenia dostępu:
eMakler W sobotę 23 sierpnia w godzinach 7:00-10:00 platforma eMakler oraz aplikacja mBank Giełda będą niedostępne.
Karty płatnicze : Transakcje kartami w sklepach stacjonarnych i bankomatach będą działać normalnie przez noc. Płatności kartami online zostaną wstrzymane między 2:30 a 7:00 rano.
Platformy cyfrowe : Dostęp do konta za pośrednictwem witryny internetowej lub aplikacji mobilnej będzie zawieszony od 2:30 do 7:00 rano. Dotyczy to również składania wniosków.
ING Bank Śląski
Przerwa techniczna w ING Banku Śląskim trwa od 23:30 w sobotę do 6:30 w niedzielę (23-24 sierpnia). Przerwy w świadczeniu usług mogą dotyczyć:
– dostęp do bankomatów i wpłatomatów, – bankowość internetowa/mobilna Moje ING, – platformy cyfrowe ING Business, – transakcje Blik, – przelewy ekspresowe, – płatności internetowe Płacić z ING, – autoryzacja kart online 3DSecure, – automatyczny pobór opłat za autostrady, – interfejsy PSD2, – transakcje wpłatami sejfowymi offline, – aplikacje produktowe za pośrednictwem Moje ING i ing.pl.
Transakcje kartą mogą napotkać problemy, a aktywacje kart, zmiany limitów i modyfikacje kodu PIN zostaną zawieszone.
Osobno moduł Broker w Moje ING będzie niedostępny w sobotę od 8:00 do 18:00.
Citi Handlowy
Prace konserwacyjne systemu w dniu 23 sierpnia (godz. 00:00-11:00) mogą spowodować krótkotrwałe zakłócenia w funkcjonowaniu platform bankowych i przetwarzaniu transakcji.
BOŚ Bank
Bank BOŚ poinformował, że planowana konserwacja w dniach od 22 sierpnia (22:00) do 23 sierpnia (10:00) będzie miała wpływ na:
System BOŚBank24, aplikacja mobilna , mojeID oraz usługi TeleBOŚ .
„Płatności kartą i przychodzące przelewy Express Elixir będą działać normalnie, choć nasze centrum wsparcia będzie miało ograniczone możliwości” – wyjaśniła instytucja.
Nest Bank
Nest Bank całkowicie wyłączy swoje usługi cyfrowe w godzinach 00:30–7:00 rano 23 sierpnia, co spowoduje:
– Brak dostępu do bankowości internetowej/mobilnej, – Zawieszenie usług Blik i Visa Mobile, – Brak możliwości potwierdzania płatności kartą online za pośrednictwem platform bankowych lub zmiany limitów płatności.
„Transakcje w sklepach stacjonarnych za pomocą kart płatniczych, urządzeń przenośnych i operacji gotówkowych w bankomatach pozostaną w tym okresie bez zmian” – podkreślił bank.