„Wszystkie ważne transakcje należy wykonywać z wyprzedzeniem”. Trudności bankowe

Domniemane oszustwa w Pekao? Instytucja finansowa domaga się zwrotu pensji.

Potencjalne fikcyjne zatrudnienie w Pekao? Bank ubiega się o zwrot kosztów wynagrodzenia TVN24

Siedem instytucji bankowych zaplanowało modernizację systemów na weekend, co spowodowało tymczasowe przerwy w świadczeniu usług, utrudniające dostęp do rachunków. Dotknięte tym problemem podmioty to: PKO PB, Santander Bank Polska, mBank, ING Bank Śląski, Citi Handlowy, BOŚ Bank i Nest Bank.

PKO BP

PKO BP poinformował o zawieszeniu usług w niedzielę 24 sierpnia 2025 r. w godzinach 00:30-05:00. W tym czasie użytkownicy mogą doświadczyć przerw w działaniu usług, takich jak:

– platformy cyfrowe i usługi telefoniczne iPKO i iPKO biznes, – funkcje PKO Junior i jego aplikacja mobilna, – częściowa funkcjonalność aplikacji IKO ograniczona do wypłat z bankomatów i płatności BLIK w sklepach stacjonarnych/internetowych (z wyłączeniem transakcji BLIK powiązanych z kartą kredytową). Pozostałe funkcje będą niedostępne, – aplikacja mobilna iPKO biznes, – opcja płatności cyfrowych „Płacę z iPKO”,

Integracje z Open Bankingiem również nie będą działać.

Transakcje kartami w bankomatach, punktach sprzedaży detalicznej i na platformach internetowych będą kontynuowane, choć transakcje kartami kredytowymi mogą być opóźnione.

W przypadku płatności online 3D-Secure 2 będą działać tylko metody weryfikacji SMS i PIN. „Zalecamy wcześniejsze wykonanie niezbędnych transakcji” – poinformował PKO BP.

Santander Bank Polska

Santander Bank Polska przeprowadzi aktualizacje w okresie od późnej soboty do wczesnego niedzieli. Ograniczenia w świadczeniu usług obejmują:

Przerwa w działaniu aplikacji mobilnej od 23:00 do 00:10

Dodatkowe ograniczenia od godz. 23:00 do 7:00: – Platformy bankowości cyfrowej, – Przelewy zwykłe, – Usługi przelewów natychmiastowych (Express Elixir, BlueCash), – Płatności w sklepach internetowych za pośrednictwem Przelew24, – Funkcjonalność Blik, – Kantor wymiany walut Santander.

Instytucja potwierdziła, że transakcje kartowe nadal są możliwe w sklepach stacjonarnych i online, a także że można korzystać z bankomatów i wpłacać gotówkę.

mBank

W dniach 23-24 sierpnia aktualizacje systemu mBanku spowodują tymczasowe ograniczenia dostępu:

eMakler W sobotę 23 sierpnia w godzinach 7:00-10:00 platforma eMakler oraz aplikacja mBank Giełda będą niedostępne.

Karty płatnicze : Transakcje kartami w sklepach stacjonarnych i bankomatach będą działać normalnie przez noc. Płatności kartami online zostaną wstrzymane między 2:30 a 7:00 rano.

Platformy cyfrowe : Dostęp do konta za pośrednictwem witryny internetowej lub aplikacji mobilnej będzie zawieszony od 2:30 do 7:00 rano. Dotyczy to również składania wniosków.

ING Bank Śląski

Przerwa techniczna w ING Banku Śląskim trwa od 23:30 w sobotę do 6:30 w niedzielę (23-24 sierpnia). Przerwy w świadczeniu usług mogą dotyczyć:

– dostęp do bankomatów i wpłatomatów, – bankowość internetowa/mobilna Moje ING, – platformy cyfrowe ING Business, – transakcje Blik, – przelewy ekspresowe, – płatności internetowe Płacić z ING, – autoryzacja kart online 3DSecure, – automatyczny pobór opłat za autostrady, – interfejsy PSD2, – transakcje wpłatami sejfowymi offline, – aplikacje produktowe za pośrednictwem Moje ING i ing.pl.

Transakcje kartą mogą napotkać problemy, a aktywacje kart, zmiany limitów i modyfikacje kodu PIN zostaną zawieszone.

Osobno moduł Broker w Moje ING będzie niedostępny w sobotę od 8:00 do 18:00.

Citi Handlowy

Prace konserwacyjne systemu w dniu 23 sierpnia (godz. 00:00-11:00) mogą spowodować krótkotrwałe zakłócenia w funkcjonowaniu platform bankowych i przetwarzaniu transakcji.

BOŚ Bank

Bank BOŚ poinformował, że planowana konserwacja w dniach od 22 sierpnia (22:00) do 23 sierpnia (10:00) będzie miała wpływ na:

System BOŚBank24, aplikacja mobilna , mojeID oraz usługi TeleBOŚ .

„Płatności kartą i przychodzące przelewy Express Elixir będą działać normalnie, choć nasze centrum wsparcia będzie miało ograniczone możliwości” – wyjaśniła instytucja.

Nest Bank

Nest Bank całkowicie wyłączy swoje usługi cyfrowe w godzinach 00:30–7:00 rano 23 sierpnia, co spowoduje:

– Brak dostępu do bankowości internetowej/mobilnej, – Zawieszenie usług Blik i Visa Mobile, – Brak możliwości potwierdzania płatności kartą online za pośrednictwem platform bankowych lub zmiany limitów płatności.

„Transakcje w sklepach stacjonarnych za pomocą kart płatniczych, urządzeń przenośnych i operacji gotówkowych w bankomatach pozostaną w tym okresie bez zmian” – podkreślił bank.

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *