
Cztery podmioty bankowe przeprowadzą w ten weekend planowaną aktualizację systemów, co doprowadzi do tymczasowych przerw w dostępie do usług finansowych. Dotknięte tym problemem instytucje to Santander Bank Polska, VeloBank, Bank Polskiej Spółdzielczości i Nest Bank.
Santander Bank Polska
Santander Bank Polska zaplanował przerwę w świadczeniu usług na sobotę 6 września. W tym okresie:
- Przelewy natychmiastowe Express Elixir będą zawieszone w godzinach 00:30–4:30,
- Transakcje mobilne BLIK będą nieaktywne w godzinach 00:30–4:30.
Instytucja ostrzegła, że „po przywróceniu usług mogą przez krótki czas utrzymywać się problemy techniczne”.
Urzędnicy potwierdzili, że klienci mogą nadal używać kart do zakupów w sklepach stacjonarnych i cyfrowych. Wypłaty z bankomatów, wpłaty gotówki i przelewy za pomocą aplikacji Przelew24 będą działać normalnie. Kody BLIK pozostają ważne dla płatności w sklepach stacjonarnych i online, a usługi wymiany walut pozostają bez zmian.
VeloBank
VeloBank ogłosił tymczasowe zawieszenie usługi. W tym czasie użytkownicy nie mogą:
- dostęp do platform bankowości mobilnej i internetowej,
- inicjować transakcje płatnicze,
- korzystaj z funkcji BLIK.
Bank dodatkowo ostrzegł, że transakcje przy użyciu kart cyfrowych mogą powodować problemy.
Płatności kartą za pomocą urządzeń bezstykowych oraz operacje gotówkowe w bankomatach będą możliwe przez cały okres trwania prac konserwacyjnych.
Polski Bank Spółdzielczy (BANK BPS)
„Planowane modernizacje infrastruktury w dniach 5-6 września spowodują częściowe ograniczenia usług” – ogłosił Bank BPS.
Przewidywane ograniczenia w świadczeniu usług w piątek 5 września obejmują:
- Wnioski o walutę obcą przetwarzane są do godziny 15:30,
- bankowość cyfrowa niedostępna od 15:30 do 15:45,
- SORBNET i operacje wymiany walut zostaną wstrzymane od godz. 15:45 do 6 września do godz. 18:00.
Z powodu prac konserwacyjnych w sobotę (6 września) transakcje BLIK i przelewy natychmiastowe będą zablokowane w godzinach 7:00-18:00.
Nest Bank
Klienci Nest Banku powinni przygotować się na weekendowe ograniczenia w świadczeniu usług. „Aplikacja mobilna i platforma internetowa będą niedostępne od godziny 15:00 5 września” – poinformowała instytucja.
– Transakcje SORBNET będą wyłączone od 5 września od godz. 15:00 do 8 września do godz. 6:30.
– W nocy z 5 na 6 września (00:30-04:30) wstrzymane zostaną następujące usługi:
- Natychmiastowe przelewy Express Elixir,
- Transakcje międzybankowe BLIK.
Przelewy SWIFT/SEPA zainicjowane między 00:30 a 01:30 będą miały status oczekujący. „Tworząc przelewy do nowych odbiorców w tym czasie, należy ręcznie wprowadzić kod SWIFT” – zalecił bank.
Dostępne usługi podczas konserwacji obejmują:
- Podstawowy dostęp do bankowości internetowej (dostęp za pomocą przeglądarki mobilnej z ograniczonymi funkcjami),
- możliwości logowania się do aplikacji mobilnej,
- transakcje kartami fizycznymi i operacje bankomatowe,
- Zastrzeżenie karty można zgłosić telefonicznie pod numerem: 22 103 18 18.