Dzieci jest coraz mniej, ale zakupy „dziecięce” rosną

Polski rynek artykułów dla dzieci nie kurczy się pomimo spadku dzietności. W ubiegłym roku jego wartość osiągnęła 15 mld zł, a według prognoz OC&C Strategy Consultants, w 2029 roku przekroczy 17 mld zł – donosi Puls Biznesu.

Dzieci w sklepie (zdjęcie poglądowe)
Dzieci w sklepie (zdjęcie poglądowe) | Fot. Andrzej Zbraniecki / East News

Według ekspertów rodzice mają coraz mniej dzieci, ale wydają na nie coraz więcej. „Dane zebrane przez firmę pokazują, że w 2024 roku średnie wydatki na dziecko wynosiły 540 euro rocznie. Do 2029 roku kwota ta wzrośnie do ponad 680 euro” – czytamy w „PB”.

„PB” zwraca uwagę, że to wciąż mniej niż na Zachodzie – brytyjscy rodzice wydali w zeszłym roku aż 1280 euro na ubrania i zabawki, Włosi 950 euro, a Hiszpanie 830 euro. „W regionie Europy Środkowej Polska plasuje się jednak wyżej niż Węgry (470 euro), Czechy (440 euro) i Rumunia (350 euro)” – donosi gazeta.

Według „PB” najdynamiczniej rozwijającą się kategorią są zabawki premium i gry komputerowe. „Segmenty Lego i Hot Wheels rosną dwukrotnie szybciej niż cały rynek. Duże sieci handlowe zyskują na popularności – w latach 2019-2024 sprzedaż największych graczy w segmencie zabawek i gier rosła średnio o 12% rocznie, podczas gdy cały rynek rósł o 7-8%” – zauważa „PB”.

Dziękujemy za przeczytanie tego artykułu. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Google News.

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *