Zakupy online w Europie w ostatnich latach przeszły ogromną transformację, a dane wskazują na istotne zmiany w preferencjach konsumentów. Najnowszy raport DHL Online Shopper Trends 2024 [1] pokazuje, że Europejczycy coraz częściej korzystają z platform zakupowych i wybierają zakupy transgraniczne. Co napędza te zmiany i jakie trendy dominują w europejskim e-commerce w 2024 roku? Jak na tym tle wypada Polska?

E-zakupy w Europie: transgraniczne oferty, ekologiczna logistyka i mobilna wygoda
Jak wynika z raportu, europejscy konsumenci coraz częściej zwracają się ku zagranicznym sklepom internetowym, takim jak Amazon, Shein, AliExpress czy Temu, które kuszą konkurencyjnymi cenami i szeroką ofertą. Kluczową rolę w decyzjach zakupowych odgrywają koszty dostawy oraz dostępność preferowanych metod dostarczania – brak odpowiedniej opcji powoduje porzucenie koszyka przez 48% klientów. Coraz większe znaczenie zyskują także automaty paczkowe, punkty odbioru oraz elastyczne terminy dostaw, które wspierają rozwój zrównoważonej logistyki, przy czym 53% konsumentów jest gotowych zaakceptować dłuższy czas dostawy w zamian za mniejszy wpływ na środowisko. Równocześnie na popularności zyskują zakupy dokonywane za pośrednictwem mediów społecznościowych, takich jak Instagram czy TikTok – prognozy wskazują, że w 2025 roku social commerce stanowić będzie 28% globalnej sprzedaży online. W Europie 52% użytkowników preferuje aplikacje mobilne, które oferują szybkie i spersonalizowane doświadczenia zakupowe, co czyni je jednym z kluczowych kanałów w handlu elektronicznym.
Specyfika rynku polskiego
Zakupy online w Polsce przeszły ogromną transformację, a Polacy coraz częściej korzystają z zagranicznych platform, kierując się niższymi cenami (54%), większym wyborem (37%) i unikalnymi produktami (34%). Główne rynki importowe to Niemcy, Chiny, USA i Czechy. Popularność platform, takich jak Amazon i AliExpress, rośnie, a najczęściej kupowane produkty to odzież i obuwie (64%), elektronika (44%) oraz kosmetyki (33%). Dostawa i sposób zwrotów odgrywają kluczową rolę, aż 68% Polaków preferuje automaty paczkowe, co czyni Polskę liderem w Europie.
DHL odpowiada na potrzeby nowoczesnych konsumentów i jest niekwestionowanym liderem na skalę europejską
DHL niezmiennie potwierdza swoją pozycję lidera w dostarczaniu wysokiej jakości usług logistycznych dla klientów indywidualnych i biznesowych. Dzięki globalnej infrastrukturze, kompleksowej ofercie i wieloletniemu doświadczeniu, wyróżnia się kluczowymi przewagami na rynku. Mając największą w Europie sieć 140 000 punktów odbioru i automatów paczkowych, DHL dominuje w obszarze crossborder jako lider rozwiązań OOH. Sieć DHL obejmuje 28 krajów, w tym kluczowe kierunki, takie jak Niemcy, Czechy czy Włochy, co pozwala na dostarczanie przesyłek zarówno pod wskazany adres, jak również do punktów odbioru i automatów paczkowych. Dzięki tej kompleksowości oraz elastyczności DHL idealnie odpowiada na zróżnicowane potrzeby nowoczesnych konsumentów w dynamicznie rozwijającym się rynku e-commerce w Europie.
„DHL to globalna firma logistyczna. Nasze doświadczenie, w licznych kategoriach usług logistycznych, na całym świecie, sprawia, że mamy kompetencje do bycia preferowanym partnerem w rozwoju biznesu na rynkach międzynarodowych. Nie bez powodu DHL jest partnerem logistycznym globalnych gigantów e-commerce, takich jak chociażby Amazon, a na polskim rynku – Allegro, zapewniając najwyższą jakość obsługi w zakresie wysyłek międzynarodowych i zwrotów konsumenckich, które są kluczowym elementem zakupów online” – komentuje Agnieszka Świerszcz – CEO DHL eCommerce Polska. DHL oferuje kompleksowe usługi przesyłek krajowych i międzynarodowych w różnych kategoriach wagowych. Dzięki największej w Europie sieci 140 000 punktów i automatów paczkowych oraz opcji dostawy do drzwi i wygodnych zwrotów, wyróżnia się na rynkach międzynarodowych.
W odpowiedzi na sezon świąteczny DHL wprowadził także wyjątkową promocję – możliwość nadania paczki zagranicznej już od 28 zł z kodem DHL na platformie paczking.pl w dniach 12-19 grudnia, co podkreśla zaangażowanie firmy w dostosowywanie oferty do potrzeb klientów indywidualnych. Dzięki szybkim czasom dostawy na kluczowych trasach, takich jak Niemcy i Holandia oraz wydłużonemu czasowi przechowywania przesyłek w punktach odbioru w krajach takich jak Francja, Hiszpania czy Portugalia, DHL konsekwentnie podnosi komfort korzystania ze swoich usług.
Międzynarodowa jakość potwierdzona przez ekspertów
W ostatnim czasie firma odebrała nagrodę Quality International 2024, przyznaną za najwyższej jakości usługi logistyczne w obszarze crossborder. Kapituła Programu, odbywającego się pod patronatem Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości Polskiego Komitetu Normalizacyjnego Katedry Zarządzania Jakością Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie bardzo wysoko oceniła i nagrodziła działania DHL.
„To wyróżnienie to dla nas potwierdzenie, że jakość, jaką oferujemy robi różnicę. Nasze inwestycje w europejską sieć OOH, konsekwentne budowanie kompleksowej oferty i promowanie idei jakości we wszystkich aspektach działalności – są dostrzegane przez klientów, ekspertów i otoczenie biznesowe” – podkreśla Agnieszka Świerszcz
Najwyższa Jakość Quality International jest obecnie największym, ponadbranżowym konkursem projakościowym w Polsce, skupiającym wokół idei zarządzania jakością przedstawicieli firm i instytucji działających na terytorium naszego kraju.
Źródła:
[1] DHL Online Shopper Trends Report 2024 – Country Report Poland https://www.dhl.com/global-en/microsites/ec/ecommerce-insights/insights/reports/2024-ecommerce-trends-report.html
KONTAKT:
Justyna Dąbrowska
Menedżer ds. komunikacji, rzecznik prasowy
DHL eCommerce Polska
e-mail: [email protected]
kom: 884 207 752
Źródło informacji: DHL
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google. Artykuł sponsorowany Udostępnij artykuł Newsletter Bądź na bieżąco z informacjami ze świata biznesu i finansów Zapisz się
Najpopularniejsze w BUSINESS INSIDER

KIA wzywa na akcję serwisową. Problemy z hamulcami
wtorek 17:59 Biznes
Ryszard Petru przepracował Wigilię w dyskoncie. Stwierdził, że praca "była ciężka"
wtorek 16:01 Biznes
Miliardy złotych na modernizację lotniska Chopina w Warszawie
poniedziałek 14:56 Biznes
CPK całkowicie polski. PPL w miejsce zagranicznego partnera
poniedziałek 14:18 Biznes
Ostatnie bastiony rękodzieła. Polscy producenci bombek bronią się przed "chińszczyzną"
sobota 17:54 Biznes
"Cud bożonarodzeniowy" w Volkswagenie. Jest decyzja w sprawie fabryk i zwolnień
sobota 15:09 Biznes
Komisja Nadzoru Finansowego zezwoliła na powołanie nowego prezesa dużego banku. Kim jest?
20.12.2024 Materiał promocyjny
Realna transformacja zamiast dużych strat. Orlen zmienia kurs największej inwestycji
20.12.2024 Materiał promocyjny
Polski design, rzemieślnicze wykonanie, globalny marketplace – Cargo by Owee podbija Europę
20.12.2024 Materiał promocyjny
Polskie firmy przemysłowe bardziej otwarte na technologie. Sztuczną inteligencję wdrażają z ostrożnością
20.12.2024 Materiał promocyjny
Od modemu do 5G. Nostalgiczna podróż po historii internetu w Polsce
20.12.2024 Biznes
Orlen z finansowaniem od EBI. Dwa razy więcej na inwestycje
20.12.2024 Materiał promocyjny
Kobieta, liderka, innowatorka – Anna Biekionis od lat zmienia oblicze motoryzacji ciężkiej
20.12.2024 Biznes
Dzieci Zygmunta Solorza ujawniają kulisy podpisania kluczowych dokumentów
19.12.2024 Biznes
Gigant od słodyczy inwestuje w polski zakład. Stąd czekolada idzie na całą Europę
19.12.2024 Biznes
Zygmunt Solorz zmienia plany sukcesji w Cyfrowym Polsacie. Rynek reaguje
19.12.2024 Materiał promocyjny
Recepta na sukces na rynku polskim i europejskim
19.12.2024 Biznes
Wykorzystanie offsetów naturalnych w strategiach dekarbonizacji przedsiębiorstw
19.12.2024 Biznes
Dlatego Solorz rozstał się z Sołowowem. Mówi też o zamrożeniu dużego atomu
19.12.2024 Biznes
Czym się zajmuje i skąd ma finansowanie Fundacja Polsat? To jej spadek ma przekazać Zygmunt Solorz
19.12.2024 Biznes
Miedziowy gigant planuje inwestycje warte miliardy
18.12.2024 Materiał promocyjny
Międzynarodowy gigant rozwija zespół IT Commerce. Zatrudnią w Krakowie ponad 260 specjalistek i specjalistów
18.12.2024 Materiał promocyjny
Niewielki kraj, wielkie osiągnięcia. Estonia to laboratorium przyszłości obronnej Europy
18.12.2024 Biznes
Elon Musk rozważa dofinansowanie brexitowców. Nieoficjalne doniesienia
18.12.2024 Biznes
Afera Nitro-Chem. Czym zajmuje się spółka i jakimi pieniędzmi obraca?
17.12.2024 Materiał promocyjny
Z pieluszek produkowanych w warszawskiej fabryce Procter & Gamble korzystają miliony dzieci na całym świecie
17.12.2024 Biznes
Rząd próbuje hamować ceny masła. Ekspert ocenia skuteczność zapowiedzianych działań
17.12.2024 Materiał promocyjny
Jak przedsiębiorstwa mogą wykorzystać modele ESCO i off-balance w transformacji energetycznej bez wkładu własnego?
17.12.2024 Materiał promocyjny
Świat logistyki w oczekiwaniu na pokój
17.12.2024 Biznes
Polskie Elektrownie Jądrowe wybrały doradcę do spraw finansowania
16.12.2024 Biznes
Wiesz, kto rządzi światem? Pytamy o 15 gigantów biznesu
15.12.2024 Biznes
Fabryka Audi do zamknięcia. Tysiące pracowników stracą pracę
15.12.2024 Biznes
Amerykańska komisja wznawia dochodzenie w sprawie kontrowersyjnego biznesu Elona Muska
13.12.2024 Biznes
Na poczcie będzie można oddać stare żelazko, czajnik czy telefon komórkowy
13.12.2024 Biznes
Lotnisko Chopina zbliża się do 20 mln pasażerów
12.12.2024 Materiał promocyjny
Dobre Rozmowy x Worlds Together
12.12.2024 Biznes
Polski atom z francuskim wsparciem. Kolejne listy intencyjne
12.12.2024 Materiał promocyjny
Emerytura dla JDG. Jakie błędy popełniają przedsiębiorcy?
12.12.2024 Materiał promocyjny
Jak wybrać najlepsze finansowanie dla firmy? Praktyczny poradnik dla przedsiębiorców
12.12.2024 Biznes
Lubisz kurczaka? To rekordowy rok polskich producentów. 150 mln sztuk miesięcznie
11.12.2024 Biznes
Minister Siemoniak: sprawne państwo chroni wolność najważniejszych mediów
11.12.2024 Biznes
LOT szuka nowych samolotów regionalnych. Decyzja w przyszłym roku
11.12.2024 Materiał promocyjny
Raport CASE: branża tytoniowa w Polsce przyniosła budżetowi państwa 38,6 mld zł w 2023 roku
10.12.2024 Biznes
Nowa ukraińska sieć weszła do Polski. Rossmann ma konkurencję
10.12.2024 Biznes
Dzieci Zygmunta Solorza zabrały głos. Chodzi o majątek ojca
10.12.2024 Biznes
Kultowa polska fabryka upada po 160 latach. Chętnych do pomocy brak
10.12.2024 Biznes
Zygmunt Solorz przegrał z dziećmi w sądzie. Majątek zablokowany
10.12.2024 Biznes
Kultowa sieć handlowa powraca po upadku w 2021 r. Ambitne plany
10.12.2024
Źródło