Główne inwestycje Lidla w Polsce. Liczba sklepów znacznie wzrośnie [WYŁĄCZNIE U NAS]

Lidl obecnie prowadzi sieć ponad 900 sklepów w Polsce, powiększając się o około 50 sklepów rocznie, ale planuje przyspieszyć ten wzrost. Marcin Stopa, członek zarządu odpowiedzialny za inwestycje, omówił w wywiadzie dla Business Insider ambitny cel osiągnięcia 1500 lokalizacji. Odniósł się również do konkurencji z Biedronką w zakresie cen i dynamiki siły roboczej, a także do tego, czy polscy konsumenci priorytetowo traktują ekologiczne aspekty sieci handlowych.

Marcin Stopa, członek zarządu Lidl Polska
Marcin Stopa, członek zarządu Lidl Polska | Zdjęcie: Lidl Polska / Lidl Polska
  • Lidl Polska planuje rozszerzyć liczbę swoich sklepów do 1500.
  • Spółka tworzy centra dystrybucyjne, w tym nowy obiekt w Skawinie o powierzchni 74,7 tys. m2.
  • Strategie marketingowe sieci mają ewoluować, przesuwając nacisk z bezpośredniej konkurencji cenowej z Biedronką.
  • Więcej szczegółów na temat firmy można znaleźć na Businessinsider.com.pl

Jacek Frączyk, redaktor Business Insider Polska: Biedronka zbliża się do 4000 sklepów, a Dino do około 3000 w Polsce, podczas gdy Lidl ma nieco ponad 900. Jakie są Twoje strategie ekspansji i w których regionach uważasz, że Twoja obecność jest nadal niewystarczająca? Czy planujesz dogonić konkurencję pod względem liczby sklepów?

Marcin Stopa, członek zarządu Lidl Polska ds. inwestycji i organizacji: Nasz pierwszy sklep w Polsce został otwarty w 2002 roku w Poznaniu. Minęło ponad dwadzieścia lat. Obecnie Lidl Polska prowadzi ponad 930 sklepów w całym kraju i zapewnia ponad 29 000 miejsc pracy.

Nasza strategia wzrostu koncentruje się na inwestowaniu w nowoczesną infrastrukturę, zwiększaniu wydajności operacyjnej i promowaniu zrównoważonego budownictwa. Patrząc w przyszłość, zamierzamy rozszerzyć naszą sieć do co najmniej 1500 sklepów i utworzyć dodatkowe centra dystrybucyjne, aby wesprzeć rosnącą liczbę punktów sprzedaży. Niemniej jednak nasz sukces zależy od naszego zespołu — oddanych i wysoko wykwalifikowanych pracowników, którzy umożliwiają nam realizację ambitnych celów wzrostu i zaspokajanie potrzeb polskich konsumentów.

Dane za rok podatkowy 2023/2024 wskazują, że oferujecie nieco wyższe wynagrodzenia niż Biedronka, ale niższe niż Rossmann, Ikea lub Deichmann. Czy podwyżki płacy minimalnej są dla Ciebie poważnym problemem, czy też nie dotyczą Cię, ponieważ już płacisz powyżej minimalnej stawki?

Od wielu lat przyciągamy talenty poprzez atrakcyjne warunki pracy — w tym różnorodne świadczenia pozapłacowe i konkurencyjne wynagrodzenia, jedne z najwyższych w sektorze detalicznym. Tylko w tym roku przeznaczamy prawie 200 milionów złotych na podwyżki wynagrodzeń i tworzenie nowych miejsc pracy. Należy jednak zauważyć, że Lidl Polska nie koncentruje się wyłącznie na konkurencyjnym wynagrodzeniu; kładziemy duży nacisk na tworzenie pozytywnego środowiska pracy. O naszym sukcesie świadczy fakt, że ponad 65% naszych pracowników jest w firmie od trzech lat lub dłużej.

Wraz z zamknięciem wielu centrów handlowych w Polsce, handel detaliczny coraz bardziej przesuwa się w stronę dyskontów, takich jak Biedronka, Lidl i Dino, a także parków handlowych i zakupów online. Czy model dyskontów jest zrównoważony w dłuższej perspektywie, czy też istnieje ryzyko, że zostanie wyprzedzony przez handel online?

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *