Polityka Insight i home.pl prezentują raport „Od modemu do 5G. Trzy dekady internetu w Polsce”. Opracowanie jest wyjątkowe, bo z reporterskim rozmachem, ale i precyzją prowadzi od samych początków tej historii, przez kolejne cyfryzacyjne kamienie milowe, które przyczyniły się do transformacji technologicznej w naszym kraju.
To historia o pomysłowości i przedsiębiorczości, ale również wyjątkowych cechach polskiego internetu. Raport jest kompendium uporządkowanej wiedzy, które przy okazji zabiera w sentymentalną podróż po pierwszych doświadczeniach z internetem.
Historia opisana w raporcie „Od modemu do 5G. Trzy dekady internetu w Polsce” rozpoczyna się w momencie, w którym niewielu miało odwagę choćby marzyć o takich rozwiązaniach jak: e-recepty, mObywatel, rozliczanie PIT-ów przez internet czy Blik. Opierając się o te i wiele innych przykładów, publikacja opowiada o drodze, jaką pokonała Polska w kierunku digitalizacji i entuzjazmie z jakim Polacy przyswajali kolejne nowinki technologiczne.
– Częścią misji home.pl jest dzielenie się wiedzą, czego wyrazem jest m.in. raport stworzony przez Politykę Insight przy naszym partnerstwie. Ta publikacja prawdopodobnie dla wielu z nas będzie okazją do nostalgicznej podróży w przeszłość i pełniejszego spojrzenia na to, czego byliśmy wtedy świadkami. Chcemy jednak także, by prowokowała do przemyśleń i dyskusji o tym, co czeka nas wkrótce – podczas kolejnych etapów cyfrowej rewolucji. Zaglądnijmy więc na chwilę w przeszłość, żeby lepiej zrozumieć dynamikę i kierunek tego, co może przynieść nam przyszłość – mówi Magdalena Chudzikiewicz, General Manager w firmie home.pl.
Kto i kiedy włączył internet w Polsce?
Podobnie jak dziś, gdy jesteśmy świadkami rewolucji AI, “wtedy” wszystko zaczęło się od akademickich liderów i budowanych przez nich zespołów. Dopiero z czasem ciężar rozwoju sieci przeniósł się ze środowiska akademickiego do biznesu i rozpoczął etap dynamicznej komercjalizacji. Zanim jednak do tego doszło, ktoś musiał wysłać pierwszego maila, ktoś inny zarejestrować pierwszą domenę “.pl” czy umożliwić wdzwaniany dostęp do sieci.
Szerzej opowiada o tym pierwszy rozdział raportu pt. “Dostęp – infrastruktura internetu w Polsce”. Kolejne części to natomiast studium przypadku rozwoju internetu w wybranych – kluczowych – obszarach życia codziennego. Miejsce na swoje historie mają w nim: sprawy urzędowe, zdrowie i praca (rozdziały „E-Państwo” i „Gospodarka”), zakupy (rozdział „E-handel”), relacje społeczne (rozdział „Społeczeństwo w sieci”) czy bezpieczeństwo cyfrowe (rozdział „Kto nadzoruje internet w Polsce”).
Świadkowie historii, uczestnicy przemian
Samo home.pl jest zresztą ważną częścią tej opowieści. Firma, która powstała w Szczecinie w 1997 r., w ciągu dziewięciu lat urosła do rangi największego rejestratora domen w Polsce, oferując jednocześnie klientom inne, coraz bardziej pożądane usługi cyfrowe m.in. hosting, pocztę, oprogramowanie pomagające w prowadzeniu sklepu internetowego.
– Działając na rynku już blisko od 30 lat, byliśmy współtwórcami oraz aktywnymi uczestnikami opisanych w raporcie przemian. Z dumą mówimy, że od samego początku naszym celem była pomoc polskim przedsiębiorcom w rozwoju w internecie. To na przestrzeni lat nie uległo zmianie. Mimo geometrycznego wręcz postępu i kolejnych internetowych rewolucji, niezmiennie wspieramy postęp digitalizacji w Polsce. Tworzymy łatwe w implementacji i obsłudze usługi oraz stale ulepszamy już istniejące, a nasze know-how wzmacnia bycie częścią międzynarodowej grupy IONOS. Digitalizacja to rozdział otwarty i ciągle niezakończony, a home.pl istnieje po to, by wspierać wszystkich tych, którzy chcą eksplorować jego możliwości – dodaje Magdalena Chudzikiewicz.
Zgromadzone w raporcie dane zostały poszerzone o perspektywę biznesową, którą budują wypowiedzi ekspertów home.pl w dziedzinach technologii, bezpieczeństwa informacji, e-commerce i social media.
Pełna wersja raportu dostępna w załączniku maila i na stronie biura prasowego home.pl: https://homepl.prowly.com/365905-od-modemu-do-5g-raport
home.pl SA to największy i najbardziej rozpoznawalny w Polsce dostawca usług internetowych dla klientów biznesowych i indywidualnych. Jako część globalnej grupy IONOS, home.pl jest liderem branży również w Europie. Misją firmy jest wspieranie ludzi i przedsiębiorstw kreujących świat online. home.pl SA jest właścicielem czterech marek: home.pl, AZ.pl, premium.pl oraz homecloud.pl.
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google. Materiał promocyjny home.pl Udostępnij artykuł Newsletter Bądź na bieżąco z informacjami ze świata biznesu i finansów Zapisz się