Trudne okoliczności i spadająca sprzedaż pojazdów mogą zmusić Nissana do zamknięcia kilku zakładów produkcyjnych. Japońskie zakłady, które wcześniej wydawały się być zabezpieczone, są również narażone. Zakończenie działalności lokalnych fabryk byłoby pierwszym takim zdarzeniem od ponad 20 lat.

„ Nissan rozważa możliwość zamknięcia dwóch zakładów montażowych samochodów w Japonii i za granicą, w tym jednego w Meksyku” – podał Reuters, powołując się na swoje źródła. Działanie to byłoby częścią strategii redukcji kosztów, którą firma ujawniła wcześniej w tym tygodniu.
Są przesłanki, że znany producent samochodów rozważa zamknięcie swojej fabryki w Oppama w Japonii, gdzie Nissan rozpoczął produkcję w 1961 r., a także fabryki Shonan obsługiwanej przez Nissan Shatai, w której Nissan ma 50-procentowy udział. Gdyby tak się stało, Nissanowi pozostałyby tylko trzy zakłady montażowe w Japonii.
Według źródeł agencji, na arenie międzynarodowej Nissan rozważa zaprzestanie działalności w swoich zakładach w Republice Południowej Afryki, Indiach i Argentynie, a także zmniejszenie liczby fabryk w Meksyku .
Trzeci co do wielkości producent samochodów w Japonii ogłosił niedawno, że zamierza zredukować zatrudnienie o około 15 procent i ograniczyć liczbę zakładów produkcyjnych z obecnych 17 do 10 na świecie.
Jakie jest stanowisko Nissana w tej sprawie?
Nissan wydał oświadczenie na swojej stronie internetowej, w którym stwierdził, że spekulacje dotyczące zamknięcia zakładów są bezpodstawne i nie opierają się na żadnych oficjalnych komunikatach firmy.
„ W tej chwili nie będziemy udzielać żadnych dodatkowych komentarzy w tej sprawie ” – oświadczył Nissan. „Jesteśmy oddani transparentności wobec naszych interesariuszy i dostarczymy wszelkie stosowne aktualizacje, jeśli będzie to konieczne”.
Agencja Reuters podkreśla, że zdecydowane strategie restrukturyzacji wprowadzone przez nowego prezesa zarządu Ivana Espinosę oznaczają odejście od podejścia firmy Nissan za czasów poprzednika Makoto Uchidy, który miał aspiracje do rozszerzenia produkcji globalnej i sprzeciwiał się zamykaniu krajowych zakładów.
Zamknięcie krajowych zakładów produkcyjnych byłoby pierwszym zamknięciem zakładu Murayama w 2001 r .
Producent samochodów poinformował o sprzedaży 3,3 mln pojazdów w 2024 r., co oznacza spadek o 42% w porównaniu z rokiem 2017.
Dziękujemy za przeczytanie naszego artykułu do końca. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Google News.
Źródło