Znaczące przejęcie w sektorze mody wysokiej. Prada zgodziła się kupić Versace za 1,38 mld dolarów w gotówce, co ma na celu wzmocnienie pozycji firmy jako największej grupy modowej we Włoszech.

- Prada kupuje od Versace 1,38 miliarda dolarów w gotówce, stając się w ten sposób pełnym właścicielem marki.
- Celem tego przejęcia jest wzmocnienie pozycji Grupy Prada jako wiodącej włoskiej grupy modowej, przy jednoczesnym zachowaniu kreatywnej istoty marki Versace.
- Versace skorzysta z zasobów operacyjnych i przemysłowych Grupy Prada, zachowując jednocześnie swoją tożsamość kulturową i wartości estetyczne.
- Więcej szczegółów na temat firmy można znaleźć na stronie Businessinsider.com.pl
Zgodnie z warunkami umowy, Prada Group przejmie 100 procent udziałów w Versace za całkowitą wycenę przedsiębiorstwa wynoszącą 1,25 miliarda euro (1,375 miliarda dolarów) na zasadzie „brutto, bez długów i bez gotówki”.
Założona w 1978 roku w Mediolanie, Versace plasuje się wśród najlepszych międzynarodowych marek modowych, będąc uosobieniem włoskiego luksusu na całym świecie. Marka ma bogate dziedzictwo w branży modowej i wykazuje silną zdolność dostosowywania się do nowoczesnych trendów i oceny nastrojów współczesnych i przyszłych społeczeństw.
„Dzięki natychmiast rozpoznawalnej estetyce marka doskonale uzupełnia portfolio Prada Group i dysponuje znacznym, niewykorzystanym potencjałem wzrostu dzięki różnym strategiom tworzenia wartości” – stwierdziła firma w komunikacie prasowym.
- Markowe rezydencje wyznaczają drogę. Dom Lagerfelda, apartament Versace
Versace zachowa swoje DNA
Jako członek Grupy Prada, Versace zachowa swoją kreatywną istotę i kulturową autentyczność, czerpiąc jednocześnie korzyści z rozległych możliwości Grupy, w tym kompetencji przemysłowych, realizacji sprzedaży detalicznej i wiedzy operacyjnej.
Patrizio Bertelli, prezes i dyrektor generalny Prada Group, powiedział: „Jesteśmy podekscytowani, że możemy powitać Versace w Prada Group i rozpocząć nowy rozdział dla marki, z którą dzielimy głębokie zaangażowanie w kreatywność, rzemiosło i dziedzictwo. Naszym celem jest podtrzymywanie dziedzictwa Versace, honorowanie i reinterpretowanie jego odważnej i ponadczasowej estetyki, przy jednoczesnym zapewnieniu solidnej platformy, wspieranej przez lata ciągłych inwestycji i ugruntowanych partnerstw. Nasza organizacja jest przygotowana i pozycjonowana, aby otworzyć nową stronę w historii Versace, czerpiąc z wartości Prada Group i kontynuując realizację z pewnością i skrupulatnym skupieniem”, powiedział Patrizio Bertelli, prezes i dyrektor generalny Prada Group.
Andrea Guerra, CEO Prada Group, dodał: „Przejęcie Versace stanowi kolejny krok w ewolucyjnej podróży naszej Grupy, wprowadzając nowy wymiar, który jest zarówno odrębny, jak i uzupełniający. Infrastruktura Grupy jest silna; zdywersyfikowaliśmy nasze organizacje marek i udoskonaliliśmy nasze rutyny i procesy. Czujemy się gotowi, aby rozpocząć ten nowy rozdział. Versace ma ogromny potencjał. Droga będzie długa i będzie wymagała zdyscyplinowanego wykonania i cierpliwości. Ewolucja marki niezmiennie wymaga czasu i stałego skupienia. Chcę wyrazić wdzięczność Capri Holdings za ochronę i wzmocnienie dziedzictwa tej wspaniałej marki. Pomimo niepewności w branży patrzymy w przyszłość z optymizmem, skupieni na długoterminowej wizji strategicznej”, dodał Andrea Guerra, CEO Prada Group.