Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the gd-rating-system domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/gibnews/htdocs/gibnews.pl/wp-includes/functions.php on line 6121
Prada kupuje Versace za 1,38 miliarda dolarów - Gospodarka i Biznes News

Prada kupuje Versace za 1,38 miliarda dolarów

Znaczące przejęcie w sektorze mody wysokiej. Prada zgodziła się kupić Versace za 1,38 mld dolarów w gotówce, co ma na celu wzmocnienie pozycji firmy jako największej grupy modowej we Włoszech.

Versace przejęty przez Pradę
Versace przejęte przez Pradę | Zdjęcie: Framarzo / Shutterstock
  • Prada kupuje od Versace 1,38 miliarda dolarów w gotówce, stając się w ten sposób pełnym właścicielem marki.
  • Celem tego przejęcia jest wzmocnienie pozycji Grupy Prada jako wiodącej włoskiej grupy modowej, przy jednoczesnym zachowaniu kreatywnej istoty marki Versace.
  • Versace skorzysta z zasobów operacyjnych i przemysłowych Grupy Prada, zachowując jednocześnie swoją tożsamość kulturową i wartości estetyczne.
  • Więcej szczegółów na temat firmy można znaleźć na stronie Businessinsider.com.pl

Zgodnie z warunkami umowy, Prada Group przejmie 100 procent udziałów w Versace za całkowitą wycenę przedsiębiorstwa wynoszącą 1,25 miliarda euro (1,375 miliarda dolarów) na zasadzie „brutto, bez długów i bez gotówki”.

Założona w 1978 roku w Mediolanie, Versace plasuje się wśród najlepszych międzynarodowych marek modowych, będąc uosobieniem włoskiego luksusu na całym świecie. Marka ma bogate dziedzictwo w branży modowej i wykazuje silną zdolność dostosowywania się do nowoczesnych trendów i oceny nastrojów współczesnych i przyszłych społeczeństw.

„Dzięki natychmiast rozpoznawalnej estetyce marka doskonale uzupełnia portfolio Prada Group i dysponuje znacznym, niewykorzystanym potencjałem wzrostu dzięki różnym strategiom tworzenia wartości” – stwierdziła firma w komunikacie prasowym.

  • Markowe rezydencje wyznaczają drogę. Dom Lagerfelda, apartament Versace

Versace zachowa swoje DNA

Jako członek Grupy Prada, Versace zachowa swoją kreatywną istotę i kulturową autentyczność, czerpiąc jednocześnie korzyści z rozległych możliwości Grupy, w tym kompetencji przemysłowych, realizacji sprzedaży detalicznej i wiedzy operacyjnej.

Patrizio Bertelli, prezes i dyrektor generalny Prada Group, powiedział: „Jesteśmy podekscytowani, że możemy powitać Versace w Prada Group i rozpocząć nowy rozdział dla marki, z którą dzielimy głębokie zaangażowanie w kreatywność, rzemiosło i dziedzictwo. Naszym celem jest podtrzymywanie dziedzictwa Versace, honorowanie i reinterpretowanie jego odważnej i ponadczasowej estetyki, przy jednoczesnym zapewnieniu solidnej platformy, wspieranej przez lata ciągłych inwestycji i ugruntowanych partnerstw. Nasza organizacja jest przygotowana i pozycjonowana, aby otworzyć nową stronę w historii Versace, czerpiąc z wartości Prada Group i kontynuując realizację z pewnością i skrupulatnym skupieniem”, powiedział Patrizio Bertelli, prezes i dyrektor generalny Prada Group.

Andrea Guerra, CEO Prada Group, dodał: „Przejęcie Versace stanowi kolejny krok w ewolucyjnej podróży naszej Grupy, wprowadzając nowy wymiar, który jest zarówno odrębny, jak i uzupełniający. Infrastruktura Grupy jest silna; zdywersyfikowaliśmy nasze organizacje marek i udoskonaliliśmy nasze rutyny i procesy. Czujemy się gotowi, aby rozpocząć ten nowy rozdział. Versace ma ogromny potencjał. Droga będzie długa i będzie wymagała zdyscyplinowanego wykonania i cierpliwości. Ewolucja marki niezmiennie wymaga czasu i stałego skupienia. Chcę wyrazić wdzięczność Capri Holdings za ochronę i wzmocnienie dziedzictwa tej wspaniałej marki. Pomimo niepewności w branży patrzymy w przyszłość z optymizmem, skupieni na długoterminowej wizji strategicznej”, dodał Andrea Guerra, CEO Prada Group.

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *