Streaming zastępuje regularną telewizję na rynku reklamowym w Polsce. Duże wzrosty

Sektor reklamy wideo, obejmujący zarówno telewizję, jak i wideo online, odnotował wzrost o 4,3% w pierwszym kwartale tego roku w porównaniu do analogicznego okresu w 2024 roku. Jego wartość osiągnęła prawie 1,56 mld zł, jak podano w raporcie Publicis Groupe Polska. Podkreśla to solidny wzrost reklamy wideo w Internecie, szczególnie w ramach platform streamingowych.

Coraz więcej czasu spędzamy na oglądaniu treści wideo w serwisach streamingowych
Coraz więcej czasu spędzamy na oglądaniu treści wideo w serwisach streamingowych | Zdjęcie: ProStockStudio / Shutterstock
  • Rynek reklamy wideo w I kw. 2025 r. zanotował wzrost rok do roku na poziomie 4,3%, osiągając wartość zbliżoną do 1,56 mld zł.
  • Segment wideo online odnotował imponujący wzrost przychodów o 13,6% w ujęciu rok do roku, podczas gdy cała branża streamingowa zanotowała imponujący wzrost o 77,8%.
  • Największy udział w przychodach (71,4%) miała telewizja linearna, chociaż jej udział zmniejszył się o 2,3 punktu procentowego w porównaniu z rokiem 2024.
  • Więcej szczegółów na temat biznesu znajdziesz na stronie Businessinsider.com.pl

— Jesteśmy nieustannie świadkami dynamicznych transformacji w ekosystemie rynku reklamy wideo, co pokazują wyniki z pierwszego kwartału 2025 r. Wzrost inwestycji o 4,3% wskazuje, że reklama wideo pozostaje istotnym elementem strategii marketingowych reklamodawców. Szczególnie cieszy nas znaczący wzrost streamingu VOD wyceniony na 77%, odzwierciedlający rosnące zainteresowanie wschodzącymi platformami, takimi jak MAX, wraz z kanałami FAST — stwierdziła Iwona Jaśkiewicz-Kundera, Chief Investment Officer w Publicis Groupe Polska, cytowana w raporcie.

Z raportu wynika, że w pierwszym kwartale 2025 r. telewizja linearna utrzymała najwyższy udział w przychodach wśród segmentów wideo (71,4%).

Tekst jest kontynuowany pod filmem

Polskie firmy na celowniku cyberprzestępców. Ekspert radzi, jak się przygotować.

To spadek w porównaniu z rokiem poprzednim o 2,3 punktu procentowego. Wydatki na reklamę we wszystkich rodzajach reklamy telewizyjnej wzrosły o 0,9% rok do roku w okresie od stycznia do marca 2025 r. Tymczasem inwestycje w same spoty reklamowe wzrosły o 1,8%. Relatywnie niski wzrost w analizowanym okresie przypisuje się wysokim wynikom z ubiegłego roku, kiedy telewizja odnotowała dwucyfrowy wzrost przychodów od stycznia do marca 2024 r.”, wyjaśnia raport.

Transmisja strumieniowa VOD dominuje w sektorze reklamowym

Dodatkowo zauważono, że wzrost przychodów w segmencie wideo online w pierwszym kwartale 2025 r. wyniósł ponad 13,6%. Cały sektor streamingu (obejmujący usługi wideo na żądanie: BVOD, HVOD i inne VOD) zanotował wzrost przychodów o 77,8% w pierwszym kwartale 2025 r. , chociaż w tym samym okresie w 2024 r. platforma MAX nie była jeszcze dostępna na polskim rynku, a kanały FAST dopiero się pojawiały.

Przeczytaj także: Era darmozjadów w streamingu dobiegła końca. Netflix wyznaczył standard

W raporcie zawarto również

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *