Wartość polskiego rynku reklamy w internecie wyniosła 7,8 mld zł, a konkurowanie o uwagę odbiorcy jest coraz trudniejsze.

Notowana na warszawskim parkiecie Grupa Comperia.pl wyspecjalizowała się w pozyskiwania nowych klientów dla swoich partnerów – przede wszystkim polskich banków – poprzez wykorzystanie poleceń znajomych
Właśnie z tego segmentu wygenerowała 30,5 mln zł z 44 mln zł przychodu w zeszłym roku. Inwestuje go w rozwój bramki płatności Comfino
Choć trudno o dokładne obliczenia, naukowcy z University of Southern California szacują w artykule z 2023 r., że każdy z nas ma kontakt z 4 tys. do 10 tys. reklam. Nie rocznie czy miesięcznie, ale dziennie! Łatwiej obliczyć dane dotyczące kanału online. Każdego roku w internecie wyświetla się 5,3 biliona reklam, a w 2027 r. wydatki na reklamę internetową mają wynieść blisko 900 mld dolarów (Statista).
Cisi agenci małego wpływu
W 2023 r. rynek reklamy cyfrowej w Polsce również przyspieszył, a jego wartość osiągnęła prawie 7,8 mld zł – dowiadujemy się z “Raportu Strategicznego Internet 2023/2024” IAB Polska.
— Mowa zatem o rosnących cenach rozliczeń reklamowych, a przede wszystkim o ogromnym szumie informacyjnym, w którym coraz trudniej się przebić. Kiedyś też ścigaliśmy się w ruchu i liczbach wyświetleń, ale teraz nasza strategia opiera się na wykorzystaniu najważniejszej waluty tej dekady: zaufaniu — mówi Cezary Tokarski z Grupy Comperia.pl.
Strategia Grupy jest następująca: biorąc pod uwagę liczbę graczy rywalizujących o uwagę odbiorcy, jak również deficyt zaufania do cenionych niegdyś instytucji (w tym finansowych) – należy wykorzystać zaufanie konsumentów do znajomych.
Na czym zarabia Comperia.pl SA
Comperia.pl powstała w 2007 roku jako porównywarka finansowa, ale już dawno nie jest to główny profil jej działalności. Obecnie grupa ma trzy filary biznesowe:
- ubezpieczenia (porównywarka oraz pośrednictwo w ich sprzedaży),
- e-commerce (bramka płatności w sklepach internetowych i stacjonarnych),
- reklama i pośrednictwo w sprzedaży usług finansowych.
Ten ostatni przynosi notowanej na warszawskim parkiecie spółce najwięcej przychodu: 30,5 mln zł z 44 mln zł w 2023 r. (publikacja skonsolidowanego raportu półrocznego za ten rok przewidziana jest na połowę września).
Na czym polega część działalności grupy raportowana pod enigmatycznie brzmiącym terminem “reklama efektywnościowa” bądź “program afiliacyjny ComperiaLead”? W wielkim skrócie: oferuje gratyfikacje dla ludzi polecających swoim znajomym usługi banków, np. otwarcie konta czy wykupienie ubezpieczenia za pomocą specjalnie wygenerowanego linku czy kodu. Za każdą udaną rejestrację czy transakcję jeden z 14 partnerskich banków płaci Grupie Comperia prowizję.
— Znajomy nie sprzeda ci przecież czegoś niesprawdzonego czy wadliwego, bo to by mogło zaważyć na waszych relacjach. Myślę, że w odpowiednim czasie rozpoznaliśmy trend, którym jest rosnące zaufanie do poleceń od znajomych i w efekcie, pośrednio, kupowanie pod ich wpływem. W naszym modelu stali się oni swoistymi oddolnymi brokerami, nano influencerami czy agentami małego wpływu. Małego, bo dotyczącego kilku-kilkunastu najbliższych osób. Dużego, jeśli firma, taka jak nasza, odpowiednio zarządzi skalą — twierdzi Tokarski, który odpowiada za rozwój projektu ComperiaLead.
A skala rośnie w tempie 25-procentowym rocznie. Takich mikro agentów zarejestrowało się na ComperiaLead blisko 83 tys. w 2022 r., ale już 104 tys. w 2023 r.

Kto poleca?
Najwięcej użytkowników ComperiaLead to osoby młode (16-35 lat) z mniejszych terenów miejskich, często na wschodzie Polski, które traktują ten program partnerski jako sposób na dorobienie. Dużą grupę stanowią studenci. Ich “strefa wpływów” ogranicza się zatem do kilku-kilkunastu osób: przyjaciół, rodziny, znajomych w mediach społecznościowych. Choć Comperia.pl współpracuje z mikro blogerami, wybiera tylko tych specjalizujących się w finansach, a nie “znających się na wszystkim” i “reklamujących wszystko”. — Bo w końcu, do znudzenia będę to powtarzał, zaufanie to podstawa i nie można go zawieść — podkreśla Tokarski.
— Lepiej i taniej jest zdobyć 1 tys. takich mikro agentów docierających do 5 osób niż jednego influencera docierającego do 5 tys. osób. To u tych mikro, bazujących na zaufaniu, jest wyższa konwersja — mówi ekspert ComperiaLead.
Inwestują w bramkę płatności
— Znaczną część przychodów, czy to z ComperiaLead czy z tegorocznej sprzedaży za 9,6 mln zł portalu Telepolis, inwestujemy w rozwój bramki płatniczej Comfino — mówi Szymon Fiecek, prezes Grupy Comperia.

Chcąc zdywersyfikować działalność, w 2021 r. spółka posiadająca status małej instytucji płatniczej stworzyła Comfino. Podczas zakupów, czy to w sklepie internetowym, czy stacjonarnym, narzędzie wyszukuje i dopasowuje do danego klienta najkorzystniejszą dla niego formę zapłaty bądź sfinansowania zakupów (m.in. raty 0%, płatność odroczoną, pożyczki, faktoring odwrotny czy BLIK). Tak jak w przypadku pozostałych odnóg działalności (ComperiaUbezpieczenia czy ComperiaRaty) nie udziela ubezpieczenia czy finansowania z własnej kieszeni, tylko łączy dostawców finansowania (banki i fintechy) z przedsiębiorstwami handlowymi i usługowymi.
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google. Materiał promocyjny Profeina Udostępnij artykuł Newsletter Bądź na bieżąco z informacjami ze świata biznesu i finansów Zapisz się
Najpopularniejsze w BUSINESS INSIDER

Polskie "dobro eksportowe" ma problem. Szuka szczęścia poza Europą
dzisiaj 17:23 Biznes
Volkswagen rozważa drastyczny krok. Tego w historii firmy nie było
dzisiaj 17:11 Biznes
Izera ma nowego prezesa. Poważne zmiany w zarządzie
dzisiaj 16:03 Materiał promocyjny
Kiedy offset węglowy może być za taki uznany
dzisiaj 15:00 Materiał promocyjny
Złote łuki, czyli pokoleniowa franczyza bez taryfy ulgowej
dzisiaj 14:00 Biznes
Na to zabrakło pieniędzy w budżecie. Brudny problem wielkich koncernów
dzisiaj 06:12 Materiał promocyjny
Nowa usługa na rynku, dzięki której opłacanie miesięcznych rachunków będzie wygodniejsze
wczoraj 06:00 Biznes
Wakacje we Włoszech mogą być jeszcze droższe. W tle nowe podatki
piątek 10:39 Biznes
Uszkodzone auta zalewają polski rynek
piątek 07:53 Biznes
Drony z drewna z byłej fabryki mebli. Rażą Rosjan na nawet kilkaset kilometrów
czwartek 20:53 Biznes
Polska amunicja 155 mm. Prywatna firma ujawnia wielkie plany
czwartek 16:55 Biznes
Dawne zyski największych kopalni węgla odeszły w niepamięć. Są coraz większe straty
czwartek 13:17 Biznes
Były polityk Lewicy trafił do zarządu PZU. To nie jedyna zmiana kadrowa
środa 21:55 Biznes
Orlen dostanie paliwa z czeskich rezerw strategicznych. Wystarczą na dwa tygodnie
środa 14:55 Biznes
Lukas Podolski ma nowy biznesplan. Stawia na kebabomaty
środa 09:00 Biznes
Wojciech Szczęsny zarobił krocie, a teraz chce iść w "deweloperkę"
wtorek 16:08 Biznes
Ludzkość nie odejdzie od ropy. Tak twierdzi gigant tego rynku
26.08.2024 Materiał promocyjny
Twórcy Tigers i Applover jednoczą siły, by pomóc ulepszać polski rynek usług profesjonalnych
26.08.2024 Biznes
ZUS też chce korzystać z AI, by optymalizować pracę
26.08.2024 Biznes
Prezes spółki z branży gier zatrzymany w sprawie afery NCBR
26.08.2024 Materiał promocyjny
Relaks i rozsądna inwestycja. Dlaczego trend second home zyskuje na popularności?
26.08.2024 Biznes
Utrzymuję finansowo męża, a on zajmuje się domem. To mój największy sukces
25.08.2024 Biznes
Audyt w państwowych spółkach. Nowe doniesienia w sprawie wyprowadzania pieniędzy z PZU
25.08.2024 Biznes
Zarabia ponad pół miliona jako hydraulik. Jest w stanie utrzymać rodzinę w drogim mieście
24.08.2024 Biznes
W sklepach zabrakło ogórków. Wszystko przez islandzkiego tiktokera
24.08.2024 Materiał promocyjny
Osiem unijnych praw, które ułatwiły nam życie. Od jednej ładowarki po work-life balance
23.08.2024 Biznes
Drutex we włoskiej lidze piłkarskiej. Ma umowę z mistrzem
23.08.2024 Biznes
Oddziały bankowe pod ziemią. Austriacy inwestują na wschodzie Ukrainy
23.08.2024 Materiał promocyjny
O walce o kapitał ludzki podczas XXXIII Forum Ekonomicznego w Karpaczu
23.08.2024 Biznes
Orlen zamierza zbudować nową elektrownię w Warszawie. Stawia też warunek Synthosowi
22.08.2024 Materiał promocyjny
Kumulacja unijnych środków. Jak efektywnie wykorzystać szansę na szybki rozwój?
21.08.2024 Biznes
Ważą się dalsze losy sieci Intersport
21.08.2024 Biznes
Orlen zgłosił zamiar przejęcia kontroli nad trzema spółkami z segmentu OZE
21.08.2024 Biznes
Od września nie będzie łatwo zamówić taksówkę
21.08.2024 Biznes
Nowa nazwa warszawskiego Marriotta. Nawiązuje do słynnych gości
21.08.2024 Tylko u nas Biznes
Grzechy Orlenu z przeszłości ciągle mają finansowe konsekwencje. Pora odkryć karty
21.08.2024 Biznes
Rekordzista z Poznania dostał 179 tys. zł. Tak wielkie firmy farmaceutyczne opłacają lekarzy [TYLKO U NAS]
20.08.2024 Biznes
Luksusowy jacht zatonął w pobliżu Sycylii. Znany biznesmen zaginiony
19.08.2024 Biznes
Roman Giertych chce odebrania koncesji Radiu Maryja. "Łamie konkordat"
19.08.2024 Biznes
Miliony ton ropy naftowej dla Orlenu. Pierwsza dostawa we wrześniu
19.08.2024 Biznes
Zator w portach lotniczych w Azji. Zakupy z Chin mogą złapać opóźnienie
18.08.2024 Biznes
Elon Musk o "tajnej cenzurze". Platforma X zniknie z jednego z największych krajów
17.08.2024 Biznes
Drugie życie polskiego browaru. Nowy właściciel już szuka pracowników
17.08.2024 Biznes
Te inwestycje miały kosztować Orlen 320 mld zł. Wydatki będą urealnione
16.08.2024 Biznes
"Doprowadzili Pocztę Polską do ruiny". Premier o dalszych losach przedsiębiorstwa
16.08.2024 Biznes
"Bardzo dziwne decyzje" w Poczcie Polskiej. Prezes zawiadomi prokuraturę
16.08.2024 Biznes
W Polsce lawinowo przybywa lombardów. Nowy lokal co trzy dni
16.08.2024 Biznes
TVP pokazała, ile zarobiła na igrzyskach. Wzrost o ponad 150 proc.
16.08.2024
Źródło