Allegro: Skąd pochodzą zyski? Ujawniamy wyniki.

W trzecim kwartale roku obrotowego Grupa Allegro osiągnęła skorygowany zysk EBITDA w wysokości 910,9 mln zł, w zestawieniu z konsensusem na poziomie 856,6 mln zł. Spółka poinformowała również o zamiarze realizowania wzrostu wpływów i rentowności zgodnego z celami rocznymi, pomimo nieznacznie słabszych od spodziewanych tendencji sprzedażowych w czwartym kwartale.

Allegro podało wyniki
Allegro podało wyniki | Foto: Tomasz Jastrzebowski/REPORTER / East News

Zysk z działalności operacyjnej grupy doszedł do 589,4 mln zł, co stanowi wzrost rok do roku o 45 proc. i o 3,6 proc. przewyższa konsensus. Zysk netto Allegro w trzecim kwartale ukształtował się na poziomie 396,2 mln zł, przy oczekiwaniach wynoszących 374,2 mln zł. W porównaniu rok do roku zysk netto powiększył się o 105 proc.

Allegro rozwijało się dwukrotnie prędzej niż polska sprzedaż detaliczna w trzecim kwartale, akcelerując progres przychodów.

W Polsce w trzecim kwartale tempo wzrostu GMV podniosło się do 10,4 proc., a wpływy pieniężne wzrosły nawet dwukrotnie szybciej niż GMV dzięki wsparciu aktywności reklamowej, Allegro Pay czy też logistyki.

„Dalszy progres udziału dostaw zarządzanych przez Allegro, do 36 proc. w trzecim kwartale, ułatwia kontrolę kosztów i wspiera marże w Polsce. W obszarze międzynarodowym wzrost GMV na nowych platformach Allegro wyniósł aż 56 proc., a strata uległa zmniejszeniu o 23 proc. w ujęciu rocznym” — oznajmił dyrektor finansowy Allegro Jon Eastick.

„Wszystko to umożliwiło grupie wypracowanie 24 proc. wzrostu skorygowanego zysku EBITDA i stosownie przygotowało Allegro do zaciętej walki o udział w GMV w szczycie sezonu zakupowego, który jest już bardzo blisko. Zamierzamy osiągnąć wzrost wpływów i rentowności zgodny z naszymi celami rocznymi nawet w obliczu nieco słabszych niż prognozowane trendów sprzedaży jak dotąd w czwartym kwartale” — uzupełnił Jon Eastick.

„Kończymy rok z kompletnym pakietem innowacji, wprowadzamy nowe rozwiązania i ustanawiamy nowatorskie sojusze korzystne dla każdej ze stron. Ponadto, niedawno rozpoczęliśmy testy rewolucyjnego Asystenta AI, który niewątpliwie odmieni sposób poszukiwania na Allegro” — powiedział prezes firmy Marcin Kuśmierz, przytoczony w komunikacie.

„Właśnie jesteśmy w najbardziej gorącym okresie w e-commerce i jesteśmy gotowi na to wyzwanie” — dodał.

Dane gospodarcze Chin? Ekspert wprost: są niewiarygodne

Platforma zyskała 600 tys. kupujących

W trzecim kwartale Grupa Allegro przyciągnęła około 600 tys. aktywnych klientów w skali roku, przewyższając pułap 21,1 miliona. Ich średnie roczne wydatki wzrastały w obrębie Allegro, zbliżając się do 4,3 tys. zł w Polsce.

Allegro Smart! w tym samym czasie zyskało w Polsce niemal milion abonentów w okresie roku, a liczba subskrypcji Smart! poza granicami Polski wzrosła ponad dwukrotnie.

Jak podało Allegro, jej aplikacja stała się istotnym kanałem na nowych rynkach, powiększając w ciągu roku bazę użytkowników w Czechach, na Słowacji i Węgrzech o 70 proc. do 2,2 miliona.

W Polsce aplikacja zrzesza ponad 13 milionów użytkowników w skali roku.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Google.

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *