Apple wypłaci 50 mln klientom. Sprawa ciągnęła się od lat

Jest finał wieloletniej batalii sądowej między klientami a firmą Apple. Amerykański producent zgodził się wypłacić posiadaczom Macbooków odszkodowanie. W sumie na konta klientów ma trafić aż 50 mln dol.

Apple wypłaci 50 mln klientom. Sprawa ciągnęła się od lat
Apple wypłaci 50 mln klientom. Sprawa ciągnęła się od lat | Foto: Drop of Light / Shutterstock
  • Apple zgodziło się zapłacić 50 mln dol. ugody dla niektórych kwalifikujących się właścicieli MacBooków z lat 2015-2019
  • Do pozwu zbiorowego przeciwko Apple miało dołączyć aż 86 tys. użytkowników
  • Osoby te otrzymują teraz rekompensatę od Apple’a
  • Więcej informacji o biznesie znajdziesz na stronie Businessinsider.com.pl

Niektórzy z posiadaczy Macbooków, którzy w przeszłości narzekali na wadliwą klawiaturę oraz dołączyli do pozwu zbiorowego, otrzymają od Apple odszkodowanie. Jak przypomina serwis 9to5mac.com, w 2022 r. Apple zgodziło się zapłacić 50 mln dol. ugody dla niektórych kwalifikujących się właścicieli MacBooków z lat 2015-2019, którzy doświadczyli problemów z tzw. klawiaturami motylkowymi. Proces składania roszczeń rozpoczął się pod koniec 2022 roku, a ugoda została ostatecznie zatwierdzona w maju ubiegłego roku. Teraz niektórzy właściciele MacBooków wreszcie otrzymują swoje wypłaty.

Apple wprowadziło klawiaturę motylkową w 2015 r. w zupełnie nowym 12-calowym MacBooku, a następnie rozszerzyło ją na MacBooka Pro w 2016 r. i MacBooka Air w 2018 r. Konstrukcja klawiatury okazała się jednak problematyczna, a niektóre z problemów obejmowały zacinające się klawisze, powielone znaki lub całkowitą niemożność wpisywania części znaków.

Jak wyjaśnia serwis 9to5mac.com, Apple ostatecznie zrezygnowało z klawiatury motylkowej w 16-calowym MacBooku Pro pod koniec 2019 r., a w połowie 2020 r. 13-calowe MacBooki Pro i MacBooki Air również przeszły na nową klawiaturę Magic Keyboard. Nie był to jednak koniec historii z wadliwą klawiaturą dla Apple.

Apple wypłaci 50 mln klientom. Sprawa ciągnęła się od lat

Jeszcze w 2018 r. zaczęły się pojawiać doniesienia o ewentualnych pozwach, ponieważ użytkownicy stwierdzili, że klawiatura motylkowa „nie działa i nie nadaje się do użytku”. W pozwie złożonym w 2018 r. zarzucono Apple, że wiedziało o problemach ze swoimi klawiaturami i ukrywało to przed konsumentami. Postępowania były kontynuowane przez cały 2019 r., a sędzia wymagał od Apple stawienia czoła pozwowi zbiorowemu. Warto wspomnieć, że do wspomnianego pozwu miało dołączyć aż 86 tys. użytkowników.

W połowie 2022 r. Apple zostało zobowiązane do zapłaty ugody w wysokości 50 mln dol. Proces roszczeń rozpoczął się jeszcze w tym samym roku, choć były pewne zastrzeżenia. Ostatecznie pierwsze płatności miały zostać wypłacone w pierwszych dniach sierpnia. Michael Burkhardt z serwisu 9to5Mac.com doniósł, że otrzymał pocztą dwa czeki rozliczeniowe. To, ile otrzymają kwalifikujący się właściciele MacBooków, różni się w zależności od zakresu napraw, których wymagały ich urządzenia: od 50 aż do 395 dol.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *