Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the gd-rating-system domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/gibnews/htdocs/gibnews.pl/wp-includes/functions.php on line 6121
Apple wypłaci 50 mln klientom. Sprawa ciągnęła się od lat - Gospodarka i Biznes News

Apple wypłaci 50 mln klientom. Sprawa ciągnęła się od lat

Jest finał wieloletniej batalii sądowej między klientami a firmą Apple. Amerykański producent zgodził się wypłacić posiadaczom Macbooków odszkodowanie. W sumie na konta klientów ma trafić aż 50 mln dol.

Apple wypłaci 50 mln klientom. Sprawa ciągnęła się od lat
Apple wypłaci 50 mln klientom. Sprawa ciągnęła się od lat | Foto: Drop of Light / Shutterstock
  • Apple zgodziło się zapłacić 50 mln dol. ugody dla niektórych kwalifikujących się właścicieli MacBooków z lat 2015-2019
  • Do pozwu zbiorowego przeciwko Apple miało dołączyć aż 86 tys. użytkowników
  • Osoby te otrzymują teraz rekompensatę od Apple’a
  • Więcej informacji o biznesie znajdziesz na stronie Businessinsider.com.pl

Niektórzy z posiadaczy Macbooków, którzy w przeszłości narzekali na wadliwą klawiaturę oraz dołączyli do pozwu zbiorowego, otrzymają od Apple odszkodowanie. Jak przypomina serwis 9to5mac.com, w 2022 r. Apple zgodziło się zapłacić 50 mln dol. ugody dla niektórych kwalifikujących się właścicieli MacBooków z lat 2015-2019, którzy doświadczyli problemów z tzw. klawiaturami motylkowymi. Proces składania roszczeń rozpoczął się pod koniec 2022 roku, a ugoda została ostatecznie zatwierdzona w maju ubiegłego roku. Teraz niektórzy właściciele MacBooków wreszcie otrzymują swoje wypłaty.

Apple wprowadziło klawiaturę motylkową w 2015 r. w zupełnie nowym 12-calowym MacBooku, a następnie rozszerzyło ją na MacBooka Pro w 2016 r. i MacBooka Air w 2018 r. Konstrukcja klawiatury okazała się jednak problematyczna, a niektóre z problemów obejmowały zacinające się klawisze, powielone znaki lub całkowitą niemożność wpisywania części znaków.

Jak wyjaśnia serwis 9to5mac.com, Apple ostatecznie zrezygnowało z klawiatury motylkowej w 16-calowym MacBooku Pro pod koniec 2019 r., a w połowie 2020 r. 13-calowe MacBooki Pro i MacBooki Air również przeszły na nową klawiaturę Magic Keyboard. Nie był to jednak koniec historii z wadliwą klawiaturą dla Apple.

Apple wypłaci 50 mln klientom. Sprawa ciągnęła się od lat

Jeszcze w 2018 r. zaczęły się pojawiać doniesienia o ewentualnych pozwach, ponieważ użytkownicy stwierdzili, że klawiatura motylkowa „nie działa i nie nadaje się do użytku”. W pozwie złożonym w 2018 r. zarzucono Apple, że wiedziało o problemach ze swoimi klawiaturami i ukrywało to przed konsumentami. Postępowania były kontynuowane przez cały 2019 r., a sędzia wymagał od Apple stawienia czoła pozwowi zbiorowemu. Warto wspomnieć, że do wspomnianego pozwu miało dołączyć aż 86 tys. użytkowników.

W połowie 2022 r. Apple zostało zobowiązane do zapłaty ugody w wysokości 50 mln dol. Proces roszczeń rozpoczął się jeszcze w tym samym roku, choć były pewne zastrzeżenia. Ostatecznie pierwsze płatności miały zostać wypłacone w pierwszych dniach sierpnia. Michael Burkhardt z serwisu 9to5Mac.com doniósł, że otrzymał pocztą dwa czeki rozliczeniowe. To, ile otrzymają kwalifikujący się właściciele MacBooków, różni się w zależności od zakresu napraw, których wymagały ich urządzenia: od 50 aż do 395 dol.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *