FlixBus we współpracy ze swoim czeskim partnerem UMSE uruchamia swoją pierwszą dalekobieżną usługę w swojej polskiej sieci, wykorzystując autobusy zasilane skroplonym gazem ziemnym (LNG). Ta innowacyjna technologia jest wdrażana na trasie Praga-Kraków.

Jak poinformował FlixBus w komunikacie prasowym, oznacza to początkowy etap badań nad paliwami alternatywnymi w dalekobieżnym transporcie publicznym na polskim rynku.
Trasa łączy sześć miast: Pragę, Brno, Ołomuniec, Ostrawę, Katowice i Kraków – obsługując zarówno centrum miasta, jak i lotnisko, kursując dwa razy dziennie. Nocna usługa obejmuje przystanek na lotnisku w Pradze. Od 12 maja trasę tę będą obsługiwać dwa nowoczesne autokary Irizar i6s wyposażone w silniki Scania. W Polsce pojazdy zasilane LNG będą tankowane na stacji Shell w Gliwicach.

„To pierwszy dalekobieżny autobus zasilany LNG w Polsce – nie tylko w ramach naszej sieci, ale na całym rynku. Polska, obok Czech, staje się czwartym krajem w Europie, po Włoszech, Niemczech i Holandii, w którym Flix wdraża tę technologię w regularnych usługach trasowych. LNG jest obecnie jednym z najbardziej dostępnych i uznanych paliw alternatywnych dla oleju napędowego, jednak przyszłość transportu niskoemisyjnego będzie obejmować połączenie technologii – dlatego w FlixBus eksperymentujemy z różnymi rozwiązaniami w różnych regionach: autobusami elektrycznymi, energią słoneczną i biopaliwami” – mówi Kamila Zalewska, dyrektor ds. rozwoju biznesu FlixBus na Europę Wschodnią.

Dziękujemy za przeczytanie naszego artykułu do końca. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Google News.
Źródło