Benetton w tarapatach. Popularna sieć zamknie 500 salonów

Modele w kampanii sieci Benetton. Po prawej stronie mężczyzna w ciemnym garniturze i niebieskiej koszuli. Po jego lewej stronie bardzo podobnie wystylizowana kobieta.

Claudio Sforza, od niedawna dyrektor generalny popularnej nad Wisłą sieci odzieżowej, poinformował o planie restrukturyzacji spółki, dzięki któremu włoski gigant już w najbliższych miesiącach o ponad połowę zmniejszy roczną stratę. Kluczem do osiągnięcia zamierzonego wyniku będzie drastyczne cięcie kosztów, co w tym przypadku oznaczać ma między innymi zamknięcie 500 salonów sprzedażowych. Czy Benetton przetrwa trwający kryzys?

Problemy popularnej sieci odzieżowej

Włoska spółka Benetton założona została w 1965 roku przez rodzeństwo Luciano, Giuliana, Carlo i Gilberto Benetton. Po kilkudziesięciu latach udało się jej wypracować znaczący wzrost, którego efektem był debiut na giełdzie Borsa Italiana w 1986 roku. Obecnie w jej portfelu znajdują się między innymi United Colors of Benetton, Sisley oraz Playlif, co wiąże się z zarządzaniem około 6 tys. salonów sprzedażowych w 120 krajach. Pomimo tak dużego zasięgu i niesłabnącej popularności, od kilkudziesięciu miesięcy włoski gigant boryka się ze znaczącym kryzysem. W 2023 roku jego strata wyniosła 230 mln EUR. Czy nowy dyrektor generalny, Claudio Sforza, uratuje popularnego giganta?

Złamali unijne prawo. Teraz zapłacą 5,7 mln EUR grzywny

Jak Benetton chce zredukować roczną stratę?

Plan restrukturyzacji przedstawiony kierownictwu spółki przez jej dyrektora generalna zakłada zmniejszenie straty do 110 mln EUR za 2024 roku. Ponadto realnym celem, do które dążyć ma Benetton jest osiągnięcie rentowności przed końcem 2026 roku. W jaki sposób Claudio Sforza chce poprawić kondycję odzieżowego biznesu?

Przede wszystkim drastycznie tnąc koszty. Jednym z pomysłów jest redukcja liczby linii odzieżowych oraz przeniesienie części produkcji z niedawno zamkniętej chorwackiej fabryki do zakładów w Serbii oraz Tunezji. Ponadto Benetton zamknie 500 salonów sprzedażowych, które w znaczącej większości rozsiane są po włoskich miastach.

– Wzmocnimy naszą obecność w online oraz zadbamy o poprawę konkurencyjności niwelując koszty, przy jednoczesnym zwróceniu szczególnej uwagi na jakość, poprawę wydajności produkcji i organizacji. Jest to jedna z naszych ostatnich szans na przetrwanie – zdaniem włoskich mediów takie słowa skierować miał Claudio Sforza do kierownictwa spółki podczas jednego z ich ostatnich zebrań.

Modelka w kampanii Benetton. Kobieta o azjatyckiej urodzie stoi w ogrodzie oparta o drzewo. Ma ona na sobie długa, jasną spódnicę, biały top oraz pleciony sweter.

Czy włoski gigant planuje masowe zwolnienia?

Według informacji opublikowanych przez włoskie portale, spółka Benetton nie planuje masowych zwolnień. Ma ona jednak zamiar uruchomić program zachęcający do dobrowolnych odejść, dzięki któremu liczba etatów spaść ma o około tysiąc. Warto podkreślić, że pracownicy związani z likwidowanymi salonami mogą liczyć na odprawę w wysokości do 50 tys. euro.

K(B)ariery: Wojciech Tubaja „Pinokio Models stanie się symbolem prawdziwego piękna, które nie zna granic”

Zdjęcie główne: mat. prasowy

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *