Coolshop lider e-commerce w Skandynawii. Kiedy debiut w Polsce?

Mężczyzna siedzący przed laptopem robiący zakupy online e-commerce z kartą kredytową w dłoni

Coolshop, wiodący skandynawski gracz na rynku e-commerce, zamierza wprowadzić swoją ofertę na polski rynek. Firma planuje zaoferować polskim konsumentom bogaty wybór ponad 30 tysięcy produktów pochodzących od rozpoznawalnych marek, w tym wielu skandynawskich producentów.

Coolshop – co to za sklep?

Coolshop to sklep internetowy z ponad 45 000 produktów w ponad 20 kategoriach. E-commerce dostępny jest na wielu rynkach Europy, w tym w Danii, Szwecji, Finlandii, Norwegii, Niemczech, Wielkiej Brytanii, Holandii oraz na Islandii.  W ofercie platformy Coolshop są m.in.: elektronika, zabawki, moda, wyposażenie domu, narzędzia czy akcesoria sportowe.

W ostatnim pięcioleciu firma znacząco zwiększyła swoją skalę działalności, podwajając prawie trzykrotnie przychody i osiągając w 2023 roku blisko 1 miliard złotych. Równolegle, kapitał własny spółki wzrósł ponad 3,5-krotnie, sięgając w minionym roku obrotowym kwoty 106 milionów złotych.

Przeczytaj również: Jest decyzja UOKiK w sprawie Zalando. Platforma rozda klientom vouchery

Historia duńskiej platformy e-commerce

Coolshop, duńska firma e-commerce, która pierwsze kroki na rynku postawiła w 2002 roku. Platforma stworzona przez braci Marka i Mike’a Nielsenów, jest obecnie integralną częścią międzynarodowej grupy Cool Group. Ta dynamicznie rozwijająca się organizacja, zrzeszająca 18 firm i zatrudniająca ponad 800 pracowników, działa w 14 krajach, obejmując swoim zasięgiem różnorodne sektory rynku, takie jak handel detaliczny, moda, technologia, innowacje biznesowe, branża spożywcza oraz turystyka. Historia Coolshop rozpoczęła się w garażu, gdzie pasjonaci nowych technologii zrodziły pomysł na budowanie innowacyjnej platformy zakupowej.

Coolshop Polska – kiedy start?

Sklep będzie funkcjonował pod adresem coolshop.pl. Strona nie jest jeszcze aktywna, ale odwiedzający mogą zobaczyć zapowiedź nowego debiutu na polskim rynku. Duński e-commerce deklaruje niskie ceny dla wszystkich, brak subskrybcji oraz „brak niespodzianek”, podkreślając jednocześnie, iż „zakupy online powinny być łatwe”. Nie ujawniono jeszcze, kiedy dokładnie Coolshop zadebiutuje nad Wisłą. 

“Cieszymy się z otwarcia naszego oddziału w Polsce oraz możliwości dostarczania odbiorcom produktów największych marek, a także skandynawskich firm, wyróżniających się przywiązaniem do prostoty, użyteczności i wyjątkowego designu. Liczymy na to, że polscy konsumenci nas docenią” — powiedział prezes i współzałożyciel Coolshop oraz Cool Group Mark Nielsen.

Za polski oddział Coolshop będzie odpowiadać Andrzej Rzym. Przez wiele lat związany był on z duńską firmą Dangaard Group. Odpowiadał tam za rozwój sprzedaży zagranicznej (w tym na rynku polskim) oraz relacje z klientami.  

Zdjęcie główne: Pexels

Przeczytaj również: Ta usługa Allegro zyskuje na popularności. „Jesteśmy szczególnie dumni z zaufania, jakim darzą nas nasi klienci”

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *