Giganci luksusu w tarapatach. Znów na minusie.

Giganci luksusu tracą klientów. Zdjęcie kobiety w długim brązowym trenczu, ciemnych rajstopach i okularach przeciwsłonecznych przechodzącej przez ulicę.

Giganci branży luksusowej zmagają się z poważnym spowolnieniem. Najwięksi gracze w branży – LVMH i Kering – odnotowują spadki sprzedaży drugi kwartał z rzędu. Wynika to z rosnących cen, zmieniających się preferencji klientów oraz trudnej globalnej sytuacji gospodarczej. Jakie są prognozowane wyniki finansowe francuskich graczy?

W tym artykule przeczytasz:

  • Dlaczego LVMH i Kering notują dalsze spadki sprzedaży?
  • Jakie są prognozy dla największych światowych marek premium?
  • Co wybierają dziś zamożni klienci zamiast torebek?
  • Które domy mody radzą sobie lepiej z obecnym kryzysem?
  • Jak rynek akcji zareagował na spadki w branży luksusowej?

Sprawdź: Marki luksusowe mają równie duży problem ze znalezieniem pracowników

Polecane podcasty wideo:

Giganci luksusu mierzą się ze spadkiem sprzedaży

Jak donosi Reuters, dwaj najwięksi gracze w branży mody luksusowej – LVMH i Kering – zamkną kolejny kwartał spadkiem sprzedaży . To kolejny sygnał, że spowolnienie na rynku premium jeszcze się nie skończyło. Wręcz przeciwnie, popyt spada, a firmy zmagają się z nowymi wyzwaniami. Chociaż francuskie koncerny nie opublikowały jeszcze szczegółowych wyników finansowych, Reuters już przewiduje, że raporty kwartalne jedynie pogłębią obawy inwestorów, co doprowadzi do spadku wartości akcji LVMH i Kering .

Eksperci uważają, że torebki, niegdyś popularne, tracą na popularności. Zamiast tego zamożni klienci znacznie chętniej wybierają biżuterię inwestycyjną .

Polecamy: Zapoznaj się z wynikami Kering za I kwartał 2025 roku. Początek roku był trudny

Wyniki LVMH są coraz gorsze

Agencja prasowa przewiduje, że wyniki LVMH pokażą spadek popytu na rynkach amerykańskim i chińskim . Przyczyną są zarówno cła wprowadzone przez Donalda Trumpa, jak i podwyżki cen ujawnione na początku czerwca. Francuska firma chciała po cichu podnosić ceny o 2-3% rocznie, koncentrując się na najbardziej ekskluzywnych liniach marek w swoim portfolio. Przypomnijmy, że LVMH jest właścicielem takich marek jak Louis Vuitton, Dior, Loewe, Givenchy i Celine. Według Caroline Reyl z Pictet Asset Management „poziom podwyżek cen dla wielu marek okazał się nadmierny”.

Rekordowy spadek dla właściciela Louis Vuitton?

Według prognoz Visible Alpha , dział mody i wyrobów skórzanych LVMH odnotuje 6% spadek sprzedaży rok do roku . Jeśli prognozy się sprawdzą, będzie to czwarty z rzędu kwartał ujemnej sprzedaży giganta dóbr luksusowych. W pierwszym kwartale 2025 roku wyniki LVMH spadły o 2%, co okazało się zaskakujące. Analitycy przewidywali wzrost francuskiej firmy.

„Aspiracje marki są obecnie niewielkie” – twierdzą analitycy HSBC cytowani przez agencję Reuters. „Uważamy, że pewne niespójności prawdopodobnie zaczynają budzić obawy konsumentów”.

Prognozy przewidują 3% spadek sprzedaży w LVMH. W przypadku Keringa spodziewany jest znacznie wyższy spadek, sięgający 13%. Jednak Hermès i Prada – przynajmniej według analityków – zakończą kwartał na plusie (około 10%). Oficjalne wyniki finansowe gigantów branży luksusowej spodziewane są pod koniec lipca.

Więcej o wynikach finansowych LVMH za I kwartał 2025 r. możesz przeczytać tutaj

Giełda reaguje na wyniki gigantów branży luksusowej

Rozczarowujące wyniki gigantów branży luksusowej nie uszły uwadze giełdy. Akcje LVMH spadły o prawie 27% od początku roku. Tymczasem Kering, właściciel takich marek jak Gucci, Yves Saint Laurent i Balenciaga, stracił 15%. Sytuacja wygląda inaczej u jego konkurentów – Hermès radzi sobie dobrze pomimo niewielkiego spadku o 0,9%. Tymczasem wartość akcji szwajcarskiego holdingu Richemont, do którego należą Chloé i Cartier, wzrosła w tym samym okresie o 1,6%.

Od 15 lat nie było tak źle

Niedawny raport Bain & Company, przygotowany we współpracy ze stowarzyszeniem Altagamma, koncentrował się na trudnej sytuacji w sektorze dóbr luksusowych. Według autorów, firmy premium borykają się nie tylko ze spadkiem sprzedaży, ale także z utratą zaufania klientów . Co więcej, niepewna sytuacja geopolityczna osłabiła pozycję gigantów branży dóbr luksusowych.

Rynek dóbr luksusowych stoi przed największym wyzwaniem od 15 lat , nie licząc spowolnienia związanego z pandemią. Po krótkotrwałym wzroście w 2023 roku, branża odnotowała spadek wartości z 369 mld euro do 364 mld euro w 2024 roku (-1% rok do roku). Prognozy na 2025 rok są ponure i przewidują dalszy spadek globalnego rynku o 2-5%.

Czy pokolenie Z i milenialsi uratują rynek dóbr luksusowych? Młodsze pokolenia robią zakupy na konkretnej platformie

Obraz wyróżniony: Spotlight Launchmetrics

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *