Hermes notuje dwucyfrowy wzrost sprzedaży. Wyniki za 3Q24

Hermes wyniki za 3Q24. Mężczyźni stojący w rzędzie podczas pokazu mody. Pierwszy z nich ma biały top, niebieską koszulę z krókim rękawem oraz jasne, eleganckie spodnie

Wyniki finansowe największych domów mody co kwartał przyciągają uwagę obserwatorów rynku. Te opublikowane wczoraj przez francuski Hermes zaskoczyły analityków. Okazało się, że sprzedaż wypracowana przez spółkę oparła się spowolnieniu, które dotknęło główne rynki zbytu producenta torebek Birken.

Najnowszy raport domu mody Hermes. Sprzedaż w 3Q24

W III kwartale 2024 roku (3Q24) francuski dom mody wygenerował 3,7 mld EUR przychodów w okresie od początku lipca do końca września. Oznacza to ich wzrost rok do roku o 11,3 proc. przy stałych kursach. Hermes podaje, że udaje mu się utrzymywać średnioterminowe tempo wzrostu przychodów, nawet pomimo globalnej niepewności gospodarczej, geopolitycznej i monetarnej.

Według ekspertów, spowolnienie które dotknęło marki kategorii premium nie odbiło się na wynikach francuskiego podmiotu, ponieważ w omawianym okresie potrafił on odpowiednio zarządzać zapasami oraz produkcją, tym samym wzmacniając aurę ekskluzywności wokół proponowanej oferty. Ponadto wiele produktów Hermesa jest dostępna wyłącznie dla najbogatszych konsumentów, którzy są bardziej odporni na tąpnięcia gospodarcze.

KNF zainteresowana odzieżowym gigantem. Spółce LPP grozi kara finansowa w wysokości 358 mln zł

Wyniki domu mody Hermes na dalekowschodnich rynkach

Spowolnienie zaobserwowane na dalekowschodnich rynkach w znaczącym stopniu nie odbiło się na wynikach francuskiego domu mody. W regionie Azji i Pacyfiku, z wyłączeniem Japonii, Hermes odnotował w 3Q24 1-proc. wzrost sprzedaży. – Nasze dane z całego regionu były dość jednorodne – podkreślił Eric du Halgouet, wiceprezes ds. finansowych w spółce Hermes. Dodają przy tym, ze dom mody był wstanie rekompensować niższy ruch wyższymi średnimi koszykami, sprzedając więcej produktów jubilerskich.

Francuski dom mody na giełdzie. Wysokość kursu, notowania

Od początku roku akcje domu mody Hermes rosną o blisko 9 proc., co jest niezwykle pozytywnym objawem przy tracącej wartość konkurencji. W tym samym okresie walory LVMH tanieją o niespełna 15 proc., Moncler o 3,3 proc., natomiast te należące do pracującej nad przekształceniem Gucci spółki Kering straciły aż 40 proc.

W piątek, przed godziną 15:00, walory notowanej na paryskiej giełdzie spółki Hermès zyskują 0,43 proc. do 2092 EUR. Ich najwyższa wartość w okresie ostatnich 52 tygodni wyniosła 2436 EUR, natomiast najniższa 1697,6 EUR.

Sprawdź jak wygląda proces zakupu Hermes Birkin! [RELACJA ZE SKLEPU]

Zdjęcie główne: Spotlight

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *