Grupa LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton przedstawiła swoje wyniki finansowe za drugi kwartał i pierwszą połowę 2025 roku. Największa na świecie firma luksusowa ponownie jest na minusie – sprzedaż jest niższa, niż oczekiwali analitycy.
Polecane podcasty wideo:
W tym artykule przeczytasz:
- Jakie są najnowsze wyniki finansowe LVMH?
- W których departamentach zanotowano największe spadki?
- Jakie są dalsze losy fabryk LVMH w Stanach Zjednoczonych?
- Jakie były przychody LVMH w pierwszych sześciu miesiącach roku w kluczowych segmentach?
- Jak akcjonariusze i rynek akcji zareagowali na wyniki?
LVMH – wyniki finansowe za II kwartał 2025 r. niższe od oczekiwań
Grupa LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton ogłosiła wyniki finansowe za drugi kwartał 2025 roku. Francuski gigant, do którego należą takie marki jak Louis Vuitton, Dior, Fendi i Loewe, odnotował jeszcze większy spadek sprzedaży, niż przewidywali analitycy . To kolejny kwartał na minusie dla holdingu dóbr luksusowych, z powodu „zmęczenia konsumentów” i spadku popytu na rynku dóbr premium.
Przeczytaj także: Branża luksusowa nie była w tak złym stanie od 15 lat
Moda i wyroby skórzane w dół o 9%
Podczas gdy analitycy przewidywali spadek sprzedaży o 6%, dział mody i wyrobów skórzanych LVMH zakończył drugi kwartał spadkiem o 9% . Podobnie sytuacja wygląda w przypadku sprzedaży ogółem – prognoza Visible Alpha zakładała spadek o 3%, ale w rzeczywistości wyniki finansowe spadły o 4%. W rezultacie LVMH kończy drugi kwartał 2025 roku ze sprzedażą na poziomie 19,5 mld euro (-4%) .
Chiny to niespodzianka. Pomimo osłabienia popytu na dobra luksusowe spowodowanego kryzysem, francuski holding odnotował niewielką poprawę na tamtejszym rynku. Jest to prawdopodobnie zasługą sukcesu nowego sklepu Louis Vuitton w Szanghaju. Butik w kształcie statku został otwarty pod koniec czerwca.
Zobacz ten post na Instagramie
Francuska firma podsumowuje pierwszą połowę 2025 roku
W pierwszej połowie 2025 roku łączne przychody grupy LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton osiągnęły 39,8 mld euro (-4% rok do roku). Firma podkreśla, że „wykazała się dużą odpornością i utrzymała wysokie tempo innowacji pomimo niestabilnego otoczenia geopolitycznego i gospodarczego”. Dodaje również, że nadal koncentruje się na swojej długoterminowej wizji .
Przychody w dziale mody i wyrobów skórzanych w pierwszej połowie 2025 roku wyniosły 2,6 mld euro , w kategorii perfum i kosmetyków 4,1 mld euro, a w dziale zegarków i biżuterii 5,1 mld euro. Jednocześnie grupa biznesowa Selective Retailing , do której należy m.in. Sephora, odnotowała wzrost przychodów. Sieć utrzymuje pozycję globalnego lidera i kontynuuje strategię różnicowania produktów. Wkrótce do jej oferty dołączą kosmetyki Rhode.
Giełda reaguje na wyniki finansowe LVMH
Jak donosi Reuters, akcjonariusze szybko zareagowali na wyniki finansowe LVMH za drugi kwartał 2025 roku. W piątek, po otwarciu paryskiej giełdy, akcje francuskiej spółki spadły o 1,5%. To odpowiedź na spadającą sprzedaż, z którą luksusowy gigant zmaga się od dłuższego czasu.
Louis Vuitton z metką „made in USA”
Bernard Arnault, prezes LVMH, ujawnił w wywiadzie dla „The Wall Street Journal”, że planuje otworzyć kolejną fabrykę w Stanach Zjednoczonych . Jedna z nich, założona w 2019 roku, działa w Teksasie, ale według Reutersa zakład boryka się z problemami operacyjnymi. Źródło z AFP poinformowało, że kolejna lokalizacja LVMH w USA będzie znajdować się w tym samym stanie, niedaleko Dallas. Arnault planuje zakończyć budowę najpóźniej na początku 2027 roku.
Prezes chce w ten sposób „zaspokajać popyt” swoich amerykańskich klientów. Jednocześnie jest przekonany, że kupowanie produktów Louis Vuitton wyprodukowanych w USA – a nie w Europie – nie stanowi problemu dla lokalnych konsumentów. Co ciekawe, François-Henri Pinault, prezes Kering, nie zgadza się z tym. W maju stwierdził, że „nie miałoby sensu, aby włoskie torebki Gucci były produkowane w Teksasie”.
Zobacz także: Louis Vuitton na celowniku holenderskiej prokuratury
Zdjęcie główne: Unsplash
Źródło