Meta inwestuje miliardy dolarów w rozwój inteligentnych okularów, które mają zrewolucjonizować rynek. Kolejnym krokiem firmy jest nabycie udziałów w EssilorLuxottica SA – gigancie odpowiedzialnym za takie marki jak Ray-Ban i Oakley. Co planuje firma Marka Zuckerberga?
W tym artykule przeczytasz:
- Dlaczego Meta inwestuje w producenta okularów Ray-Ban?
- Co Mark Zuckerberg mówi o przyszłości inteligentnych okularów?
- Ile Meta zapłaciła za akcje EssilorLuxottica SA?
- Jak do tej pory wygląda współpraca między Meta i EssilorLuxottica?
Meta stawia na inteligentne okulary
„Myślę, że dość łatwo zrozumieć, że od 1 do 2 miliardów ludzi nosi już okulary każdego dnia. Podobnie jak wszyscy, którzy przeszli na smartfony, myślę, że wszyscy, którzy noszą okulary, dość szybko przerzucą się na inteligentne okulary w ciągu następnej dekady. A potem, myślę, zaczną być naprawdę wartościowe, a wiele innych osób, które dziś nie noszą okularów, również zacznie je nosić”.
– powiedział Zuckerberg.
Meta Platforms Inc. – właściciel Facebooka, Instagrama i WhatsAppa – dostrzega potencjał w inteligentnych okularach . Na pierwszy rzut oka inteligentne okulary mogą wyglądać jak zwykłe akcesoria, ale kryją w sobie zaawansowaną technologię cyfrową. Dlatego firma Marka Zuckerberga nie ogranicza się już do współpracy z gigantami branży. Zamiast tego inwestuje w największego na świecie producenta okularów , EssilorLuxottica SA, aby między innymi kontrolować własną dystrybucję.
EssilorLuxottica SA to firma produkująca okulary takich znanych marek jak Ray-Ban, Oakley, Burberry, Prada, Versace, Chanel i Dolce&Gabbana.
3,5 miliarda dolarów i to nie koniec inwestycji
Jak donosi Bloomberg, firma nabyła mniejszościowy pakiet akcji EssilorLuxottica SA . Za mniej niż 3% firma zapłaciła 3,5 miliarda dolarów (około 3 miliardów euro). Źródła zaznajomione ze sprawą, które chciały zachować anonimowość, ujawniły, że to prawdopodobnie nie koniec inwestycji . Meta Platforms Inc. podobno rozważa nabycie dodatkowych akcji, aby zwiększyć swój udział do około 5%.
Przeczytaj także: Wątki w praktyce. Czy zastąpią X?
Dalsza współpraca Meta z EssilorLuxottica SA
Transakcja o wartości miliarda dolarów kontynuuje współpracę Meta z EssilorLuxottica SA. Firmy od kilku lat współpracują nad inteligentnymi okularami opartymi na sztucznej inteligencji . Pierwszym efektem tej współpracy były okulary Meta Smart Glasses, wprowadzone na rynek w 2021 roku. Druga generacja – Ray-Ban Meta – została wyposażona w asystenta AI, nagrywanie wideo i mikrofony.
Meta nawiązała również współpracę z inną marką należącą do włoskiego giganta Luxottica: Oakley, amerykańską firmą, która we współpracy z Markiem Zuckerbergiem stworzyła limitowaną kolekcję okularów SI dla sportowców .
Może Cię również zainteresować: WhatsApp zmienia zasady gry. Użytkownicy zobaczą teraz reklamy.
Zdjęcie główne: Forum