Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the gd-rating-system domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/gibnews/htdocs/gibnews.pl/wp-includes/functions.php on line 6121
Sprzedaż LVMH poniżej szacunków. Gigant zaprezentował wyniki - Gospodarka i Biznes News

Sprzedaż LVMH poniżej szacunków. Gigant zaprezentował wyniki

Szyld sklepowy przed salonem Louis Vuitton

W drugim kwartale 2024 roku wzrost sprzedaży LVMH wyhamował. Opublikowany przez giganta kwartalny raport finansowych rozczarował ekspertów. Przyjrzeliśmy się szczegółowym danym.

Przeczytaj również: Kryzys trwa. Właściciel Gucci wciąż zmaga się ze spadkami

Wyniki finansowe LVMH. Dane za II kwartał i I półrocze 2024

Sprzedaż największej na świecie grupy marek luksusowych wzrosła w drugim kwartale 2024 roku do 20,98 mld euro. Oznacza to wynik wyższy od zeszłorocznego o 1 proc. Tempo wzrostu było jednak niższe od 3-proc. wzrostu z pierwszego kwartału oraz dwucyfrowego odnotowanego w 2023 roku. Według sondażu LSEG, opartego na odpowiedziach sześciu analityków, w omawianym okresie przychody LVMH powinny zbliżyć się do poziomu 21,60 mld euro. Choć raport finansowy będącej w posiadaniu Bernarda Arnaulta grupy przyniósł wyniki niższe od oczekiwań wielu ekspertów, nie zaskoczył wszystkich. – Nie ma żadnych przykrych niespodzianek – stwierdził Piral Dadhania, analityk RBC.

Sprzedaż w Azji, z wyłączeniem rynku japońskiego, spadła o 14 proc. w drugim kwartale. Tym samym pogarszając się w porównaniu do 6-proc. spadku w pierwszym kwartale. Sprzedaż w Japonii, gdzie turyści korzystają ze słabego jena, nadal rosła. Biznes z klientami z USA i Europy był w omawianym okresie na minimalnym plusie. – Trudno jest przedstawić perspektywy dla kluczowego rynku chińskiego. Obserwujemy wielu podróżnych z Chin, szczególnie do Japonii, którzy wybierają nasze marki. To mówi coś pozytywnego o apetycie mieszkańców Chin kontynentalnych na produkty grupy – skomentował dyrektor finansowy LVMH, Jean-Jacques Guiony.

W pierwszej połowie roku zysk operacyjny LVMH wyniósł 10,65 mld euro, a marża operacyjna 25,6 proc. Konsensus analityków Visible Alpha zakładał EBIT na poziomie 11,11 mld euro i 26,2 proc. marży. Kategoria mody i wyrobów skórzanych, obejmująca produkty takich marek jak Louis Vuitton i Christian Dior, odpowiadała za niemal połowę sprzedaży grupy i większość jej zysku operacyjnego. Przychody z tego sektora wzrosły o 1 proc., nieznacznie zwalniając w porównaniu z 2-proc. wzrostem z poprzedniego kwartału.

Na zdjęciu przemawia Bernard Arnault.
Bernarda Arnaulta, właściciel LVMH

Kurs LVHM. Rynek zareagował na wyniki finansowe spółki

Akcje francuskiego giganta branży luksusowej LVMH taniały w środę o ponad 6 proc. Tym samym zmierzały one ku największemu jednodniowemu spadkowi od października 2023 r. Była to reakcja kursu na wyniki dotyczące niższego od szacowanego wzrostu sprzedaży produktów giganta w drugim kwartale. Czwartkową sesję akcje LVMH zakończyły z ponad 1-proc. spadkiem. Obecnie wartość waloru spółki wynosi 652,60 euro.

Przeczytaj również: Niedziele handlowe 2024: kiedy w sierpniu zrobimy zakupy?

Zdjęcie główne: Pexels

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *