Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the gd-rating-system domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/gibnews/htdocs/gibnews.pl/wp-includes/functions.php on line 6121
Zakupy stacjonarne ze smartfonem w dłoni? Ten raport szokuje - Gospodarka i Biznes News

Zakupy stacjonarne ze smartfonem w dłoni? Ten raport szokuje

Zakupy stacjonarne ze smartfonem w dłoni? Ten raport szokuje - INFBusiness

Już 60 proc. klientów polskich centrów handlowych deklaruje, że podczas zakupów sprawdzało informacje o produkcie na swoim urządzeniu mobilnym, a 53 proc. weryfikowało również informacje o galerii, w której robi zakupy. Jednocześnie tylko 1 proc. klientów przyznaje, że podczas wizyty w sklepie często płaci za zakupy smartfonem. Takie dane przynosi raport „Skala zachowań omnichannel w obiektach handlowych” zrealizowany pod patronatem Polskiej Rady Centrów Handlowych przez międzynarodową agencję badawczą GFK.

Przeczytaj również: Klarna i eobuwie.pl rozszerzają współpracę

Smartfon niezbędnym gadżetem podczas zakupów? Wyniki raportu

Polacy coraz chętniej korzystają ze smartfonów podczas zakupów w centrum handlowym. Głównie są one wykorzystywane do zdobywania dodatkowych informacji. Do sprawdzania informacji o produkcie przy pomocy telefonu komórkowego przyznaje się 60 proc. klientów, a 37 proc. ocenia, że robi to regularnie. Popularnym zachowaniem jest również sprawdzanie smartfonem informacji o centrum handlowym podczas pobytu w takim obiekcie. Przynajmniej raz skorzystało z takiej możliwości 53 proc. Polaków, a 32 proc. robi to często.

– Prezentowane dane pokazują ważną rolę urządzeń oraz aplikacji mobilnych w dotarciu do klienta z informacją o konkretnym produkcie oraz o szerokiej ofercie centrum handlowego. Większość Polaków w trakcie wizyty w galerii handlowej sprawdza takie informacje na swoim smartfonie. Ten trend wykorzystany jest też przez szereg sieci handlowych informujących klientów o, jednoczesnej z wizytą w sklepie, możliwości zrobienia zakupów przez internet – komentuje Marcin Klammer, dyrektor zarządzający Polskiej Rady Centrów Handlowych.

Przeczytaj również: Niedziele handlowe 2024: kiedy w sierpniu zrobimy zakupy?

Z sytuacją informowania przez obsługę sklepu o możliwości zrobienia zakupów w sklepie internetowym danej sieci spotkało się już 49 proc. klientów centrów handlowych. 25 proc. ocenia, że było o tym informowanych wielokrotnie. W celu wykonania takiej transakcji bezpośrednio w sklepie, pracownicy oferują klientom dostępne w placówce tablety lub polecają skorzystanie ze smartfonu. Najmniej popularne jest wykorzystywanie własnego urządzenia mobilnego do płacenia za zakupy w kasie sklepu. Takie doświadczenie ma 10 proc. klientów, jednak tylko 1 proc. deklaruje, że regularnie płaci za zakupy korzystając z telefonu.

Zakupy stacjonarne ze smartfonem w dłoni? Ten raport szokuje - INFBusiness

Raport „Skala zachowań omnichannel w obiektach handlowych”

Badanie „Skala zachowań omnichannel w obiektach handlowych” swoim zasięgiem objęło 105 centrów handlowych o różnej charakterystyce. Przeprowadzono także wywiady exit-poll na próbie 5071 respondentów w 12 centrach handlowych reprezentujących różne typy obiektów oraz ogólnopolskie badanie online na próbie 2500 respondentów. Dzięki temu, badanie GfK jest największą i najbardziej wiarygodną analizą zachowań omnikanałowych w centrach handlowych, dającą rzetelny obraz całej branży.

Zdjęcie główne: Pexels

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *