Zalando chwali się wynikami finansowymi. Kolejny rekord został pobity

Wyniki finansowe Zalando. Budynek Zalando, zbliżenie nazwy i logo firmy.

Zalando raportuje imponujące wyniki za pierwszy kwartał 2025 r. Firma zwiększyła swoją rentowność i przyspieszyła wzrost, realizując jednocześnie strategię tworzenia wiodącego ekosystemu e-commerce w sektorach mody i stylu życia w całej Europie.

Solidny początek roku dla Zalando

Zalando zakończyło 2024 rok wynikami, które przerosły oczekiwania analityków. Niemiecki gigant odnotował przychody w wysokości 10,6 mld EUR (+4,2%) i EBIT w wysokości 511 mln EUR (+46%). Już wcześniej wskazało swoje ambicje na większe osiągnięcia w 2025 r.

W komunikacie prasowym we wtorek Zalando potwierdziło swoją roczną prognozę, ujawniając swoje wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2025 r .:

  • wzrost przychodów do 2,4 mld EUR (+7,9%),
  • wzrost wartości brutto towarów (GMV) do 3,5 mld EUR (+6,5%),
  • skorygowany zysk operacyjny przed opodatkowaniem i odsetkami (EBIT) w wysokości 46,7 mln EUR (marża 1,9%),
  • wzrost przychodów w segmencie B2B o 11,6% (głównie dzięki usłudze ZEOS).

„Dziś Zalando ogłosiło mocne wyniki za pierwszy kwartał tego roku – wzrost przyspieszył, a rentowność wzrosła, co potwierdza skuteczność naszej strategii ekosystemowej. Centralnym elementem tej strategii jest różnicowanie poprzez jakość – zarówno pod względem asortymentu produktów, jak i całego procesu obsługi klienta”

– komentuje Daniel Rogiński, dyrektor generalny Zalando CEE.

Ponadto niemiecki marketplace po raz kolejny ustanowił nowy rekord liczby aktywnych użytkowników . W 2024 r. było ich 51,8 mln, a w I kw. 2025 r. – 52,4 mln.

Wyniki finansowe Zalando za I kw. 2025 r.

Lojalność i personalizacja w B2C

„[…] Jednocześnie intensyfikujemy nasze inicjatywy mające na celu wzmocnienie relacji z klientami, dbając o każdy aspekt ich doświadczeń. W tym kontekście istotnym krokiem jest uruchomienie programu lojalnościowego Zalando Plus na rynku polskim. Polska jest jednym z naszych priorytetowych rynków, dlatego cieszę się, że możemy nagradzać lojalność naszych klientów dodatkowymi korzyściami i jeszcze skuteczniej odpowiadać na ich oczekiwania”

– stwierdza Rogiński.

Działania Zalando przynoszą rezultaty, ponieważ niemiecki e-commerce odnotował 7,6% wzrost przychodów B2C w Q1 . Można to częściowo przypisać trwającemu wdrażaniu programu lojalnościowego Zalando Plus, który jest obecnie dostępny na 13 rynkach. 15% klientów już z niego skorzystało.

Dwucyfrowy wzrost w popularnych kategoriach

Grupa odnotowała dwucyfrowy wzrost w kategoriach takich jak Beauty, Designer, Sport i Lounge by Zalando . Firma stale poszerza swoją ofertę produktów, czego przykładem jest współpraca z Diane von Furstenberg. W rezultacie Zalando stało się wyłącznym partnerem detalicznym marki w Europie i uczciło to osiągnięcie kampanią marketingową z udziałem samej projektantki. Ponadto do platformy dołączyła nowa luksusowa marka: Marc Jacobs.

Rynek wprowadził również „tablice” dla swoich użytkowników, które służą jako tablice inspiracji dla tematów modowych, takich jak „New Boho” i „Urban Running”. Do tej pory ponad milion klientów zaangażowało się w

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *