Znana tania linia lotnicza uruchomi centrum obsługi klienta w Warszawie. Linia lotnicza zamierza stworzyć kilkaset nowych miejsc pracy, a rekrutacja została niedawno rozpoczęta, jak stwierdził rzecznik Ryanair w środę.

Zawartość:
Przedstawiciele Ryanair omówili swoje plany podczas konferencji prasowej w środę, szczegółowo opisując utworzenie centrum obsługi klienta w Polsce. Będzie to Customer Service Escalation Center, które ostatecznie będzie wymagało 200 pracowników .
Ryanair otwiera centrum obsługi klienta w Warszawie
Linie lotnicze podkreśliły, że centrum obsługi klienta ma na celu pomoc pasażerom w razie zakłóceń w lotach , spowodowanych na przykład niekorzystnymi warunkami pogodowymi.
„Zadaniem centrum będzie informowanie pasażerów o opóźnieniach , dostarczanie szybkich informacji w czasie rzeczywistym i wskazywanie alternatywnych połączeń w przypadku odwołania lotu” – oświadczył Ryanair .
Inicjatywa wykorzysta „zaawansowane narzędzia cyfrowe” w tym rozwiązaniu opartym na sztucznej inteligencji, którego celem jest „ułatwienie wydajnej i skutecznej komunikacji z pasażerami”. Jednym z takich narzędzi będzie chatbot , który jest obecnie ulepszany przy wsparciu Amazon. Celem jest skrócenie czasu interakcji z klientami do 3-4 minut.
Linie lotnicze poszukują 200 pracowników
Nowo utworzone centrum obsługi klienta ma zatrudnić 200 osób do końca roku. Michał Kaczmarzyk, CEO Buzz Airlines, które jest częścią Ryanair Group, wyjaśnił, że linia lotnicza planuje zatrudnić 100 pracowników do września , a rekrutacja będzie odbywać się w grupach po 25 osób każdego miesiąca.
Jakiego typu pracowników szukają? Będą rekrutowani specjaliści ds. obsługi klienta, IT, HR i administracji . Kaczmarzyk podkreślił, że będzie to dodatkowy zespół z dostępem do systemów linii lotniczych. Zauważył, że do tej pory obsługą klienta zajmowała się zewnętrzna firma, która nie miała takiego dostępu.
Podkreślił również, że umowa z zewnętrzną firmą pozostanie w mocy, aby zapewnić minimalny czas oczekiwania klientów na kontakt z linią lotniczą.
Ryanair zamierza obsłużyć prawie 19 milionów pasażerów
W tym roku linia lotnicza przewiduje, że obsłuży 18,6 mln pasażerów . Jednak według Kaczmarzyka „istnieje potencjał, aby zbliżyć się do 19 mln podróżnych ”. Zapewnił, że pod względem floty, załóg i konserwacji samolotów linia lotnicza jest w pełni przygotowana zarówno na sezon letni, jak i zimowy.
Flota linii lotniczych „zdecydowanie się powiększy”, choć prezes nie ujawnił szczegółów. Kaczmarzyk wspomniał, że firma ma 74 samoloty zarejestrowane w Polsce , z czego 44 stacjonuje tu na stałe, a 30 w innych krajach. Ryanair z Polski obsługuje cały region Europy Środkowo-Wschodniej, a rynek polski jest „niezwykle ważny dla linii lotniczych, dlatego nadal tu inwestują”.
Ryanair to irlandzka linia lotnicza, która działa w 37 krajach i lata do 234 lotnisk. Linia lotnicza ma flotę około 600 samolotów i złożyła zamówienie na kolejne 350. W Polsce Ryanair działa z 13 lotnisk , z których sześć pełni funkcję baz.