
Inicjatywy Donalda Trumpa dotyczące taryf handlowych mogą przynieść korzystne rezultaty dla niektórych przedsiębiorstw. Dostawcy usług logistycznych, kurierzy i obiekty magazynowe mogłyby skorzystać z tego scenariusza, jak podkreśla „Puls Biznesu”.
„PB” podkreślił ponadto, że taryfy wprowadzone przez prezydenta USA na Unię Europejską wywołają znaczące zmiany w światowym handlu, chociaż eksperci sugerują, że nie każde polskie przedsiębiorstwo zostanie negatywnie dotknięte. Lokalni kupcy mogą stanąć przed wyzwaniami.
Te firmy mogą skorzystać na inicjatywach taryfowych Trumpa
„Ogólnie rzecz biorąc, zmienione przepisy celne stanowią szansę dla firm oferujących kompleksowe usługi logistyczne, gdyż oczekuje się, że doprowadzą do wzrostu popytu na usługi magazynowania, pakowania i realizacji zamówień, zwłaszcza ze strony platform i dostawców, którzy chcą ominąć bezpośrednie przesyłki z Chin do USA” – zauważono w publikacji.
Jak stwierdził Arkadiusz Filipowski, CEO Fulfilio, zauważalny jest już „wzrost zainteresowania chińskich operatorów poszerzaniem łańcuchów dostaw poprzez wykorzystanie polskich centrów logistycznych i lokalnych współpracowników”. Uważa on, że rola Polski jako poduszki w handlu międzykontynentalnym stanie się coraz ważniejsza. Może to doprowadzić do wzrostu w sektorach magazynowania i kurierskim, zgodnie z analizami „PB”.
W środę weszły w życie nowe cła, które obejmują 20-procentowy podatek na towary z Unii Europejskiej i 84-procentowy podatek na produkty z Chin.
Przeczytaj także: Nowe cła Trumpa zostały wdrożone >>>