Firmy marnują czas i pieniądze na rutynowe zadania. Rozwiązaniem jest… AI

Najnowsze badanie SW Research, opisane w „Rzeczpospolitej”, ujawnia, że znaczna większość Polaków (94%) regularnie zajmuje się zarządzaniem e-mailami i komunikacją online. Jedna na dziesięć osób poświęca tym zadaniom aż 10 godzin tygodniowo, jak podaje czwartkowa „Rzeczpospolita”.

Firmy marnują czas i pieniądze na rutynowe zadania. Rozwiązaniem jest... AI
zdjęcie: DC Studio // Shutterstock

„Właściciele firm w Polsce marnują czas na przyziemne zadania. Powtarzalne obowiązki, takie jak obsługa poczty e-mail lub zapewnianie obsługi klienta, pochłaniają cenne godziny, które można by przeznaczyć na rozwój firmy. Jak wskazuje SW Research, około 47 procent osób z sektora małych i średnich przedsiębiorstw podaje, że obowiązki związane z obsługą klienta zajmują ponad 6 godzin tygodniowo. Jednak najbardziej obciążającym rutynowym zadaniem — według 27 procent respondentów — wydaje się być zarządzanie finansami”, stwierdza raport.

Jak zauważa dziennik, „badanie zlecone przez HP Inc Polska ujawnia, że prawie połowa przedsiębiorców pracuje dłużej niż standardowe godziny pracy w pełnym wymiarze godzin (40–50 godzin tygodniowo), co często skutkuje zaniedbywaniem innych aspektów życia”.

„Małe i średnie przedsiębiorstwa wykazują znaczny sceptycyzm wobec idei zastępowania niektórych zadań zaawansowanymi technologiami. Uderzające 82 procent wykazuje opór przed automatyzacją obsługi klienta”. Ponadto „ten sceptycyzm dotyczy również zastosowania sztucznej inteligencji w rolach kreatywnych, przy czym 42 procent respondentów uważa, że sztuczna inteligencja będzie działać gorzej niż ludzie” – podaje „Rz”.

Niemniej jednak, jak podkreśla czwartkowa „Rzeczpospolita”, badania wskazują również, że osoby rozważające inwestycje w technologię są skłonne przeznaczyć na nie środki, jeżeli prowadzi to do oszczędności czasu (40 proc.), redukcji kosztów (26 proc.), automatyzacji powtarzalnych zadań (20 proc.), zwiększenia możliwości obsługi klienta (17 proc.) oraz poprawy jakości obsługi klienta lub bezpieczeństwa firmy (po 8 proc. w każdym przypadku).

„Badania SW pokazują, że ponad dwie trzecie przedsiębiorców dostrzega postęp w stosowaniu nowoczesnych technologii w swoich firmach, a 40 procent twierdzi, że automatyzacja może pozwolić im zaoszczędzić do 10 godzin tygodniowo” – podsumowuje raport. (PAP)

mak/ aszw/ mhr/

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *