Ankietowani w sondażu United Surveys dla Wirtualnej Polski odpowiedzieli na pytanie: „Jak po roku zmian ocenia Pan/Pani rzetelność i jakość mediów publicznych?”.
rbi
Po zebraniu wyników okazało się, że 50,5 proc. ankietowanych pozytywnie ocenia zmiany w mediach publicznych, przy czym 15,1 proc. wybrało odpowiedź „zdecydowanie pozytywnie”, a 35,4 proc. „raczej pozytywnie”.
Negatywną ocenę rządowym mediom wystawiło 29,7 proc. ankietowanych. 16,2 proc. wybrało odpowiedź „raczej negatywne”, a 13,5 proc. „zdecydowanie negatywnie”. 19,8 proc. badanych nie potrafiło ocenić zmian.
Wyborcy koalicji rządowej pozytywnie o zmianach w mediach publicznych
Pozytywne opinie przeważają wśród osób popierających koalicję rządzącą (KO, Trzecia Droga, Lewica). Dobrze o zmianach w mediach wypowiedziało się tu 76 proc. ankietowanych – z czego 30 proc. wskazało odpowiedź „zdecydowanie pozytywnie”, a 46 proc. „raczej pozytywnie”. Negatywne opinie w tej grupie stanowią tylko 5 proc. („raczej negatywnie”), a 19 proc. nie ma zdania.
Wyborcy opozycji (PiS i Konfederacja) w 60 proc. ocenili zmiany w mediach negatywnie – w tym 38 proc. „zdecydowanie negatywnie”, a 22 proc. „raczej negatywnie”. Pozytywną opinię wyraziło 18 proc. („raczej pozytywnie”), natomiast 22 proc. nie miało na ten temat zdania.
Niezwiązani z żadną partią podzieleni w sprawie zmian w mediach publicznych
Ci, którzy nie identyfikują się z żadnym ugrupowaniem politycznym, pozytywnie ocenili zmiany w 42 proc. 2 proc. wybrało odpowiedź „zdecydowanie pozytywnie”, a 40 proc. „raczej pozytywnie”. Negatywnie zmiany ocenia 39 proc. (37 proc. raczej negatywnie, 2 proc. zdecydowanie negatywnie). Odsetek osób niezdecydowanych wyniósł 19 proc.
Sondaż został przeprowadzony przez United Surveys na zlecenie Wirtualnej Polski w dniach 20–22 grudnia 2024 roku metodą CATI&CAWI na reprezentatywnej próbie 1000 dorosłych Polaków.