Udział
Ukraina stała się pierwszym krajem na świecie, który oficjalnie wprowadził sztuczną inteligencję do świadczenia usług publicznych. Na portalu Diya uruchomiono asystenta AI Diya.AI, który umożliwia obywatelom korzystanie z usług w formie czatu.
Główne tezy:
- Ukraina stała się pierwszym krajem, który wdrożył sztuczną inteligencję w świadczeniu usług publicznych.
- AI to pierwszy na świecie rządowy agent AI, który świadczy usługi bezpośrednio na czacie, co znacznie upraszcza proces uzyskiwania informacji i usług dla obywateli/
Ukraina stała się pierwszym krajem na świecie, który świadczy usługi rządowe przy użyciu sztucznej inteligencji
Poinformował o tym minister transformacji cyfrowej Mychajło Fiodorow.
Fedorow podkreślił, że do 2030 roku Ukraina ma zamiar znaleźć się w pierwszej trójce krajów na świecie pod względem wdrażania sztucznej inteligencji w sektorze publicznym.
Dzisiaj na portalu Diya uruchomiono aplikację Diya.AI. To pierwszy na świecie agent sztucznej inteligencji oparty na rządzie, który nie tylko odpowiada na pytania, ale także oferuje usługi bezpośrednio na czacie.
Mychajło Fiodorow
Minister Transformacji Cyfrowej Ukrainy
Obecnie użytkownicy mogą uzyskać zaświadczenie o dochodach za pomocą kilku kliknięć, a w najbliższej przyszłości Diya.AI udostępni pięć kolejnych nowych usług.
Asystent doradza także w zakresie już dostępnych usług („Jak otworzyć jednoosobową działalność gospodarczą?”, „Co to jest Pakiet dla Malucha?”), a także dobiera rozwiązania niezbędne w konkretnej sytuacji życiowej – np. rekomenduje program eNaprawa dla osób, których mieszkanie uległo zniszczeniu.
Udział
Prezydent Ukrainy Wołodymyr Zełenski potwierdził, że zapoznał się z nowym narzędziem podczas spotkania z zespołem ds. działań.
Asystent AI Diya.AI został zaprezentowany na portalu Diya. To jeden z pierwszych na świecie asystentów AI, który potrafi szybko znaleźć odpowiednią usługę, sprawdzić informacje z rejestrów czy zamówić zaświadczenie o dochodach.
Udział
Oprócz uruchomienia Diya.AI zespół zaprezentował nowe rozwiązania: sąd elektroniczny, testy zasięgu 5G, rozszerzenie usług socjalnych i dla weteranów, wsparcie ukraińskich producentów w sektorze technologii obronnych, a także zwiększenie liczby szkół rozpoczynających rok szkolny z modułem edukacyjnym „Mriya”.
Zełenski podkreślił, że Ukraina nadal rozwija usługi elektroniczne i sprawia, że życie obywateli staje się wygodniejsze, pomimo wszystkich wyzwań związanych z wojną.