Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the gd-rating-system domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/gibnews/htdocs/gibnews.pl/wp-includes/functions.php on line 6121
Polityka Chin uderza w polskich producentów. Eksport spada - Gospodarka i Biznes News

Polityka Chin uderza w polskich producentów. Eksport spada

Chiny inwestują we własną branżę mleczarską, co jest problemem dla polskich eksporterów mleka. Chiński rynek coraz bardziej ucieka jego polskim producentom – donosi „Puls Biznesu”.

Chiny inwestują w krajową produkcję mleka
Chiny inwestują w krajową produkcję mleka | Foto: humphery / Shutterstock

„Najwięksi polscy eksporterzy mleka – Mlekpol, Mlekovita, Łowicz, Spomlek i Polmlek – nie mają powodów do zadowolenia. W okresie styczeń-lipiec 2024 r. wartość wyeksportowanych produktów wyniosła 34,4 mln USD, co oznacza spadek o 41,6 proc. r/r i wypadnięcie z top 10. Jeszcze rok temu byliśmy na 10. miejscu, wysyłając produkty o łącznej wartości 107 mln USD” – informuje „PB”, powołując się na dane Chińskiej Izby Handlowej ds. Importu i Eksportu Żywności.

Jeszcze w 2021 r. import produktów mlecznych do Chin ustanowił rekord na poziomie 3,94 mln ton i od tamtej pory regularnie spada. W 2023 r. było to 2,9 mln ton.

Niestety, nic nie wskazuje na poprawę dla eksporterów. W pierwszej połowie tego roku chiński import produktów mlecznych wyniósł 1,31 mln ton (spadek o 16,3 proc.). Spadek eksportu odnotowali dwaj najwięksi dostawcy na chiński rynek — Nowa Zelandia (2,8 mld USD, spadek o 14 proc.) i Holandia (768 mln USD, spadek o 45 proc.), zwiększyły go natomiast Niemcy (338 mln USD, wzrost 22,7 proc.).” – czytamy.

Gazeta podkreśliła, że walka o chińskiego konsumenta staje się coraz trudniejsza. Polskie firmy muszą rywalizować ze światowymi producentami, a w kolejnych latach będzie jeszcze trudniej, bo konkurencja nie śpi.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *