Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the gd-rating-system domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/gibnews/htdocs/gibnews.pl/wp-includes/functions.php on line 6121
"Duża awaria Blika". Klienci informowali o problemach z płatnościami - Gospodarka i Biznes News

„Duża awaria Blika”. Klienci informowali o problemach z płatnościami

Oszuści telefoniczni często podają się za pracowników banków. "Tendencje są rosnące". Jak się chronić?

Oszuści telefoniczni często podają się za pracowników banków. "Tendencje są rosnące". Jak się chronić?Renata Kijowska/Fakty TVN

Użytkownicy systemu płatności mobilnych Blik oraz klienci niektórych banków informowali w sobotę po 12.00 o problemach z działaniem usług. Zgłoszenia w tej sprawie dostawaliśmy na Kontakt 24. "Duża awaria Blika" – donosili internauci.

Z informacji dostępnych na stronie serwisu Downdetector, który gromadzi informacje o utrudnieniach, wynikało, że osoby korzystające z Blika miały w sobotę po godzinie 12.00 trudności z płatnościami.

Problemy, jak wskazywały wpisy w serwisie Downdetector, dotyczyły też klientów takich banków jak PKO BP, Bank Millennium, mBank, Bank Santander, Pekao czy ING Bank Śląski.

„Problem z płatnościami zbliżeniowymi, na kod Blik, nie można wypłacić pieniędzy z bankomatu (poprzez) Blik” – pisał na Kontakt 24 pan Krzysztof. „Duża awaria Blika, nie można zapłacić ani zrobić przelewu Blik. U mnie nie działa od godziny” – informowała pani Patrycja.

Podobne zgłoszenia pojawiły się na profilu PKO BP na Facebooku. „Nie działa blik ani płatności zbliżeniowe” – informował jeden z internautów. „Kiedy będzie działała aplikacja, nie mogę nic wypłacić i zapłacić” – pisała kolejna klientka banku.

Około godziny 14.00 liczba zgłoszeń w serwisie Downdetector mocno spadła. „Blik już działa” – napisał jeden z klientów na profilu PKO BP na Facebooku.

Do momentu opublikowania materiału oficjalnego komunikatu nie opublikowali w tej sprawie ani przedstawiciele PSP (operator Blika), ani żaden z banków.

Część instytucji finansowych miała zaplanowane na ten weekend prace serwisowe, w większości przypadków miały one dotyczyć jednak nocy z soboty na niedzielę.

Czytaj także: Bankomaty, aplikacje, blik. Utrudnienia w największych bankach>>>

Płatność Blik – co to jest?

Blik to w skrócie system płatności mobilnych. Umożliwia między innymi dokonywanie płatności w sklepach stacjonarnych i internetowych z wykorzystaniem sześciocyfrowych kodów. W tym celu należy uruchomić aplikację banku w telefonie, wyświetlić kod, przepisać go na terminalu lub na stronie internetowej podczas dokonywania transakcji, a następnie potwierdzić płatność PIN-em w aplikacji banku. Wygenerowany kod Blik jest ważny przez maksymalnie dwie minuty.

Płatności Blik można dokonywać online – np. w sklepach internetowych. Można też płacić przy kasie w sklepach stacjonarnych albo w biletomatach. Z blikiem można również wpłacać i wypłacać pieniądze – korzystając z bankomatów i wpłatomatów. Blik umożliwia również międzybankowe przelewy na telefon – zamiast przepisywania 26-cyfrowego numeru konta, wpisywany jest tylko numer telefonu odbiorcy.

"Duża awaria Blika". Klienci informowali o problemach z płatnościami - INFBusiness "Duża awaria Blika". Klienci informowali o problemach z płatnościami - INFBusiness

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *