Hudson's Bay na skraju bankructwa: To najstarszy sprzedawca detaliczny w Kanadzie

Hudson's Bay Najstarszy sprzedawca detaliczny w Kanadzie, na skraju bankructwa. Zbliżenie osoby idącej ulicą w czarnych skórzanych butach i brązowym swetrze, trzymającej elegancką brązową zamszową torebkę ze złotymi metalowymi zapięciami i zawieszką. W tle brukowany chodnik i rozmazane sylwetki przechodniów.

Hudson's Bay, najstarszy sprzedawca detaliczny w Kanadzie, szukał ochrony przed wierzycielami i zamierza zrestrukturyzować swoją działalność. Firma rozpoczęła działalność w 1670 r.

Wyzwania, z którymi mierzy się kanadyjski sprzedawca detaliczny

Założona ponad 350 lat temu, Hudson's Bay jest znakiem rozpoznawczym kanadyjskiego handlu detalicznego i najdłużej działającym sprzedawcą detalicznym w Ameryce Północnej. Z niewielkiego podmiotu handlującego futrami przekształciła się w giganta handlu detalicznego, znanego z szerokiej gamy produktów, obejmującej modę, artykuły gospodarstwa domowego i wiele innych. Pomimo swojej znakomitej przeszłości, firma od dłuższego czasu zmaga się z rosnącymi wyzwaniami finansowymi.

Przeczytaj także: Przyszłość Forever 21 pozostaje niepewna, ponieważ marka zamyka sklepy

Zatoka Hudsona Zbliża Się Do Bankructwa

Po latach walki z rosnącą inflacją i konkurencją ze strony zakupów online, Hudson's Bay złożył wniosek o ochronę wierzycieli, aby uniknąć bankructwa . Sprzedawca detaliczny ogłosił to w piątek, wskazując, że napotykał znaczne przeszkody, takie jak zmniejszone wydatki konsumentów i zmniejszenie ruchu pieszego w centrach miast po pandemii. Firma powiązała również swoje trudności finansowe z trwającymi sporami handlowymi ze Stanami Zjednoczonymi, które obejmują nowe cła na import z USA.

Przedsiębiorstwo oświadczyło, że będzie szukać dodatkowego finansowania, aby utrzymać działalność w trakcie postępowania CCAA. Zaznaczyło, że te fundusze umożliwią mu kontynuowanie działalności przez 10 dni, w ciągu których musi przedstawić sądowi plan restrukturyzacji lub poprosić o przedłużenie tego terminu.

„Hudson's Bay od pokoleń jest znaczącym sprzedawcą detalicznym dla Kanadyjczyków, a decyzja ta została podjęta w najlepszym interesie naszych klientów, współpracowników i partnerów”.

– zauważyła Liz Rodbell, prezes i dyrektor generalny Hudson's Bay.

Hudson's Bay prowadzi 80 sklepów i przewiduje się, że niektóre zostaną zamknięte w ramach działań restrukturyzacyjnych. Firma utrzymuje ograniczoną sieć kanadyjskich sklepów, w tym Saks Fifth Avenue i Saks Off 5th, które planuje utrzymać w działaniu.

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *