Ministerstwo Aktywów Państwowych ujawniło, że premier Donald Tusk opublikował nowy dokument przedstawiający najlepsze praktyki dla przedsiębiorstw państwowych w dziedzinie sponsoringu sportowego. To ogłoszenie jest zgodne z wnioskami, którymi dzieliliśmy się we wtorek rano.

„Dziś premier opublikował dokument zatytułowany »Dobre praktyki w zakresie sponsoringu sportowego przez spółki z udziałem Skarbu Państwa« opracowany przez MAP. Celem tego dokumentu jest usprawnienie działań wszystkich spółek w zakresie sponsoringu sportowego” – oświadczyło ministerstwo na platformie X.
x.com
Zgodnie z nowymi wytycznymi, sponsoring musi być przejrzysty, wolny od uprzedzeń politycznych, przynosić firmie korzyści marketingowe i być zgodny z jej długoterminową strategią biznesową.
Ponadto Ministerstwo dąży do tego, aby poprzez sponsoring skutecznie wspierać rozwój sportu w Polsce, uzupełniając inicjatywy podejmowane przez Ministerstwo Sportu i Turystyki.
„Zapewnienie przejrzystości i przestrzegania zasad ładu korporacyjnego, a także ochrona praw i interesów wszystkich udziałowców i/lub partnerów/uczestników w decyzjach sponsorskich, stanowi kamień węgielny gospodarki rynkowej i sprzyja zaufaniu społecznemu” – zauważył premier Donald Tusk w dokumencie.
MAP potwierdza w ten sposób spostrzeżenia Business Insider Polska, o których informowaliśmy we wtorek rano.
Nowe przepisy oznaczają, że jeśli przedsiębiorstwa państwowe chcą uczestniczyć w sponsorowaniu sportu, muszą ujawnić umowy, w tym szczegóły finansowe umów z zawodnikami, klubami i stowarzyszeniami. Obecnie umowy sponsorskie są często chronione klauzulami poufności, a zarządy mają tendencję do wstrzymywania szczegółowych informacji o wydatkach.
Dziękujemy za przeczytanie naszego artykułu do końca. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Google News.
Źródło