
Bankowy Fundusz Gwarancyjny ostrzega, że oszuści podszywają się pod jego przedstawicieli przez telefon. BFG podkreśla, że jego pracownicy nigdy nie dzwonią do osób, które dokonały wpłat, aby uzyskać informacje o ich kontach lub poprosić o hasła.
BFG poinformowało, że otrzymuje od klientów zgłoszenia dotyczące telefonów od osób podających się za pracowników Funduszu.
BFG ostrzega przed oszustami
Stwierdził również, że jego pracownicy nigdy nie będą pytać deponentów o hasła do kont bankowych, kody PIN/SMS ani żadne inne dane osobowe dotyczące deponenta. Przedstawiciele BFG nigdy nie sugerują dokonywania przelewów ani wypłacania gotówki z kont.
Fundusz podkreślił, że jest instytucją zapewniającą bezpieczeństwo depozytów złożonych w bankach i kasach oszczędnościowo-kredytowych do równowartości 100 tys. euro w walucie polskiej, o ile zostaną spełnione warunki tej gwarancji.
Zachowaj czujność, skontaktuj się ze swoim bankiem
„Apelujemy do wszystkich, aby byli szczególnie ostrożni i czujni w przypadkach, gdy ktoś twierdzi, że jest pracownikiem Bankowego Funduszu Gwarancyjnego, innej instytucji lub banku, twierdząc na przykład, że doszło do próby włamania na rachunek bankowy lub innej niezwykłej okoliczności. W takich przypadkach konieczne jest skontaktowanie się bezpośrednio z bankiem w celu zweryfikowania podanych informacji” – zalecił BFG.
Ponadto zauważono, że każdy klient może bezpłatnie sprawdzić, czy skontaktował się z nim prawdziwy pracownik BFG, dzwoniąc na infolinię pod numerem 800 569 341, która jest dostępna od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00–16:00.
„Pracownicy Funduszu nigdy nie wykonują połączeń z numeru infolinii; służy on wyłącznie do odbierania połączeń” – podkreślono w komunikacie prasowym.