Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) potwierdził otrzymanie wniosku spółki W.Kruk o przejęcie kontroli nad grupą spółek tworzących markę Lilou. W skład grupy wchodzą Lilou sp. z o.o. oraz cztery podmioty powiązane, działające w branży od e-commerce po logistykę.
Poniższy tekst wyjaśnia:
- Lilou – co to za marka?
- Co dokładnie planuje przejąć W.Kruk?
- Dlaczego W.Kruk złożył wniosek do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów?
- Dlaczego W. Kruk zdecydował się na stworzenie Domu Marek?
Lilou, założona przez Magdalenę Mousson-Lestang, prowadzi ponad 45 butików w Polsce, Niemczech i Francji, koncentrując się na personalizowanej biżuterii i akcesoriach. Jej silna reputacja w segmencie personalizacji doskonale uzupełnia portfolio W.Kruk.
Polecane podcasty wideo:
Dowiedz się więcej: W.Kruk przejmuje Lilou. Poznaj szczegóły transakcji!
W. Kruk przejmuje Lilou. Jest wniosek
Zgodnie z ogłoszeniem koncentracja ma zostać przeprowadzona poprzez przejęcie przez W.Kruk z siedzibą w Krakowie kontroli nad spółkami: Lilou sp. z oo z siedzibą w Warszawie, Bellver MYVOG Fundacja Rodzinna sp.k. z siedzibą w Warszawie, Lilou Online Shop sp. z oo sp.k. z siedzibą w Warszawie, Lilou Retail sp. z oo sp.k. z siedzibą w Warszawie, Logistics Retail sp. z oo sp.k. z siedzibą w Warszawie.
Postępowanie koncentracyjne składa się z dwóch etapów: pierwszy trwa maksymalnie 30 dni, a w bardziej skomplikowanych przypadkach urząd może przejść do drugiego etapu, wydłużając postępowanie do 120 dni. Jeśli Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nie zgłosi sprzeciwu, strony spodziewają się sfinalizowania transakcji w czwartym kwartale 2025 roku.
Umowa warunkowa, podpisana 8 lipca 2025 roku, wycenia 100% akcji Lilou na 105 mln zł. Dokument przewiduje również premię „earn-out” w wysokości do 30 mln zł, uzależnioną od przyszłych wyników spółki.
W.Kruk buduje imperium jubilerskie
W.Kruk jest filarem Grupy VRG, która w pierwszym kwartale 2025 roku osiągnęła 293,6 mln zł przychodów i 6 mln zł zysku netto. Strategia VRG na lata 2023-2025 zakłada osiągnięcie blisko 1,9 mld zł sprzedaży w 2025 roku, rozwój omnichannel oraz akwizycje marek komplementarnych. Przejęcie Lilou ma na celu wzmocnienie portfolio biżuterii i przyciągnięcie młodszych klientów poprzez personalizację.
Zdjęcie główne: Forum
Źródło