Reklama żelu pod prysznic Sanex zakazana w Wielkiej Brytanii

Zakazana reklama Sanexu. Kadr z reklamy zakazanej przez ASA w Wielkiej Brytanii. Widoczne pęknięcia na skórze. brak danych slotu

Kolejna reklama została zakazana w Wielkiej Brytanii przez ASA. Regulator wyraził obawy dotyczące kampanii marketingowej marki Sanex, oddziału Colgate-Palmolive. Orzeczenie to nastąpiło po skargach dotyczących braku wrażliwości rasowej w reklamie. Według ASA, reklama może „wzmacniać szkodliwe i dyskryminujące stereotypy”.

Polecane podcasty wideo:

Najważniejsze wnioski z tego artykułu:

  • uzasadnienie zakazu reklamy żelu Sanex wydanego przez ASA w Wielkiej Brytanii,
  • przedstawienie w reklamie różnorodnych typów skóry,
  • wyjaśnienie organu regulacyjnego dotyczące tej decyzji,
  • w jaki sposób reklama potencjalnie „wzmacniała dyskryminujące stereotypy”
  • reakcja właściciela marki – Colgate-Palmolive – na zakaz,
  • stanowisko agencji Clearcast, której zadaniem jest zatwierdzanie reklam?

ASA zakazuje reklamowania żelu pod prysznic w Wielkiej Brytanii

Reklama żelu pod prysznic została zakazana przez brytyjski Urząd ds. Standardów Reklamy (Advertising Standards Authority) . Niezależny organ regulacyjny zidentyfikował rasistowskie podteksty w kampanii Sanex. Działanie to zostało podjęte po zgłoszeniu dwóch sprzeciwów . Sky News wskazuje, że kampania należąca do Colgate-Palmolive „może stwarzać wrażenie, że jasna karnacja jest lepsza od ciemnej”.

Wzmacnianie szkodliwych stereotypów

Reklama, wyemitowana w czerwcu 2025 roku, przedstawiała ciemną skórę jako zniszczoną i wysuszoną, podczas gdy jasna skóra wyglądała na nieskazitelną . W jednej z sekwencji lektor mówi: „Do tych, którzy drapią się dniem i nocą”. Jednocześnie modelka drapie się, pozostawiając na skórze pomarańczowe ślady przypominające farbę.

„[…] Dlatego reklama przedstawiała ciemną skórę, scharakteryzowaną jako podrażniająca i odwodniona, jako problematyczną i bolesną, podczas gdy jasna skóra, przedstawiona jako bardziej uszlachetniona i oczyszczona po zastosowaniu produktu, uległa zmianie i regeneracji. Wywnioskowaliśmy, że może to sugerować, że jasna skóra jest lepsza od ciemnej”.

– stwierdził organ w swoim orzeczeniu.

ASA przyznaje, że wiadomość była prawdopodobnie przypadkowa . Stwierdzono jednak, że „reklama grozi wzmocnieniem szkodliwego stereotypu rasowego, że ciemna karnacja jest niepożądana, a jasna karnacja korzystniejsza”.

Colgate-Palmolive zajmuje się zakazem reklamy

Po orzeczeniu ASA i wprowadzeniu w Wielkiej Brytanii zakazu reklamy żelu Sanex , Colgate-Palmolive podkreśliło swoje zaangażowanie na rzecz inkluzywności w marketingu . W reklamie pojawiły się „zróżnicowane modelki o różnym pochodzeniu, kolorze skóry i przynależności etnicznej”. Firma macierzysta Sanex stwierdziła, że „reklama nie propaguje szkodliwych stereotypów rasowych i jest mało prawdopodobne, aby wywołała powszechne oburzenie”. Clearcast, agencja zajmująca się kontrolą reklam, zgadza się z tą oceną.

Zalecane: To kolejna interwencja ASA. Regulator zbadał już wcześniej kampanię Zary.

Obraz kluczowy: bbc.com

Powiązane treści:

Aplikacja mobilna Primark. Zdjęcie sklepu stacjonarnego Primark z niebieską fasadą i białym szyldem. Budynek otoczony jest palmami. Primark chce więcej. Sieć wprowadza aplikację mobilną dla klientów. H&M wraca na London Fashion Week. Kampania H&M na lato 2025. Popularna sieć powraca na London Fashion Week Wyniki finansowe Pumy, spadek sprzedaży. Zdjęcie dwóch osób stojących na czarnym tle w dresach Pumy – jeden czarny z białymi akcentami, a drugi biały z czarnymi akcentami. Osoba po prawej ma również na sobie czarną czapkę baseballową i okulary przeciwsłoneczne. Problemy giganta sportowego. Sprzedaż spada, a „marka potrzebuje resetu”. Dov Charney, założyciel American Apparel, stoi przed amerykańską szwalnią. Ma na sobie białą koszulkę polo, czarne włosy i ręce w kieszeniach. Zdjęcie nawiązuje do filmu dokumentalnego Netflixa o American Apparel: Total Disaster: The Rise and Fall of American Apparel. Od imperium mody do upadku: dokument Netflixa ujawnia szokującą prawdę o amerykańskiej odzieży REKLAMA noSlotData REKLAMA noSlotData

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *