Więcej otwarć i „gotowość na dywidendę”. Żabka ujawnia swoje plany

Grupa Żabka ogłasza aktualizację strategii. Cel otwarć na lata 2025–2028 został podniesiony do ponad 1300 otwarć rocznie, a w latach 2026–2028 do 1000, zgodnie z wcześniejszymi planami.

Szyld sieci Żabka
Znak Łańcucha Żabka | Foto: Żabka

W efekcie do końca 2028 roku sieć ma mieć około 16 tys. sklepów, czyli o około 1500 więcej niż zakładano podczas debiutu na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie – podaje grupa.

„Potwierdzają to dobre wyniki nowo otwartych oddziałów oraz dostęp do atrakcyjnych lokalizacji w Polsce i Rumunii. Grupa podtrzymała również swoje oczekiwania z IPO, w tym ponad dwukrotny wzrost sprzedaży do klientów końcowych w latach 2023-2028” – czytamy w komunikacie prasowym.

„Jednocześnie, zgodnie z zatwierdzoną nową polityką alokacji kapitału, Rada Dyrektorów zamierza rekomendować wypłatę dywidendy w wysokości 50% zysku netto za 2025 rok, a w kolejnych latach – dywidendy w wysokości od 50 do 70% zysku netto, w zależności od sytuacji rynkowej i planów inwestycyjnych. W dłuższej perspektywie Grupa nie wyklucza programów skupu akcji własnych” – informuje również popularna sieć sklepów.

„Realizujemy dynamiczną strategię rozwoju opartą na solidnych fundamentach finansowych i rosnących marżach. Koncentrujemy się na ekspansji organicznej, tak aby do końca 2028 roku nasza sieć liczyła około 16 000 sklepów w Polsce i Rumunii. Jednocześnie dokonaliśmy rewizji naszego potencjału rozwojowego (tzw. białej przestrzeni), który obecnie wynosi około 27 000 sklepów w Polsce i Rumunii. Nowa polityka alokacji kapitału zakłada połączenie inwestycji w dalszy rozwój z regularnym podziałem zysków z akcjonariuszami poprzez dywidendę, której poziom będzie dostosowywany do aktualnej sytuacji rynkowej i planów inwestycyjnych. W przyszłości nie wykluczamy również skupu akcji własnych – wszystko po to, aby budować długoterminową wartość Grupy i zapewnić stabilne korzyści inwestorom” – mówi Tomasz Suchański, Prezes Zarządu Grupy Żabka.

„Naszym celem jest ponad dwukrotne zwiększenie sprzedaży klientom końcowym w latach 2023–2028 oraz umocnienie pozycji lidera w branży nowoczesnych lokali gastronomicznych” – dodaje Tomasz Blicharski, dyrektor ds. strategii i rozwoju Grupy.

Obecnie w Polsce i Rumunii działa około 11 800 sklepów Żabka.

Dziękujemy za przeczytanie tego artykułu. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Google News.

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *