Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the gd-rating-system domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/gibnews/htdocs/gibnews.pl/wp-includes/functions.php on line 6121
Rynek "pudełek" w Polsce przebił symboliczną barierę. Tyle wydajemy na diety - Gospodarka i Biznes News

Rynek „pudełek” w Polsce przebił symboliczną barierę. Tyle wydajemy na diety

Tylko w 2023 r. wartość rynku cateringu dietetycznego wzrosła o 19 proc. i przebiła granicę 3 mld zł — wynika z najnowszego raportu PMR. Perspektywy również wyglądają dość optymistycznie, choć dalszy rozwój ma być nieco wolniejszy niż w ostatnich trzech latach. Najwięksi na tym rynku zarabiają kwoty idące w miliony złotych.

Nawet 14 proc. Polaków korzysta z usług cateringu dietetycznego.
Nawet 14 proc. Polaków korzysta z usług cateringu dietetycznego. | Foto: Hubert Hardy/REPORTER / East News

Mimo rosnących cen, Polacy nadal korzystają z usług cateringu dietetycznego, a udział osób kupujących tę usługę utrzymuje się na poziomie 13-14 proc.

„Dynamika rozwoju rynku w kolejnych latach będzie wysoka, choć nieco niższa niż w latach 2020-2023, kiedy rynek był napędzany przez czynniki takie jak pandemia i wysoka inflacja” — czytamy w raporcie PMR.

Karolina Szałas, starszy analityk w PMR Market Experts, zauważa, że „chociaż wartość sprzedaży w 2023 r. realnie nie wzrosła, to nominalnie zwiększyła się o prawie 19 proc. w porównaniu do 2022 roku, przekraczając barierę 3 mld zł. Duży udział w tak wysokim wzroście rynku z pewnością miała inflacja”.

Jak wygląda biznes na tym rynku? W Business Insider Polska analizowaliśmy sprawozdania finansowe firm, które zajmują się dostarczaniem cateringu dietetycznego Polakom. Najwięksi potrafią zarabiać w milionach złotych. Więcej na ten temat przeczytasz w osobnym materiale.

Prognozy PMR wskazują, że rynek diet pudełkowych w Polsce będzie nadal dynamicznie się rozwijał. „Będą temu sprzyjać trendy demograficzne, coraz większa dostępność różnorodnych opcji cateringu dietetycznego, również w mniejszych miejscowościach, a także wydłużający się czas korzystania z diety” — dodaje raport.

Zdaniem PMR, chęć utrzymania zbilansowanej diety oraz przywiązanie do wygody to czynniki, które kształtują zachowania zakupowe Polaków na rynku HoReca.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *