Agencja Aliganza kończy działalność po 24 latach

Aliganza - agencja fashion pr kończy działalność po 24 latach

Aliganza była pierwszą agencją marketingową w Polsce, która skupiła się bezośrednio na sektorze mody. Po 24 latach na rynku, ogłasza koniec swojej działalności. Powody tej decyzji wyjaśnia nam współzałożycielka i CEO agencji, Renata Stradowska. 

„Czujemy, że nasza misja dobiegła końca” – poinformowała CEO agencji Aliganza, Renata Stradowska, potwierdzając jednocześnie informację o końcu działalności popularnej warszawskiej agencji marketingowej. 

Agencja Aliganza rozpoczęła swoją działalność w 2000 roku, stając się prekursorem na rynku fashion PR w Polsce. Za inicjatywą stanęły Renata Stradowska i Anna Wiatr. Przez 24 lata firma obsłużyła ponad 200 klientów i aktywnie przyczyniając się do rozwoju rynku modowo-lifestylowego nad Wisłą. Działania Aliganzy skupiały się wokół kreowania wizerunku marek, tworzenia strategii komunikacji, relacji z mediami, influencer marketingu czy organizacji wydarzeń. Wśród jej klientów znaleźli się m.in. Svarowski, Puma, Mango, Etam, Levi’s, Deichmann, Kappahl, TOMS czy Monki. 

Po niemal 25 latach, Aliganza kończy swoją działalność. Chcemy teraz przekierować swoją energię na inne obszary i realizować się w innych działaniach zawodowych. Bardzo dziękujemy za dotychczasową współpracę, dziesiątki, o ile nie setki, udanych projektów oraz wspólnie wypracowane dobre relacje, które bardzo cenimy i które, mamy nadzieję, będą trwały nadal – czytamy w oświadczeniu. Agencja będzie funkcjonować do końca września 2024.

Agencja Aliganza zamyka działalność

Dlaczego agencja postanowiła wycofać się z rynku oraz jakie są dalsze plany jej założycielek – ujawnia w rozmowie z Fashion Biznes, CEO Aliganzy, Renata Stradowska.

Fashion Biznes: Co było głównym powodem decyzji o zamknięciu Aliganzy?

Renata Stradowska: Decyzja o zamknięciu agencji jest spowodowana zmianami rynkowymi, niestabilnością klientów, którzy szukając oszczędności coraz częściej wybierają współprace projektowe zamiast stałych umów, a co za tym idzie, brakiem przewidywalności dochodów przy konieczności utrzymania stałego wykwalifikowanego zespołu. Nasza firma od początku opierała się na długoterminowych partnerskich współpracach, zarówno jeśli chodzi o klientów jak i pracowników. W obecnej dobie nieustannych zmian, zarządzanie sprowadza się do ustawicznego zaangażowania w sprawy operacyjne, co na dłuższą metę stało się dla nas zawodowo niesatysfakcjonujące.

Aliganza to prestiżowa marka z ugruntowaną pozycją rynkową i wysoką rozpoznawalnością. Byłybyśmy niezwykle szczęśliwe, gdyby znalazł się ktoś, kto dostrzegłby dla siebie szansę w kontynuowaniu, a może wyznaczeniu nowej drogi w rozwoju agencji. Oferta jest wciąż aktualna – zapraszamy!

Czy spełniliście wszystkie zawodowe marzenia osób, które 24 lata temu zakładały agencje?

Tak, jesteśmy niezmiernie dumne z tego co udało nam się zbudować w Aliganzie przez prawie 24 lata na rynku. Byłyśmy pierwszą i największą agencją w Polsce, która wyspecjalizowała się w obsłudze marketingowej marek z obszaru ogólnie pojętej mody. Przez lata rozwijałyśmy firmę, wprowadzając na rynek innowacyjne rozwiązania i usługi, inwestując w nią cały nasz czas i energię. Byliśmy członkiem międzynarodowej sieci agencji Fashion, Luxury, Lifestyle SERMO, założonej przez M&C Saatchi Talk w Londynie.

Pracowałyśmy przez te lata dla ponad 200 marek odzieżowych, biżuteryjnych, obuwniczych, kosmetycznych i wnętrzarskich – od globalnych gigantów, po małe brandy projektanckie. Kilka szczególnie spektakularnych projektów na zawsze zostanie w naszych sercach.

Swoje kariery w branży mody, właśnie w Aliganzie, zaczęło wielu świetnych PRowców i marketingowców pracujących obecnie dla największych światowych marek lub prowadzących z sukcesami własne firmy. To dla nas niezmiennie powód do dumy. Był to piękny czas, niezwykle kreatywny i inspirujący i jesteśmy za niego wdzięczne.

Wielkie podziękowania adresujemy do naszych Klientów i tych obecnych, jak i tych, którzy przez te lata nam zaufali – wspólnie kształtowaliśmy rynek modowo-lifestylowy w Polsce! Korzystając z okazji chciałyśmy również podziękować wszystkim naszym pracownikom – bez Was ta firma nie byłaby tym samym miejscem.

Czas na odpoczynek, a później? Zostaje Pani w branży w innej roli? Gdzie teraz chce Pani przekierować energię?

Czuję, że spełniłam się w Aliganzie. Świat ma przed sobą wiele ciekawych, różnorodnych wyzwań. Chciałabym spróbować pracy w innych obszarach, ale nie wykluczam kontynuacji pracy w branży mody. Moja wspólniczka, Anna Wiatr, podjęła te decyzję już 4 lata temu i z sukcesem zmieniła swój profil zawodowy realizując się w obszarze analizy danych marketingowych i ich wykorzystaniu w komunikacji marek. Ja również jestem przekonana, że doświadczenie wyniesione z pracy w Aliganzie będę mogła wykorzystać w nowych obszarach. Póki co, zamierzam zrobić sobie zasłużoną przerwę w życiu zawodowym – czuję, że nadszedł optymalny czas na reset w podróży po świecie. Mam pewne pomysły, których na razie nie chce ujawniać. Jestem również otwarta na nowe inspiracje, które mogą przynieść dla mnie zawodowo coś zupełnie świeżego.

Zdjęcie główne: Renata Stradowska (po lewej) i Anna Wiatr (po prawej), współzałożycielki Agencji Aliganza

Przeczytaj również: K(B)ariery: Adam Leja „Otwarcie w Polsce prywatnego muzeum mody jest moim niesamowitym marzeniem”

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *