Zamiast kontynuować karierę jako ekspertka od metalurgii, stała się jedną z najbardziej prominentnych postaci w sektorze cyfrowym. Odrzuca autorytarne podejście do zarządzania, wybierając zamiast tego styl, który kładzie nacisk na słuchanie i orientację na cel. Droga Agnieszki Kosik jako CEO Brainlabs Polska pokazuje, że bycie autentycznym w biznesie jest trwałym atutem, a nie tylko trendem.

– Zawsze wierzyłam, że autentyczność, czyli bycie wiernym sobie, jest najważniejsze. Możesz stworzyć fasadę, ale ostatecznie ona runie – mówi Agnieszka Kosik, CEO Brainlabs w Polsce. Podkreśla, że nie ma sensu udawać kogoś innego. – We mnie widać wszystko. Angażuję się tylko w to, w co naprawdę wierzę.
Jej podejście do zarządzania i metodologia pracy zmieniły się z czasem. – Mój styl pracy zmienił się w porównaniu do tego sprzed 20 lat. Nauczyłam się bardziej koncentrować na celach. W przeszłości chciałam robić wszystko; teraz dostrzegam swoje mocne strony.
Agnieszka Kosik jest bohaterką szóstego odcinka serii „Power of Peers”, stworzonej we współpracy z Business Insider Polska i magazynem „Forbes”. Dyskusję poprowadzili Mikołaj Kunica i Katarzyna Dębek. Seria jest partnerowana przez organizację biznesową YPO (Young Presidents Organization).
Od metalurgii do marketingu
Jej początkowa ścieżka zawodowa była dość niekonwencjonalna. Ukończyła metalurgię na Politechnice Warszawskiej. „Mój dyplom koncentruje się na stopach aluminium z 1,8% boru” — wspomina. „Moje wejście do marketingu było w pewnym sensie przypadkowe” — dodaje.
Agnieszka Kosik nie miała zostać w metalurgii. Podczas piątego roku studiów ukończyła Szkołę Biznesu na Politechnice Warszawskiej i rozpoczęła karierę w marketingu, która dopiero zaczynała się kształtować w Polsce w latach 90.
Jednak swoje pierwsze znaczące doświadczenie zdobyła za granicą. „Pracowałam jako polerująca samochody w Turtle Wax i sprzątałam domy letniskowe w Norwegii” – wspomina te doświadczenia kształtujące ją w latach studenckich.
– Przede wszystkim nauczyłam się, że praca jest wyzwaniem. Nie chodzi o to, żeby ją oszczędzać; wymaga wysiłku fizycznego. A jednak zaszczepiło we mnie pokorę – wspomina. Oczywiście zarabianie własnych pieniędzy było kolejną ważną lekcją.
Po wejściu do branży Agnieszka Kosik dołączyła do agencji medialnej OMD Polska. Swoją karierę rozpoczęła jako media planner, a w 2001 roku została dyrektorem zarządzającym firmy. W latach 2003-2006 zajmowała stanowisko dyrektora zarządzającego w MediaCom Warszawa.
Następnie założyła Guideline, agencję należącą do MediaCom Düsseldorf. Po fuzji agencji z Maxus (spółka GroupM) objęła kierownictwo nad nowo powstałym podmiotem. W latach 2008–2018 pełniła funkcję prezesa MediaCom Warsaw, a od 2018 do 2022 roku nadzorowała działalność Facebooka w Polsce. Obecnie kieruje
Źródło