Bożonarodzeniowe przewidywania w e-commerce. Rafał Brzoska o różnorodnych wskazówkach.

InPost przewiduje, że w czwartym kwartale 2025 roku branża e-commerce w Polsce nie podniesie się o więcej niż 5% w porównaniu z rokiem ubiegłym — oświadczył szef InPostu, Rafał Brzoska.

Według informacji Rafała Brzoski (na zdj.) nastroje handlowe Polaków są ostatnio bardzo zmienne
Według informacji Rafała Brzoski (na zdj.) nastroje handlowe Polaków są ostatnio bardzo zmienne | Foto: Jacek Szydłowski / Forum Polska Agencja Fotografów

„Istnieje ogromna mieszanka kompletnie odmiennych komunikatów. Przeważają takie, które wskazują, że nikt nic nie wie. Na przykład, październik był u nas lepszy niż nasze oczekiwania, natomiast z pierwszych danych z listopada, które do nas spływają, wynika, że jest gorzej niż oczekiwano, w szczególności w przypadku sklepów internetowych. Mamy do czynienia z sinusoidą. Październik był nieco lepszy, listopad być może będzie nieco słabszy, grudzień być może znowu będzie lepszy” — oznajmił w czasie piątkowej konferencji prezes InPostu, zapytany o przewidywania dotyczące branży e-commerce w czwartym kwartale.

Czytaj też: W tym miejscu automatów paczkowych jeszcze nie było. Nowy projekt InPostu

„W naszych wewnętrznych kalkulacjach przyjęliśmy, że sektor nie powiększy się w czwartym kwartale o więcej niż 5% rok do roku” — dodał.

InPost liczy na większe dochody

InPost spodziewa się w całym roku 2025 wzrostu skorygowanej EBITDA o kilkanaście procent. Przyrost wolumenu grupy w czwartym kwartale może kształtować się na poziomie wysokich dwudziestu kilku procent.

W Polsce InPost prognozuje przyrost wolumenu w granicach „wysokiego jednocyfrowego procentu”, który w czwartym kwartale 2025 r. wciąż będzie przekraczał tempo rozrostu branży e-commerce.

Według najświeższych dostępnych danych GUS we wrześniu sprzedaż przez Internet poszła w górę w cenach bieżących o 8,8% rok do roku, co w zestawieniu z inflacją (2,9% rdr) dałoby mniej więcej 5,7% faktycznego wzrostu. Najszybciej wzrastała sprzedaż samochodów (+464% rdr) oraz żywności (+55,8% rdr). Natomiast spadała sprzedaż książek (-16,2% rdr). Średnio co miesiąc w trwającym roku sprzedaż przez Internet zwiększała się o 7,2% rdr. Dla porównania sprzedaż ogółem dla okresu styczeń-wrzesień powiększyła się w cenach bieżących o 4,3% i o 3,9% w cenach stałych.

Na rynku międzynarodowym InPostu, włączając konsolidację Yodel, przewidywany jest blisko 70-procentowy wzrost wolumenu.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *