Duża inwestycja lidera sklepów z elektroniką. Ekspansja w Polsce trwa

Takie inwestycje zazwyczaj oznaczają szybką ekspansję sieci detalicznej. Robert Dobrzycki, prezes i współwłaściciel europejskiej grupy Panattoni, ogłosił plany budowy dużego magazynu dla Media Expert. Ta firma z powodzeniem odkryła optymalne podejście do rozwoju sieci i cieszy się nagrodami.

Sieć Media Expert buduje nowy magazyn w Łodzi za pół miliarda złotych
Sieć Media Expert buduje nowy magazyn w Łodzi za pół miliarda złotych | Zdjęcie: Czajnikolandia, zrzut ekranu z Facebooka / Shutterstock

„Znaczne osiągnięcie dla polskiego zespołu Panattoni” – z dumą stwierdził na Facebooku prezes grupy Panattoni. „Jesteśmy gotowi sfinalizować monumentalną inwestycję dla Media Expert w Łodzi. Obejmuje ona 207 tysięcy metrów kwadratowych nowoczesnej powierzchni magazynowej, co stanowi inwestycję o wartości prawie 500 milionów złotych i około 300 nowych miejsc pracy” – kontynuował.

Jak wspomniano, nowy obiekt będzie obsługiwał zarówno sprzedaż internetową, jak i sieć sklepów stacjonarnych i „umożliwi realizację zamówień z różnych kategorii produktów w ramach jednej dostawy”.

– Stale rozwijamy nasze centra dystrybucyjne w Łodzi – lokalizacja w centrum kraju pozwala nam sprawnie i szybko obsługiwać klientów w całej Polsce. Szybki wzrost zamówień koresponduje z rozszerzeniem naszej oferty o nowe kategorie produktów. Ta planowana inwestycja stanowi kolejny krok w realizacji naszej strategii omnichannel i umacnia pozycję Media Expert jako lidera w nowoczesnym handlu detalicznym – stwierdził Michał Mystkowski, rzecznik prasowy Media Expert.

Magazyn w Łodzi ułatwi kompleksową dystrybucję w modelach detalicznym, e-commerce i omnichannel. Będzie się koncentrował przede wszystkim na grupach produktów, takich jak AGD, elektronika użytkowa i rowery, a firma poszerza również swoją ofertę o nowe sektory, w tym produkty ogrodowe i fitness.

Ekspert ds. mediów odkrył skuteczną strategię rynkową

Takie inwestycje zawsze odzwierciedlają energiczny rozwój sieci detalicznej. Media Expert opracowało skuteczną strategię nawiązywania kontaktu z klientami, którą z powodzeniem realizuje.

Oprócz znacznych wydatków na inicjatywy reklamowe, Terg, który rozwija sieć Media Expert, buduje parki handlowe w mniejszych miastach, zamiast wyłącznie tworzyć lokalizacje w dużych centrach handlowych. Ta strategia pozwoliła sieci rozszerzyć się do 600 sklepów z elektroniką i mieć obecność w 455 polskich miastach.

Ponadto sklepy dywersyfikują swoją ofertę produktów. Oprócz elektroniki użytkowej oferują również rowery, skutery, elektronarzędzia, sprzęt relaksacyjny, artykuły do pielęgnacji ogrodu, a nawet domowe środki czyszczące, artykuły dla właścicieli psów i kotów, a także klocki Lego i zabawki.

Przeczytaj także: Zagadkowa rodzina Grzebitów wśród najbogatszych Polaków. Znaczący awans w ciągu roku

Według najnowszych danych Krajowego Rejestru Sądowego, w roku obrotowym 2023/2024 grupa Terg odnotowała zysk netto w wysokości 509 mln zł (+27% r/r) przy przychodach wynoszących łącznie 18,4 mld zł (+19% r/r). Jej główny konkurent, sieć Euro Net, odnotował zysk netto w wysokości 57,8 mln zł w 2023 r. (-68% r/r) przy przychodach wynoszących 10,6 mld zł (-7% r/r).

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *