Niezmiennie to tradycyjne media uważane są za najbardziej wiarygodne źródło informacji — wynika z sondażu SW Research dla rp.pl.
Sondażownia zapytała ankietowanych, które źródło informacji jest — ich zdaniem — najbardziej wiarygodne.
„Najwięcej — 34,3 proc. badanych — wskazało w tym kontekście tradycyjne media. 17,8 proc. respondentów odpowiedziało, że za wiarygodne uważają informacje przekazywane przez ludzi, którym ufają” — czytamy.
16,5 proc. badanych wskazało media społecznościowe (X, Facebook, YouTube, Instagram), a 8 proc. „inne źródła”. Warto zauważyć, że 23,5 proc. badanych uważa, że wszystkie wymienione źródła są wiarygodne w takim samym stopniu.
„Rz” podkreśla, że wraz ze wzrostem wieku rośnie odsetek osób, które wierzą tradycyjnym mediom (z 25 proc. w grupie do 24 lat, do 41 proc. w grupie powyżej 50 lat).
— Media społecznościowe jako wiarygodne wskazują najczęściej osoby w wieku 25-34 lata (28 proc.). Informacje przekazywane przez ludzi, którym ufają najczęściej wskazywali mieszkańcy wsi (22 proc.). Tradycyjnym mediom najczęściej wierzą mieszkańcy największych miast (43 proc.) — komentuje w rozmowie z dziennikiem wyniki badania Małgorzata Bodzon, senior project manager w SW Research.
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.
Źródło