MCI sprzedaje IAI Group globalnemu funduszowi

MCI Capital podpisało umowę z Montagu Private Equity na sprzedaż wszystkich udziałów w Grupie IAI, liderze rynku oprogramowania e-commerce w Europie Środkowo-Wschodniej. To jedno z największych wyjść w historii MCI i kolejne wyjście funduszu z inwestycji w spółki technologiczne.

Tomasz Czechowicz
Tomasz Czechowicz | Fot. Piotr Guzik/Forum / Forum Polska Agencja Fotograficzna

Wpływy netto do funduszu ze sprzedaży akcji spółki wyniosą około 469,3 mln zł. Ostateczna cena zostanie obliczona i rozliczona po zamknięciu transakcji, zgodnie z warunkami umowy.

W ciągu siedmiu lat działalności funduszu, Grupa IAI, rozwijana wspólnie z jej założycielami – Pawłem Fornalskim i Sebastianem Mulińskim – zrealizowała szereg inwestycji, znacząco zwiększyła skalę działalności, wzmocniła struktury organizacyjne i ugruntowała swoją pozycję lidera rozwiązań SaaS dla branży e-commerce w Polsce.

„Nasze zaangażowanie w Grupie IAI było doskonałym przykładem realizacji naszej strategii inwestycyjnej – dzięki aktywnemu wsparciu w rozwoju organicznym i akwizycjach udało nam się zbudować lidera na rynku SaaS dla e-commerce w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. To udany przykład sukcesji właścicielskiej i dobrej współpracy między funduszem a założycielami spółki w zakresie szybkiego budowania wartości, co zostało docenione przez inwestorów” – mówi Tomasz Czechowicz, założyciel i partner zarządzający MCI.

MCI zainwestowało w Grupę IAI w 2018 roku. W 2021 roku Grupa IAI przejęła ShopRenter, lidera rynku węgierskiego, co zapoczątkowało jej ekspansję międzynarodową. Dwa lata później, w 2023 roku, spółka nabyła kontrolny pakiet akcji w AtomStore, polskim dostawcy rozwiązań dla większych sklepów internetowych. Pozwoliło to Grupie rozwinąć segment klientów korporacyjnych.

W efekcie tych działań IAI Group stała się największym dostawcą platform SaaS dla e-commerce w Polsce – pod względem GMV – obsługującym ponad 10% całości obrotów rynku e-commerce w Polsce .

Sercem oferty Grupy IAI pozostaje platforma IdoSell, skierowana do średnich i dużych sprzedawców, przetwarzających tysiące transakcji miesięcznie. Firma zbudowała wokół niej kompleksowy ekosystem usług wspierających rozwój e-commerce – od płatności i logistyki, przez narzędzia marketingowe, po sprzedaż międzynarodową.

W okresie inwestycji MCI, Grupa IAI zwiększyła skalę swojej działalności blisko sześciokrotnie. Wartość transakcji obsłużonych przez platformę (GMV) przekroczyła 20 mld zł w 2024 roku, a Grupa planuje osiągnąć w tym roku około 300 mln zł przychodów.

Dziękujemy za przeczytanie tego artykułu. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Google News.

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *